Ga naar inhoud
  • 0

Turbo druk valt weg


Peter-GS

Vraag

Mannen heb een klein probleempje :(

 

Wanneer ik met mijn wagen rij,

en ik trek hem door tot ongeveer 4000 toeren, dan wil mijn turbodruk

wel eens wegvallen. Ik heb er een met 1900 TDi met 150 PK, zonder chip.

 

Als ik de auto uit zet, er weer opnieuw start is het probleem verholpen.

Wat kan dit zijn????

 

Graag jullie reacties, :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

euhm 150pk tdi standaard met een 1900 tdi kan niet in een Passat, misschien een gechipte 115? Wegvallen heeft idd te maken met het in noodloop gaan van de auto, misschien door een lek in het systeem door een klep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een gewone 4 cilnder 1900 TDi en heeft 150 Pk

is mij verzekerd. Tja, ik weet het ook niet.

 

Hij is al 2x uitgelezen, maar dat bracht geen oplossing.

Zelf bij de dealer in Zwolle, waar ik woon.

 

Heb al wel eens verder gekeken, en toen kwam het verhaal

dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met zelfvervulling.

Als een diesel lang te weing toeren maakt dan verstopt hij zich zelf.

als je dan een keer flink doortrekt, dan komt alle zooi los en spring

deze in een fout melding, oplossing hiervoor zou moeten

zijn een bepaalt rubber slangetje los te laten zitten bij het motor

blok.

 

Ik hoop dt er mannen zijn die dit verhaal zouden kunnen bevestigen.

Voor de rest zou ik het niet weten.

 

Peter-GS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is een gewone 4 cilnder 1900 TDi en heeft 150 Pk

is mij verzekerd. Tja, ik weet het ook niet.

 

Hij is al 2x uitgelezen, maar dat bracht geen oplossing.

Zelf bij de dealer in Zwolle, waar ik woon.

 

Heb al wel eens verder gekeken, en toen kwam het verhaal

dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met zelfvervulling.

Als een diesel lang te weing toeren maakt dan verstopt hij zich zelf.

als je dan een keer flink doortrekt, dan komt alle zooi los en spring

deze in een fout melding, oplossing hiervoor zou moeten

zijn een bepaalt rubber slangetje los te laten zitten bij het motor

blok.

 

Ik hoop dt er mannen zijn die dit verhaal zouden kunnen bevestigen.

Voor de rest zou ik het niet weten.

 

Peter-GS

 

Als ik dit lees hebben ze wel degelijk iets gevonden wat op een noodloop lijkt en zit waarschijnlijk de schoepenverstelling van de turbo vast doordat er langzaam mee gereden wordt.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar goed, dan zou het met een paar keer stevig rijden(en in noodloop gaan) toch wel een keer weg moeten zijn...

 

Je zou dan toch ook de slang van de turbo af kunnen halen en kunnen kijken of er idd roet aangekoekt zit..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden