Peter-GS Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Mannen heb een klein probleempje Wanneer ik met mijn wagen rij, en ik trek hem door tot ongeveer 4000 toeren, dan wil mijn turbodruk wel eens wegvallen. Ik heb er een met 1900 TDi met 150 PK, zonder chip. Als ik de auto uit zet, er weer opnieuw start is het probleem verholpen. Wat kan dit zijn???? Graag jullie reacties, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Ik zou eerst de ECU laten uitlezen door of een dealer ($$$) of door een forumlid met VAG-COM. Uitlezen nadat het probleem zich heeft voorgedaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Auto gaat in noodloop auto uitlaten lezen inderdaad grote kans dat het je N75 is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Mannen heb een klein probleempje Ik heb er een met 1900 TDi met 150 PK, zonder chip. Uhh, welke motor mag dat wezen dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Ja, dat vroeg ik me vanmiddag eigenlijk ook al af.. De 1900 gaat toch tot 130PK? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Nou, hij gaat af-fabriek tot 150.. Echter, dit enkel in enkele modellen op het Golf-platform. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Ik dacht dat TDI 150 pk was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 Bij de Golf wel ja. De 150pk diesel in de Passat was de 2.5TDi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2006 euhm 150pk tdi standaard met een 1900 tdi kan niet in een Passat, misschien een gechipte 115? Wegvallen heeft idd te maken met het in noodloop gaan van de auto, misschien door een lek in het systeem door een klep? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 10 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2006 Bij de Golf wel ja. De 150pk diesel in de Passat was de 2.5TDi. dat kan kloppen ja, ( die laatste rij ik zelf in ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Peter-GS Geplaatst 11 februari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2006 Het is een gewone 4 cilnder 1900 TDi en heeft 150 Pk is mij verzekerd. Tja, ik weet het ook niet. Hij is al 2x uitgelezen, maar dat bracht geen oplossing. Zelf bij de dealer in Zwolle, waar ik woon. Heb al wel eens verder gekeken, en toen kwam het verhaal dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met zelfvervulling. Als een diesel lang te weing toeren maakt dan verstopt hij zich zelf. als je dan een keer flink doortrekt, dan komt alle zooi los en spring deze in een fout melding, oplossing hiervoor zou moeten zijn een bepaalt rubber slangetje los te laten zitten bij het motor blok. Ik hoop dt er mannen zijn die dit verhaal zouden kunnen bevestigen. Voor de rest zou ik het niet weten. Peter-GS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2006 nou als ik een tijdje rustig rij en het verstopt? zich dan is het bij de 1e de beste acceleratie eruit.. incl een zwart wegdek.. Kijk eens in je serviceboekje wat voor een motorcode je hebt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 11 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2006 Heeft de dealer hem ook rijdend uitgelezen want dan kun je goed de turbodruk zien en hoe de N75 hem bijregeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 12 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2006 Het is een gewone 4 cilnder 1900 TDi en heeft 150 Pkis mij verzekerd. Tja, ik weet het ook niet. Hij is al 2x uitgelezen, maar dat bracht geen oplossing. Zelf bij de dealer in Zwolle, waar ik woon. Heb al wel eens verder gekeken, en toen kwam het verhaal dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met zelfvervulling. Als een diesel lang te weing toeren maakt dan verstopt hij zich zelf. als je dan een keer flink doortrekt, dan komt alle zooi los en spring deze in een fout melding, oplossing hiervoor zou moeten zijn een bepaalt rubber slangetje los te laten zitten bij het motor blok. Ik hoop dt er mannen zijn die dit verhaal zouden kunnen bevestigen. Voor de rest zou ik het niet weten. Peter-GS Als ik dit lees hebben ze wel degelijk iets gevonden wat op een noodloop lijkt en zit waarschijnlijk de schoepenverstelling van de turbo vast doordat er langzaam mee gereden wordt. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2006 Maar goed, dan zou het met een paar keer stevig rijden(en in noodloop gaan) toch wel een keer weg moeten zijn... Je zou dan toch ook de slang van de turbo af kunnen halen en kunnen kijken of er idd roet aangekoekt zit..? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 12 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2006 Dit is van buiten af niet te zien echter wel te constateren door te voelen of de schoepenverstelling al dan niet soepel gaat. Verder gaat het met planken niet vanzelf meer los zitten. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Peter-GS
Mannen heb een klein probleempje
Wanneer ik met mijn wagen rij,
en ik trek hem door tot ongeveer 4000 toeren, dan wil mijn turbodruk
wel eens wegvallen. Ik heb er een met 1900 TDi met 150 PK, zonder chip.
Als ik de auto uit zet, er weer opnieuw start is het probleem verholpen.
Wat kan dit zijn????
Graag jullie reacties,
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten