Ga naar inhoud

Gasdempers achterklep Variant


LED-Lightning

Aanbevolen berichten

Ik heb net de nieuwe gasdempers erop gezet en wat een wereld van verschil! De power waarmee de klep openzoeft, de oude waren dus echt gaar.

 

De pasvorm met de clips is verder goed, ik hoefde geen clips te hergebruiken. Het systeem is verder hetzelfde met die clips, schoevendraaiertje erachter en van het kogelgewricht schuiven.

 

Het duurde wat langer met de verzending omdat er niemand thuis was de eerste keer (22 december) dat het pakket werd aangeboden.

 

botem01.jpg

 

botem02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Errug nuttig dit topic. ik heb ook gemerkt dat de 8erklep niet meer helemaal vanzelf open gaat, laatste stukje even helpen. zal nog even het koude weer doorstaan, maar als het zo blijft moet ik ook aan nieuwe gasdempers.

 

Thx.

 

@Ruben: Zijn jouw nieuwe gasdempers zwart of chroom... (kdenk zwart)

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Goeiedag, dat was vandaag schrikken, mijn vrouw liet de achterklep vandaag veel te snel los, en van de klap kwam er 1 van de dempers vanaf gesprongen! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken, het ging net goed. Alleen de klep kwam ineens heel hard naar beneden!

 

Meteen maar even nieuwe bestellen vandaag... :-(

 

Nu begin ik alleen te twijfelen of ik de montage helemaal goed had gedaan. Is het nou inderdaad een kwestie van de demper inclusief de klemmetjes er gewoon op klikken, of dien je eerst toch iets te verschuiven, en hem dan pas vast te maken? Even voor de zekerheid, ik wil dit niet graag nog eens meemaken... stel je voor dat zo'n ding recht in je gezicht los springt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat had precies hetzelfde probleem wat ik hier teruglees: de klep gaat het laatste stukje niet open en moet een handje geholpen worden, en dit wordt erger bij koud weer. Ik heb zondag een setje nieuwe dempers besteld op botem-gmbh via ebay, en gisteren (donderdag) had ik ze in huis. Monteren is inderdaad een klusje van 5 minuten, maar hou wel even een bezem of zo paraat om onder de klep te zetten, 1 demper alleen houdt het niet. Bij 1 demper moest ik trouwens een van die eindstukken even vastdraaien, die zat wat los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb er nu ook Botem dempers op zitten, deze week nog erop gezet! Deze dempers kwamen ook wat degelijker over dan mijn vorige dempers. Erop "klik" en klaar! Ik had ze ook via de shop op eBay, zaterdag besteld, dinsdag in huis. Deze zitten wel meteen goed vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Hey allemaal,

 

Ik wil die Botem-gasveren ook bestellen; remmen deze op het laatst ook een beetje af wanneer de klep opengaat of stopt hij ineens 'op de scharnieren'? Want de originele van VW die dempen de klep ook op het einde van de slag als die opengaat. Als jullie snappen wat ik bedoel :D

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden