Ga naar inhoud

Mijn kunststofdelen onder de motorkap gespoten


passatvw

Aanbevolen berichten

Ik wilde altijd het eens proberen, de afdekkappen onder de motorkap spuiten.

Na het bijelkaar zoeken van wat ik allemaal nodig zou moeten hebben, kon ik van start.

a48qrm.jpg

 

Alles eerst schoon maken met ontvetter, dit zorgt er voor dat als je eerder iets van een siliconenspray gebruikt dat je dat eraf krijgt

Hiervoor heb ik remreiniger gebruikt, ik weet niet of het verstandig was, maar het werkte wel.

 

Daarna ben ik deze kunststof delen gaan schuren, dit doe je met waterschuurpapier en veeeeeeel water.

Dit omdat je anders zo door je papier heen bent en je niet het glad maakt en meer ‘krassporen’.

 

Na een uurtje schuren/polijsten ziet hij er zo uit, natuurlijk is deze al droog.

mblmcy.jpg

 

Hier heb ik bijna alles geschuurd, die zwarte nokjes moesten ook, dus deze ook maar gedaan.

 

Wat mij is opgevallen als je een stuk nog niet goedgedaan hebt, dan blijft het water er een beetje er op liggen, ga je door, dan heb je ineens dat het er afloopt, maar het is niet vettig.

 

Dan is het een kwestie van in de kunststofprimer spuiten, let wel!! Doe een masker op, bij elk spuitbeurt, want je wordt zo “high” dat je er een knallende hoofdpijn van overhoud, en het is ook nog eens ongezond.

2ewpjb7.jpg

 

Na ongeveer 30 minuten is hij gedroogd.

2rnhtg0.jpg

 

Ik wilde de ‘zwarte nokjes’ zwart houden, dus deze afgeplakt.

28082yx.jpg

 

 

Ook de gaatjes waar de dekseltjes zitten afgeplakt.

2jbmqdy.jpg

 

En dan kon er gespoten worden.

 

Een tip: In koudere en of vochtige dagen en je wilt gaan spuiten, gebruik een föhn om de delen warm te maken, en niet vergeten dan de spuitbussen ook op temperatuur moeten zijn, dus leg ze voor het spuiten eens op de verwarming, dit maakt het spuiten veel makkelijker.

Als men dat niet doet, krijg je echt bagger, en kan je weer opnieuw beginnen (ik weet er alles van :( )

Ik mocht bij dit exemplaar alles er weer afschuren.

Omdat ik het in de schuur heb moeten spuiten, heb ik eerst de plek waar ik ging spuiten de lucht verneveld met wat water, dit om stofdeeltjes uit de lucht te halen.

 

Nou, spuiten dan maar, dit heb ik niet te dik gedaan, ander kreeg ik druipers. (nope geen SOA)

eerste laag

20at751.jpg

De 2e laag:

avfmsx.jpg

Ik heb alles goed laten drogen, liefst ergens waar het ongeveer 20 ͨ is een pre, dan droogt het perfect, glanzend op.

Dit heb ik met een 5 tal föhns gedaan (ja met dank aan schoonmoeders kapsalon) maar wanneer ik ging spuiten stonden ze niet aan, ik ben niet levens moe :P

Daarna met blanke lak af werken, steeds dunne lagen, anders ga je druipers krijgen en dan moet je eerst wachten tot deze laag droog is en met water schuurpapier aan de gang gaan om het weg te werken of schuren.

 

 

(foto met afplakband er af en net 1e laag blanke lak)

ngc5yo.jpg

 

2e laag:

2ypg94n.jpg

 

En Tataaaaaaaaaaaaaaaah

2whe2qf.jpg2d91wnq.jpg

6r7nts.jpgfcs86h.jpg

73dq88.jpg34s4fae.jpg

sbod9h.jpgerg8ix.jpg

 

Mensen die afgelopen zaterdag op de Najaarsmeeting Noord VVT Lutjegast is geweest, die hadden het primeur!

Ik heb ook een howto gemaakt te lezen op: Het spuiten van kunststof delen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes Richard :thumb:
Thanx, ik verveel me nooit, more 2 come
Sehr schön! Ik zag inderdaad dat hij ook al in de KB staat, top!
yups, binnen een minuut van de post.

Had het al klaar liggen, moest alleen nog op 2vcxa1f.jpgklikken. Dit heb ik gedaan, zodat die gene die op de meet kwamen het als eerste konden zien.

Ziet er perfect uit Richard!

Je mag de delen onder mijn motor kap ook doen.. kleur code LB5N (Indigo Blauw) ;-)

Ja hoor, alles in overleg.
Netjes, had ik bij mijn vorrige auto ook laten doen.
Zelf gedaan he, is leuker (en soms goedkoper)
Staat goed!
Dankje
Ik heb het vandaag inderdaad mogen bewonderen en ziet er inderdaad mooi uit. Je brengt me wel weer op een idee.....
Ik ben benieuwd.
:thumb:
:mrgreen:
Mooi Richard !
weet het.
Ziet er niet verkeerd uit.
Ja je was net te laat' date=' ik kwam je net tegen in de straat, toen ik naar huis ging.
Jammer dat ik het gemist heb, we hebben nl als een van de weinigen op het forum, dezelfde kleur (maritim blau)
Misschien binnenkort, in Emden?
Zeer netjes!
Netjes gedaan!
Ja, dat dacht ik.
nu ook wel de rest onder de kap mooi maken............
ben bezig, maar het weer he? dat maakt het wat moeilijk.
Ik heb het gister mogen en idd het ziet er heel netjes uit!
dank je, ik had gisteren maar weinig reacties gehoord. :embarassed:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit Menno,

het oog wil ook wat, zo zijn er ook mensen die een Audi R8 olievuldop plaatsen ipv die er standaard mee worden geleverd. (ik ook)

of doen een Led stadverlichting plaaten, en die zie je ook niet als je rijd.

Ik snap best wat je bedoeld, maar ja, was een test, en ik zie genoeg foto's van tunning beursen, waar ze zulke dingen gespoten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden