Ga naar inhoud
  • 0

€ 1500,00 raparaties aan Passat


Kalki

Vraag

Mede liefhebbers

 

Mijn passat 3BG moest gekeurd worden en een klein beurtje hebben.

 

Heb hem naar de VW dealer gebracht en ben achterover gevallen van alle defecten.

- onderste turbo-slang defect (dat had ik al gemerkt)

- klepdeksel lekt

- remslang lek

- alle slangen van en naar EGR lek (die dicht gezet is, maar toch vervangen moeten worden volgens dealer)

- en nog een waslijstje aan kleine dingen

 

Totale kosten € 1500,00 euro.

Met name dat van de EGR zet ik mijn vraagtekens bij. Weet iemand hoe dit zit? Kan dit defect zijn gegaan door chiptuning en dichtzetten? Kan de lekke slag en klepdeksel ook een gevolg zijn van chiptuning?

 

Gr. Kalki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

van je fouten moet je het leren, dus geen vw dealer meer...

 

bij een deugdelijke normale garage zou je misschien rond de 500/700 kwijt zijn voor hetzelfde.

 

ik begrijp trouwens ook niet wrm je naar dealer gaat. uiteindelijk na enkele jaren, heb je zoveel aan onderhoud uitgegeven bij de dealer, dat je toch nadeliger uitkomt. ik bedoel bij de dealer werken ook mensen, bij andere garages ook... als het enkel om die stempel in het boekje gaat, steek ik die boekje wel in de fik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Bedank voor alle reacties.

Ik heb de afspraak met de dealer geannuleerd en ga het nu samen met een kennis repareren. De onderdelen neem ik dan wel af van de dealer (ben wel benieuwd hoeveel ze me daarvoor gaan rekenen.) Ik houd jullie op de hoogte en zal de daadwerkelijk gemaakte kosten doorgeven.

 

Gr. Kalki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is weer klaar en APK goedgekeurd.

Van de 800 euro aan onderdelen die de dealer had meegegeven (omdat ze deze al besteld hadden) is wel geteld 45 euro verbruikt.

Het enig wat er defect was aan de auto was een drukslang van de turbo en 4 pakkingen van de EGR, thats it. Een remleiding is uit voorzorg vervangen. Totale kosten inclusief nieuwe filters, olie, kentekenplaat lampjes, en APK 400 euro.

De diagnose van een defecte klepdeksel pakking, een kapotte EGR, defecte slangen naar EGR, lekke remleiding,ouder remolie, verkeerde afstelling koplampen, defecte ruitenwissers enz, enz, was verkeerd. Zo wordt je dus genaaid!!!

Ik weet alleen nog niet of ik hier werk van moet gaan maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groeten Kalki.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De auto is weer klaar en APK goedgekeurd.

Van de 800 euro aan onderdelen die de dealer had meegegeven (omdat ze deze al besteld hadden) is wel geteld 45 euro verbruikt.

Het enig wat er defect was aan de auto was een drukslang van de turbo en 4 pakkingen van de EGR, thats it. Een remleiding is uit voorzorg vervangen. Totale kosten inclusief nieuwe filters, olie, kentekenplaat lampjes, en APK 400 euro.

De diagnose van een defecte klepdeksel pakking, een kapotte EGR, defecte slangen naar EGR, lekke remleiding,ouder remolie, verkeerde afstelling koplampen, defecte ruitenwissers enz, enz, was verkeerd. Zo wordt je dus genaaid!!!

Ik weet alleen nog niet of ik hier werk van moet gaan maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groeten Kalki.

 

Ik heb hier maar 1 woord voor ; Schandalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon een naam van een garage noemen {compleet,adres en naam}en dan vragen om contant bon.Dan heb je garage korting.Kan aardig schelen.Doen we bij onze klanten ook veel.Martens is idd een net bedrijf die zorgvuldig met spul omgaat.Ook een zeer goed en groot assorti van vag hebben en dus even goed zwaar gespecialiseerd.Mooi bedrijf en zeker een aanrader..Maar voor de rest....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat je hiermee gewoon terug moet gaan naar de garage, het moet toch zeker niet gekker worden!! Ik lees hier nu keer op keer dat mensen bedonderd (ik wil het beter geschikte woord gen**id eigenlijk niet gebruiken) worden door garages waarvan je mag verwachten dat ze een plus kunnen leveren ten opzichte van de niet merk-gebonden garages? En dan bedoel ik niet alleen een plus op de factuur!! Ik zit zelf overigens bij een BOVAG garage in Anrhem, Speedy Bergervoet, hier op de Overmaat. Voor mensen in de regio Arnhem, het is een aanrader, nette service, eerlijk verhalen en geen gesjoemel. Pas een keer iets vervelends gehad (bodemplaat die los schoot na een beurt) maar ze hebben grif toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt, de boel weer netjes vast gezet en klaar. Dealers.....ik weet het niet meer, ik vrees dat we over een jaar of -tig onze auto bestellen via internet en garage's hebben die alle merken repareren. Ze hebben er zelf om gevraagd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou,

 

Ik heb de doos onderdelen bij Pouw om de deur gegooid. Eerst aan de service medewerker uitgelegd wat de reden was en met name dat ik ontstemd ben over de verkeerde voorlichting (nou druk ik me nog netjes uit). De man reageerde nogal verontwaardigd en melde dat hij direct de werkplaatschef erbij zou halen. Ondanks dat ik hem vertelde dat deze chef niet met technische verhalen aan hoeft te komen gebeurde dit natuurlijk toch. De chef was ogal gepikeerd over deze kwestie en verzekerde mij dat mijn motor binnen nu en twee weken in puin zou draaien. Hij deed allerlei aannames, zoals dat de boel aan elkaar was gekit, en in elkaar was geprutst. Kortom, hij was boos op mij (ik vroeg me nog even af wie de klant was en wie er boos hoorde te zijn, maar dat terzijde. Ik wilde de onderdelen daar achter laten maar ze zouden geen retour bon maken en ik kreeg wel bericht wat ik terug zou krijgen. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en heb de hele bende weer in de auto gegooid. Naar een week bezinnen heb ik het nog maal geprobeerd en dit lukte beter. Om een lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk heb ik nu nog een factuur open staan van € 360 euro. Daarvan zijn in mijn ogen € 200 terecht (onderzoekskosten en gebruikte onderdelen).Over de overgebleven € 160 ga ik nog even nadenken voordat ik dit betaal.

 

Zou het nog zin hebben om een brief te sturen naar Pon over al dit gezeur?

 

Gr. Kalki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even op de tour van Alain,Ja tuurlijk moet je een klant naar behoren en met respct behandelen,dan punt 2 die mensen die hij heeft benaderd gaan later die dag ook naar huis en zijn ook ?mens? Maar doen volgens de regels van wat huin is opgedragen hun werk??Ja je snapt het niet maar echt er is vast volgens de regels binnen de firma gewerkt en dan de peuris gaan lopen schoppen zou ik ook Pist off worden en dan zoekt de klant het bij mij ook maar uit.Je kan mekaar met respect behandelen en als dat niet gaat met de een dan moet je hoger in het bedrijf zoeken en zorgen te komen op een afspraak met de eigenaar.BAAS.Die kan wel wat voor je doen.Maar idd we hebben regels en stappen das overal zo.Lullig dat je in deze situatie bent terecht gekomen maar waarom vraag je niet eerst een beetje een richtlijn qua prijs???Dan had je deze kosten kunnen weten,of door kunnen geven wat je wilt besteden.Ja ik heb makkelijk praten van deze zijde maar ik merk overdag ook veel dat de klant soms totaal niet duidelijk om de hoek kan komen en dat een ander ivm zijn verantwoording dat maar oplossen.Das jammer,nu moet je niet gelijk naar pon stappen en al helemaal niet dreigen dan laten ze je helemaal vallen.Maar ga voor de baas,bakje koffiew en leg je verhaal uit.En kom dan tesaam tot een oplossing.En leer ervan voor de volgende keer.Suc 6 met de afloop van deze nare situatie waarin je terecht bent gekomen.. :thumb: Maar blijf vooral kalm en laat duidelijk weten wat je van plan bent en ze komen je vanzelf tegemoet.Ze moeten toch wat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkbaar hoort dit declaratiegedrag bij de dealerorganisatie van Pouw. Ik heb ook deze negatieve ervaringen met Pouw in Zwolle. Bij elke longlifebeurt waren er weer zeer onduidelijke gebreken die volgens hen echt gerepareerd moesten worden.

Offerte longlife (ongeveer € 330,00) was bij het ophalen van de Passat meestal al weer opgelopen naar een eindafrekening van minimaal € 800,00. Enkele reparaties bleken helemaal niet nodig. Na een aantal van deze zeer negatieve ervaringen met VW dealer Pouw ben ik overgestapt naar een VW-Audi specialist waarover ik zeer tevreden ben.

 

Dealers rekenen natuurlijk veel kosten voor de dure panden op A-locaties door in de rekeningen en ze laten leerlingmonteurs aan je auto werken (zij moeten het uiteraard ook leren!) maar laten je betalen voor een ervaren monteur.

 

Nooit meer naar de dealer!!!

 

Welke dealer is dit eigenlijk?

 

VW dealer Pouw in Raalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden