Ga naar inhoud

  • 0

Iemand bekend met tunex?? nadelen ??


JH

Vraag

Ik wil de auto (1.8t) binnenkort een krachtkuurtje gaan geven. Maar waar. JD is een goeie, dichtbij maar prijzig. Tunex heb ik gezien. Heeft een aanbieding momenteel. Las nog ergens iets over semtexx (toch niet in de motor :blink: ) Zijn er nog andere goede tuners?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Een chip op maat met een standaard dieselmotor is niet echt nodig. JD heeft het programma voor bijvoorbeeld de 130pk zo goed voor elkaar, dat het verschil niet groot is met een chip op maat. Persoonlijk zou ik dan ook alleen kiezen voor een chip op maat als er hardwarematige wijzigingen zijn aangebracht, zowel bij benzine als diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een chip op maat met een standaard dieselmotor is niet echt nodig. JD heeft het programma voor bijvoorbeeld de 130pk zo goed voor elkaar, dat het verschil niet groot is met een chip op maat. Persoonlijk zou ik dan ook alleen kiezen voor een chip op maat als er hardwarematige wijzigingen zijn aangebracht, zowel bij benzine als diesel.

 

Hi all,

Valt een KAT leegmeppen en de EGR dichten ook onder 'hardware'matige wijzigingen.. :?: Of moet ik bij hardwarematige wijzigingen meer denken aan grotere turbo, en andere verstuivers etc. :? Ik rijd overigens een diesel.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook wanneer de kat leeg en egr dicht is word er rekening gehouden tijdens tuning. Ook deze setup is al zo vaak (ik doe hier niet anders) gedaan dat deze al meerdere malen op de testbank is gemaakt en dus alleen op de weg hoeft te worden gecontroleerd, dit is wel belangrijk.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heeft er iemand ervaring met het chippen bij de vr6 specialist of bij rica engineering??

 

ik ben dus ook op zoek naar een goei adres, nou ben ik misschien ooit nog wel wat van plan om er nog iets meer uit te halen

maar voorlopig issi nog orgineel, moet ik dan een chip op maat of een standaart chip?

 

de prijzen bij JD, is dat de prijs voor een chip op maat of een standaard chip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook wanneer de kat leeg en egr dicht is word er rekening gehouden tijdens tuning. Ook deze setup is al zo vaak (ik doe hier niet anders) gedaan dat deze al meerdere malen op de testbank is gemaakt en dus alleen op de weg hoeft te worden gecontroleerd, dit is wel belangrijk.

 

Jos.

I know :lol:

 

Super spulleke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heeft er iemand ervaring met het chippen bij de vr6 specialist of bij rica engineering??

 

ik ben dus ook op zoek naar een goei adres, nou ben ik misschien ooit nog wel wat van plan om er nog iets meer uit te halen

maar voorlopig issi nog orgineel, moet ik dan een chip op maat of een standaart chip?

 

de prijzen bij JD, is dat de prijs voor een chip op maat of een standaard chip?

 

De websiteprijs is voor een std. chip, de waarden zijn wel aan de bescheiden kant, het komt bijna nooit voor dat een auto die waarden niet haalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja... maar heb je er als leek verstand van dan? Jij kunt niet zien of de auto bij vollast iets te arm is afgesteld.. en óf je hem echt wil laten chippen dat weet je anders ga je daar niet naar toe..

 

Ik doe een klant ook geen computer om uit te proberen of ie wel een computer wil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft chippen van een 2.0 TDI 140 Pk DSG nut ?

Als ik bij JD kijk, dan gaat het koppel van de de DSG van 320 naar 350, terwijl deze bij de DPF van 320 naar 390 gaat (er vanuit gaande dat de DPF de 'gewone' 2.0 TDI is).

Is dat omdat een DSG minder koppel aan kan ?

 

Als ik 'm zou laten chippen, moet 'ie dan eerst nog ingereden worden of kun je bij wijze van spreken meteen zo van de dealer naar de tuner rijden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, om de dsg te sparen wordt het koppel begrenst, je kunt indien je echt meer wil wel een andere koppeling plaatsen tot max 660nm en de bakelectronica laten aanpassen qua software. Dit kost alleen wel een 5000 euro..

 

Bij JD komen diverse dealers met verse auto's om deze gechipt en wel te verkopen.. deze zitten meestal nog in de transportmodus.. het inrijden is ook maar en begrip tegenwoordig.. het is belangrijk dat je de auto niet extreem belast tijdens de 1e 3000km.. dus geen zware aanhangers erachter etc.. niet volgas over de Duitse Snelweg etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de info.

Ik heb 'm iig op mijn bestellijst gezet richting PZ / Leasetoko, nu nog afwachten of daar moeilijkheden uitkomen :P

 

Ik begrijp dat qua inrijden er weinig verschil is tussen wel en niet gechipt ?

Voor je eigen gevoel zou je al bijna zeggen 'eerst inrijden, dan chippen' al was het alleen maar om het verschil te kunnen voelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor je eigen gevoel zou je al bijna zeggen 'eerst inrijden, dan chippen' al was het alleen maar om het verschil te kunnen voelen ;)

 

Je vat de (heilige)koe bij de horens.. zo zou ik het zelf ook doen.. afhankelijk van je kilometrage zou ik een paar duizend kilometer of een paar maand zo rijden.. alleen als je al eerder zon 140pk hebt gehad hoeft dat natuurlijk niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou persoonlijk niks melden aan de Leasemaatschappij.. dit ivm verhoogde leasekosten omdat ze denken dat je dan een extra setje banden verslijt per jaar, meerdere setjes remblokken en 3 tanken extra brandstof per week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden