Ga naar inhoud

Steenslag


Jee13

Aanbevolen berichten

Ligt t aan mij of betaal ik die wegenbelasting voor &%_#in dit land

 

regent hier steenslag in de randstand, vluchtstroken en verdrijvingsvlakken liggen vol

ik wil mn nieuwe voorruit en mn lak graag beetje mooi houden

 

Heb m Bra er weer opgezet (jasper had gister ook zn BH-tje aan, dacht owja, heb ik ook) :wink:

 

wat zijn jullie ervaringen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

of zo'n volveau xc70 met grijs plastic front.

 

Dat ik 'm erop heb zitten is erg fijn, vanmiddag weer aantal d'r op gehad.

Mijn ervaring is, er ligt zat losse rommel op de weg.

 

Ik heb ooit eens op tv een bedrijf gezien wat doorzichtige folies tegen steenslag produceerde. Folie was er op te plakken en ook makkelijk weer af te halen, misschien nog een idee?

 

België is trouwens erger dan NL met losliggende stenen (sorry voor de belgen hier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

of zo'n volveau xc70 met grijs plastic front.

 

Dat ik 'm erop heb zitten is erg fijn, vanmiddag weer aantal d'r op gehad.

Mijn ervaring is, er ligt zat losse rommel op de weg.

 

Ik heb ooit eens op tv een bedrijf gezien wat doorzichtige folies tegen steenslag produceerde. Folie was er op te plakken en ook makkelijk weer af te halen, misschien nog een idee?

 

België is trouwens erger dan NL met losliggende stenen (sorry voor de belgen hier).

 

is hier inderdaad een dikke ramp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds het zo hard heeft gevriest zijn de wegen echt slechter geworden , zeker de zoab .

Ben sinds het weekend ook mijn bra weer gaan dragen :mrgreen:

 

Ik dacht al, wat staat je voorgevel weer lekker vandaag. :mrgreen:

 

ennieweej ; Ik heb samen met Jee afgelopen zondag al zitten te schelden in de auto. Wat een drama joh. Sommige stukken lijkt het wel alsof je in Belgie rijdt man! (no offence heren) Ik betaal toch niet voor jan doedel?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vond ik zn bra helemaal niks. Ik laat liever mijn kap een keer spuiten dan dat ik met zn lelijk ding rond rij (no offence).

 

Moet inderdaad wel iedereen gelijk geven over de staat van de wegen. Het is een drama.

Ik woon precies tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch maar welke kant ik ook op ga, beide kanten op is zwaar kl*te...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gisteren de passaat verwend met een voorjaarspoetsbeurt. Was ook wel nodig :embarassed: maar ik werd zelf niet vrolijk van de pitten en putten in de lak.

Bij het rechter achterwiel is een hele hap uit het plastic vandaan geslagen en in de nummerplaat voor is een put zo groot als een euro grijs metaal (de gele reflectielaag is helemaal verdwenen...). De bestuurderskant van de auto is ook over de volle lengte beschadigd, misschien moet ik toch maar niet zoveel rechts blijven rijden... :-( (Ik loop zo dan wel geen boetes op, maar overspuiten is ook niet goedkoop... :x )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, jullie hebben het nog goed. Hier in Zweden is het pas echt feest!

 

Door de 6 maanden lange winter worden hier 3 verschillende dingen gestrooid op de wegen:

-Op wegen van nationaal belang: Pekel-suiker combinatie

-Op de meeste andere wegen: zand/grind

-In het binnenland: alleen ploegen

 

Jammergenoeg woon ik aan de kust en moet rij ik ongeveer 50% van de tijd op gepekelde/gezande wegen. Vooral tijdens het begin en eind van de winter (nu is het einde van de winter, de wegen zijn nu ongeveer een week lang sneeuw-vrij geweest en beginnen mensen hun zomerbanden weer om te leggen). Tijdens de dooi komt dan al het grind en zand weer tevoorschijn en worden alle auto's gestraald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Opzich kun je het best aardig wegwerken met een lakstift. De lakkleur zal voor een gedeelte bepalen hoe goed je die bijgewerkte plekjes ziet. Ik begrijp goed dat je naar de Bra grijpt. Maar dan zit die mooie kar onder een laag rubber.

 

Overspuiten kan natuurlijk ook, maar de vraag is hoe lang je dan steenslag vrij blijft.

 

En dan nog dit....extra afstand houden heeft zelden zin. Omdat ze hem er bij 5 meter tussenruimte er nog tussen zetten. Laat staan de 25 meter die nodig is om de stenen te ontwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden