Ga naar inhoud
  • 0

Stoel verwarming voorbereid


Marretje

Vraag

Hallo allemaal nou zat ik zomaar even naast mijn stoel te kijken en dacht hey lijk wel een draadje te zien, nog een goed kijken en onder mijn stoel zie ik daar echt een draad lopen naar een stekkerblok onder mijn stoel (alle twee de stoelen). En de draden lopen zo de bekleding in naar het middenconsole. VRAAG. zou dat al een voorbereiding zijn voor stoelverwarming. Ik had ook even gekeken naast mijn radio maar zie daar geen stekkers of zoiets zitten. En als dat stoelverwarming wel het geval zou zijn zou je dat dan verder ook zo aan kunnen sluiten.

Ik heb een 3BG comfort uitvoering.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen.

BVD Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt me sterk...... voor stoelverwarming heb je een vrij zware aansluiting nodig.... met extra zekeringen en een fikse accu (heb ik hier ooit gelezen).

 

Waar zou zo'n kabeltje dan voor zijn? Onder de stoelen in mijn S40 zat ook iets dergelijks...... (V5 dat zou jij ook kunnen hebben....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In de Passat is ie voor de airbag in de stoel.. Heb toch ooit al eens een ander interieur in een Passat geslingerd..

 

Nu maar hopen dat ze die airbag wel op de goede plaats hebben gezet. Ze zouden hem per ongeluk maar in de zitting hebben geplaatst, dat geeft een apart effect bij een aanrijding. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is allemaal leuk jongens..... maar soms hangen er ook stekkertjes los onder de stoel.... dat had ik dus.

Waar is dat dan voor?

 

Dat kabeltjes doorlopen is meestal ergens voor...... dat werkt dan ook (meestal) wel...........

Losse kabeltjes kunnen wel op bijzondere opties wijzen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wordt wel veel gedaan bij de volvo want voor de niet gordel dragers komt er dan ook zo'n irritant klikker..klikker..klikker..klikker..klikker..klikker..klikker..klikker..klik mee :lol:

 

en als men dan het stekkertje loshaalt(nog steeds bij de volvo en niet bij de passat) dan zijn ze van het geklikker af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is allemaal leuk jongens..... maar soms hangen er ook stekkertjes los onder de stoel.... dat had ik dus.

Waar is dat dan voor?

 

Dat kabeltjes doorlopen is meestal ergens voor...... dat werkt dan ook (meestal) wel...........

Losse kabeltjes kunnen wel op bijzondere opties wijzen.....

 

Om toch maar eens een antwoord te geven... :roll:

Kan dit niet een voorbereiding zijn van electrische stoelen ?

Alles met electrische verwarming heeft meestal een zware voeding nodig.

(aangezien dit gewoon een weerstand is waar je vermogen in opstookt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Elektrische stoelen hebben zo mogelijk een nog zwaardere voeding nodig.

 

Overigens ligt dat écht niet voorbereid. Dat is namelijk een flinke kabelboom met de nodige relais en stuurapparaten. Daarnaast hebben auto's met elektrische stoelen (en dus memory) een ander komfort-stuurapparaat en andere stuurapparaten in de 2 voorste deuren.

 

Niet echt een goedkope voorbereiding dus. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om toch maar eens een antwoord te geven...

Kan dit niet een voorbereiding zijn van electrische stoelen ?

 

Dat is een optie die ik liever niet wil, niet in een auto ook niet ergens anders!!! :wink: Maar alle gekheid op een stokje, het lijkt me vreemd dat dit stekkertje hier voor zou zijn. Misschien zijn het audiokabels, die willen ook nog wel eens onder een stoel liggen voor eventueel uitbreiding van de audioopties?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik zal morgen eens even kijken welke kleuren het zijn, wat ik zo had gezien was het een verdelerblok van drie waar drie stekkers in gedrukt kunnen en er zat er eentje in. Dus zal nog eens even goed kijken moregen jullie horen het nog.

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je graag stoelverwarming dan Marretje ?

Ik heb zowel stoelverwarming als electrische stoelverstelling ( helaas zonder geheugen )

Die stoelverwarming gebruik ik echt helemaal nooit. van mij had dat achterwege mogen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee ik hoef niet persee stoel verwarming maar ik dacht als het er zit ja sluit dan maar aan. Maar ik heb net even onder de stoel gekeken en het is een gele stekker en dat is dan de airback wat ik er van begrijp. Dus daar ben ik achter nu. iedereen bedankt voor de reactie`s.

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

stoelverwarming is erg lekker, vooral als je leer hebt. Stel je voor dat je in je steenkoude auto stapt, motor koud, interieur koud. Maar ja, je moet ook een flink stuk rijden naar je bestemming dus doe je het liefst je jas uit want dan zit je beter. Dan de stoelverwarming aan en jij wordt alvast minder koud terwijl de motor nog op temperatuur moet komen (en de verwarming dus ook).

 

wel is het net als met tractoren vroeger (?) : hoe comfortabeler je zit, hoe minder respect je voor de machine hebt. Destijds was het nieuw om geveerde stoelen en stille/airco cabines te hebben, dus gaf je maar gas en ragde je overal met koude motor doorheen.

 

Mooiste is standverwarming of - als goedkoop alternatief - een simpel electrisch kacheltje op een tijdklok die het interieur warm en de ruiten ijsvrij maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zo'n blokverwarmer zoals in scandinavie lijkt me ook wel wat. Lijkt me niet onzinnig duur of lastig om in te bouwen en toch snel je blok warm - en dus je interieur ook.

 

Volgende maand ga ik weer naar Zweden toe. Mijn zwager heeft daar net een blokverwarming laten inbouwen. (was er -30)

Je ziet daar ook op alle parkeerplaatsen palen met stopkontakten staan. Als je even boodschappen doet, blijft je wagen verwarmd :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgende maand ga ik weer naar Zweden toe. Mijn zwager heeft daar net een blokverwarming laten inbouwen. (was er -30)

Je ziet daar ook op alle parkeerplaatsen palen met stopkontakten staan. Als je even boodschappen doet, blijft je wagen verwarmd :lol:

Maak er eens een foto van, wil dat weleens zien, terwijl je gaat winkelen dat al die auto's aan 230V staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden