Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning Passat Bleumotion


Bleumotion

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
of de standaard (noord-)oostelijke tuners hierzo zoals JD en Jos_br of Hartog als je in het westen zit.

 

Bedrijven die alleen jonge auto's doen zet ik mn vraagtekens bij..

 

Wat is de reden van je wantrouwen ?

Wat ik van ZIP tuning weet is dat ze alleen met auto's werken waarbij de software gedownload wordt, alleen de tabel waarden worden gewijzigd, en dan weer terugplaatst.

Op deze manier kan je bij onderhoud niet detecteren dat het om een gechipte auto gaat.

Vooral voor lease rijders errug interessant.

Collega van mij rijdt zo met een Ford rond ( 2007 ) en ikzelf ga een bluemotion rijden (2008) met een dergelijke tuning in gedachten. Of werken meerdere tuners zo ?

 

Ben overigens aan het overwegen om een " op maat " tuning te nemen . bv. bij JD, maar dan moet het inderdaad wel " onzichtbaar" zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Passat Rijders

 

Ik wil mijn Passat Bleumotion laten Chippen !

Heeft Iemand hier ervaring mee of een goed betrouwbaar adres ?

 

Alvast bedankt

 

Gr, Robert

 

Is het bewust "Bleumotion"?, want VW heeft het over een "Bluemotion".

 

Mijn auto is bij JD gechipt. En daar heb ik geen spijt van. JD is een expert als het over VAG auto`s gaat. Zelfs Spijker gaat daar heen. Maar er zijn natuurlijk meer goede bedrijven. Kies in ieder geval voor een bedrijf met verstand van zaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
of de standaard (noord-)oostelijke tuners hierzo zoals JD en Jos_br of Hartog als je in het westen zit.

 

Bedrijven die alleen jonge auto's doen zet ik mn vraagtekens bij..

 

Wat is de reden van je wantrouwen ?

Wat ik van ZIP tuning weet is dat ze alleen met auto's werken waarbij de software gedownload wordt, alleen de tabel waarden worden gewijzigd, en dan weer terugplaatst.

Op deze manier kan je bij onderhoud niet detecteren dat het om een gechipte auto gaat.

Vooral voor lease rijders errug interessant.

Collega van mij rijdt zo met een Ford rond ( 2007 ) en ikzelf ga een bluemotion rijden (2008) met een dergelijke tuning in gedachten. Of werken meerdere tuners zo ?

 

Ben overigens aan het overwegen om een " op maat " tuning te nemen . bv. bij JD, maar dan moet het inderdaad wel " onzichtbaar" zijn.

 

elke tuning is uit te lezen, al is het maar aan de turbodruk of brandstofinspuiting.. dus het verhaal van de lease gaat niet op hier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
elke tuning is uit te lezen, al is het maar aan de turbodruk of brandstofinspuiting.. dus het verhaal van de lease gaat niet op hier..

 

Dat begrijp ik, maar volgens de geleerde gaat het om de software code/revisie of zoiets.

Als dat anders is dan anders, beginnen de garages te piepen. In tabellen en waarden kijken zij normaliter toch niet.

Of wel ? Nee toch . :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een goede tuner leest de originele uit en past deze aan zodat de motorsoftwarenummers gelijk blijven, en als je niet en tuner hebt (zoals ABT) die graag hun naam vermelden in de motorsoftwarecode dan kraait er niemand naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Passat Rijders

 

Ik wil mijn Passat Bleumotion laten Chippen !

Heeft Iemand hier ervaring mee of een goed betrouwbaar adres ?

 

Alvast bedankt

 

Gr, Robert

 

Hallo Robert,

 

Ik heb mijn Bluemotion latten chippen bij Rica, nota bene op advies van de leasemaatschappij..

Zie hier de specificaties: http://www.rica.nl/chiptuning/showupgrade.php?Merk=30&Model=786

 

Ik ben er erg tevreden over: bij normaal gebruik wordt de Bluemotion er nóg zuiniger op: boordcomputer geeft 1:33 aan bij 90 km/u.

En bij minder normaal gebruik: afgelopen weekend naar Berlijn op en neer geweest. Op de Autobahn bleef ik een A4 2.0TDI vóór vanwege de betere stroomlijn: De snelheidsmeter ging over de 220 km/u 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben Vandaag met mijn Passat Bleumotion naar Tunex in s-Heerenberg geweest.

Vriendelijke mensen, leggen goed uit wat ze gaan doen.

Word een kopie van je orginele software gemaakt deze krijg je mee op cd.

daarna word je software aangepast, de autogegevens blijven er dus gewoon in staan !

Geven 5 jaar garantie op de software en niet tevreden geld terug.

En als er tussentijds door de dealer een software update gedaan word en hij is weer orgineel, word deze gratis aangepast !

en dat voor een prijs van 225 euro !

 

Dus dit is wat je noemt een goede service !!

 

Mijn auto heeft nu 135 Pk en 320 Nm.

 

Het is echt een wereld van verschil !

Ben er super tevreden over !

Ze weten daar een klant, super tevreden te krijgen >

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben Vandaag met mijn Passat Bleumotion naar Tunex in s-Heerenberg geweest.

Vriendelijke mensen, leggen goed uit wat ze gaan doen.

Word een kopie van je orginele software gemaakt deze krijg je mee op cd.

daarna word je software aangepast, de autogegevens blijven er dus gewoon in staan !

Geven 5 jaar garantie op de software en niet tevreden geld terug.

En als er tussentijds door de dealer een software update gedaan word en hij is weer orgineel, word deze gratis aangepast !

en dat voor een prijs van 225 euro !

 

Dus dit is wat je noemt een goede service !!

 

Mijn auto heeft nu 135 Pk en 320 Nm.

 

Het is echt een wereld van verschil !

Ben er super tevreden over !

Ze weten daar een klant, super tevreden te krijgen >

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Gaat het bij jou (en anderen) om een lease auto? En is dit mét of zonder weten van de leasemaatschappij..... Ik zit er zelf ook over te denken en dan vooral over hoe dit aan te pakken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik ergens anders al gemeld heb, ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een Passat Bluemotion, bj 2008. De verkoper wist te vertellen dat de Bluemotion niet gechipt kan worden, was hem zelfs verteld door een VW dealer uit de buurt. Bovenstaande topics zeggen iets anders. Wie spreekt nu de waarheid, de VW dealer of degenen die hun Bluemotion al hebben laten chippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals ik ergens anders al gemeld heb, ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een Passat Bluemotion, bj 2008. De verkoper wist te vertellen dat de Bluemotion niet gechipt kan worden, was hem zelfs verteld door een VW dealer uit de buurt. Bovenstaande topics zeggen iets anders. Wie spreekt nu de waarheid, de VW dealer of degenen die hun Bluemotion al hebben laten chippen?

 

Alfred, als jij de 1.9 TDI 105PK BlueMotion hebt: daar gingen de voorgaande bijdragen over, en het chiptunen van die motor is ook vrijgegeven door Volkswagen.

Heb jij daarentegen de 2.0 TDI CR 110PK die na week 44 uit de fabriek kwam (en het beeld in je Avatar doet dat vermoeden, want geen verchroomde lamellen in je grille): tja, ik kan me voorstellen dat VW dat nog niet toestaat.

Overigens hoeft dat niet meer zo lang te duren. Volgens mij wordt de TDI CR 140PK inmiddels wél gechipt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat VW nu wel of niet toestaat dat zal iedereen een zorg zijn, een 105pk is sowiezo te chippen, het kan wel zijn dat de tuners nog geen software klaar hebben voor de nieuwe 2L tdi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Alfred, als jij de 1.9 TDI 105PK BlueMotion hebt: daar gingen de voorgaande bijdragen over, en het chiptunen van die motor is ook vrijgegeven door Volkswagen.

Heb jij daarentegen de 2.0 TDI CR 110PK die na week 44 uit de fabriek kwam (en het beeld in je Avatar doet dat vermoeden, want geen verchroomde lamellen in je grille): tja, ik kan me voorstellen dat VW dat nog niet toestaat.

Overigens hoeft dat niet meer zo lang te duren. Volgens mij wordt de TDI CR 140PK inmiddels wél gechipt."

 

El Ix: bedankt voor je reactie. Mijn auto is van mrt 2008, afgelopen week geimporteerd uit Duitsland. Volgens het kentekenbewijs is het een 1.9 TDI, 105 PK Bleumotion. Ik zag overigens na het aanmelden van mijn topic op de site van JD de Passat 1.9 TDI 105 PK Bleumotion in het lijstje staan van te chippen auto's. Zal daarom binnenkort contact met JD opnemen om de wagen te chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een goede tuner leest de originele uit en past deze aan zodat de motorsoftwarenummers gelijk blijven, en als je niet en tuner hebt (zoals ABT) die graag hun naam vermelden in de motorsoftwarecode dan kraait er niemand naar.

 

Maar wel goed opletten met een service beurt!!! Mocht het zijn dat er vanuit de fabriek nieuwe software is voor het motor management van jouw type motor, zal de dealer deze updaten en ben je, per direct, je tuning kwijt (en het geld wat je ervoor betaald heb) Dan worden alle waarden weer naar de (nieuwe)standaard fabriekswaarden hersteld.

 

@El Ix... Ik heb zo'n 2.0TDI (standaard 140 Pk), maar die is dan weer gechipped naar de 170, dus de mijne is weer net zo snel als een 2.0 TDI 170Pk. :), maar wat nou als je een 2.0 TDI 170Pk laat chippen.... :P

... en zo gaan die dingen maar door....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@El Ix... Ik heb zo'n 2.0TDI (standaard 140 Pk), maar die is dan weer gechipped naar de 170, dus de mijne is weer net zo snel als een 2.0 TDI 170Pk. :), maar wat nou als je een 2.0 TDI 170Pk laat chippen.... :P

... en zo gaan die dingen maar door....

 

Tja, je kunt inderdaad aan de gang blijven... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als de auto dealergechipt is staat er na het chippen een extra A in e softwarecode. Bij extreme maattuningen doen de hier bekende tuners dat ook, bij gewone chips meestal niet ivm de ontdekbaarheid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden