Ga naar inhoud
  • 0

Nankang NS-2


jimmy104

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoor ook zeer goede verhalen over falken!!!. Een bak met grip in regen en op droog... kosten misschien iets meer.

 

Bij die nankang moet je gewoon niet to the limed gaan. Bij nat weer je rijstijl een beetje aanpassen en dan is het een prima band voor relatief weinig geld.

 

Zeker een opvolger voor mij, ook in die maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nankang is niets mis mee.

 

Ben een veelrijder en auto liefhebber. De Nangkangs rijden prima, geven goede rechtuit stabiliteit en belangrijk cuppen niet snel.

Na Michelin en Dunlop ben ik op dit merk overgestapt. Valt echt niet tegen. Ook niet bij nat. Bevalt me een stuk beter als bv een andere goedkope band als Ferderal.

 

Op dit moment heb ik de NanKang ook gemonteerd op mijn smart Roadster en ook daar prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@bjorn gewoon niet to the limit gaan en bij nat weer je rijstijl aanpassen??????????????????

Hoe doe je het dan als er plotseling een kind oversteekt???? en je banden hebben niet zoveel grip.

 

Bedoelde dat je met nat weer je rijstijl gewoon iets moet aanpassen.

Wat loop je nou te zeiken over kinderen!!! Waar spelen kinderen, hier niet langs 80km wegen hoor!!!Zeker niet wanneer het regent. Tuurlijk in stad/dorp moet je altijd rustig/oplettend rijden. En dan hoef je ook geen noodstop te maken.

Noodstop maak ik op de autobahn wanneer je van 180km/u opeens file hebt ofzo, heb daar trouwens ook nog nooit spelende kinderen gezien...

 

Er werd gevraagd om je mening te geven over dit type band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey, houden we het netjes?...

 

Ik kan mij de reactie van Marco18T wel voorstellen? Stel nou dat er ineens kinderen overstekken (maakt niet uit waar?!) en je hebt minder grip met die banden? Ook met 50 km/uur heeft die band minder grip met nat weer tenslotte.

 

Ik heb geen ervaring met die banden, maar als ze in een test zeggen dat het niet veel soeps is, dan ga ik er vanuit dat dit zo is. Heb het tenslotte zelf niet kunnen testen, dus geloven we het 'tegendeel' maar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja of je gooit geld weg aan te duur rubber dat sneller gaat cuppen.... Als het onveiliger of slechter was zou ik het echt zeggen. Maar heb gewoon zelf goede ervaringen met dit rubber, dat lijkt me meer waard als borrelpraat. Daarbij... er werd om een ervaring gevraagd die heb ik en die is gewoon goed.

 

De Dunlops onder mn Altea nu, zijn niets beter als de NanKang. Rommel is Flamengo, Wanli of federal, gewoon niet aan beginnen. Maar de Nankang NS2 doet het gewoon erg goed op nat en droog en dat is een een ervaring na 2x 60.000 km en nu ook weer op mn Roadster doen ze het prima.

 

Falken was ook wel goed, al hebben die geen mooi profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb deze ook eens gehad op mijn vorige wagen.. golf4

 

Ik had een setje 18" gevonden met banden op (2dehands) deze stonden mij wel aan en de prijs was ook goed, dus ik me deze set aangekocht en er lagen dus nankut (sorry) nangkang ns2 banden op, maken veel lawaai , bij nat weer trekt op geen klote, droog weer vielen ze mee..

 

Dus heb ook een persoonlijke ervaring en bij mij was die slecht....

 

maar ik ken ook mensen die van de dunlop sportmaxx niet te spreken zijn dus , smaken verschillen misschien een beetje, maar al bij al heb ik over nangkang hier in belgie ook nog nietveel goeds gehoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is mijn laatste opmerking hierover aangezien ik loop te ZEIKEN over veiligheid wat sommige mensen heel egoistisch niets intresseert. Ik werk in een bandenservice bedrijf en weet dus echt wel waar ik over praat en ik heb een vrouw die door toedoen van een ander een whiplash heeft, die andere had een te lange remweg, op een tachtig kilometer weg. Dus zeg niet dat ik loop te ZEIKEN kan er erg slecht tegen dat mensen weigeren geld uit te geven aan een paar goede banden, ze zijn het enige contactvlak met de weg. 'T zijn namelijk altijd andere die de dupe zijn van die gierigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is mijn laatste opmerking hierover aangezien ik loop te ZEIKEN over veiligheid wat sommige mensen heel egoistisch niets intresseert. Ik werk in een bandenservice bedrijf en weet dus echt wel waar ik over praat en ik heb een vrouw die door toedoen van een ander een whiplash heeft, die andere had een te lange remweg, op een tachtig kilometer weg. Dus zeg niet dat ik loop te ZEIKEN kan er erg slecht tegen dat mensen weigeren geld uit te geven aan een paar goede banden, ze zijn het enige contactvlak met de weg. 'T zijn namelijk altijd andere die de dupe zijn van die gierigheid.

 

 

AMEN TO THAT!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
koop het beste rubber wat je kan betalen; als het misgaat wou je dat je 300 euro per band had betaald zodat het wellicht niet was voorgekomen...

 

100% mee eens. Voor mij is een auto in de eerste plaats een vervoermiddel wat veilig en betrouwbaar moet zijn. De rest is (wel leuk maar) bijzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb op me Golf Wanli's gehad, vond ze niet slecht, alleen zie je vaker bij zo'n hele goedkope band dat ze erg langzaam afslijten, omdat ze meestal hard zijn. wat er dan gebeurd is dat ze in het profiel gaan scheuren of hobbelen.

 

een prima band/prijs is toch de Viking. heb op de Mercedes Dunlops SP9000 gehad, alhoewel het een super band is, zit er toch te veel plastic in het rubber. waardoor ze glijden over de putdeksels. ook slijten ze hard !!! :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Falken zijn zeer goede banden, kwaliteit en uit tests komen ze zelfs beter naar voren dan vele andere bekende a-merken

 

ik had op me 18 ;eners ook falken fk452, zeer stille en goede banden

 

nankang kan ik 1,2,3, nix over zeggen. maar op banden moet je niet bezuinigen!!!!

 

 

wanli is gevaar voor de maatschappij, die banden scheuren idd aan de zijkanten en dan kunnnen ze knallen.... wie weet op de snelweg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hierzo

http://www.autobandentest.com/pkw_somme ... index.html

 

hier nog 1 van het seatforum

http://www.seat-online.nl/index.php?PHP ... .msg438479

 

tyretest.com geeft ook een zeer hoge waarde voor de falkens....

 

ze scoren veel beter dan de anderen! en ja stuk goedkoper ook ;)

 

ik was er zeer tevreden over! Bel maar een paar bandenbedrijven op die vertellen het je ook wel....

 

Persoonlijk hou ik het zelf op Bridgestones :P wuhauauh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben het er volledig mee eens dat er niet (te extreem) bezuinigd moet worden op banden. Alhoewel ik denk dat de bekende bandentest-sites redelijk betrouwbare informatie verstrekken, zijn er natuurlijk mensen die een andere meningen over een bepaald merk/type band hebben en een B (of C) -merk band prefereren boven een A-merk band als, Pirelli, Dunlop, Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear etc.

 

Ik rijd zelf al jaren, zowel 's zomers als 's winters, op Continental banden. Ik heb bewust voor dit merk gekozen en wel om de volgende redenen:

 

Ik heb gekozen voor een A-merk band omdat ik van mening ben dat A-merk fabrikanten zich in het verleden al bewezen hebben en ook geld kunnen investeren in het ontwikkelen in een nieuwe band en daarmee dus altijd een band met een minumum aan bepaalde specificaties/prestaties op de markt zullen brengen. Als je een A-merk band koopt kun je eigenlijk altijd met een gerust hart op weg en niet in die mate rekening te hoeven houden met weersomstandigheden waar je banden wellicht niet geschikt voor zijn.

 

Daarnaast vanwege het feit dat ik aantal jaren geleden één keer de overstap heb gewaagd naar een B-merk band maar daar uiteindelijk toch duur mee op de koffie kwam, op die B-merk banden heb ik namelijk twee redelijk zware ongelukken gehad. Je kunt zeggen dat het toeval is maar ik ben van mening dat gezien de situatie waarin deze ongelukken zich voordeden, ik met A-merk banden deze ongelukken mogelijkerwijs beter had kunnen vermijden/voorkomen.

 

Verder heb ik gekozen voor een Continental band omdat ik denk dat dit een merk is dat qua prijs/kwaliteit verhouding goed in de markt staat, hij behoort wat prijs betreft niet tot de top in de A-merk banden maar is ook niet de goedkoopste uit het lijstje.

 

Wat mij ook nog opviel is dat de B-merk band beduidend meer geluid produceerde dan de Continental band. Ondanks het feit dat de setup van de auto, verlaging en velgen, exact gelijk was en zelfs het soort profiel (radiaal) gelijk was.

 

Samengevat denk ik dat je gewoon de beste koop doet met een A-merk band, je betaald dan waarschijnlijk wel enkele tientjes (want dat scheelt het) per band meer, maar daarvoor krijg je naar mijn idee wel een veilig en gerustgesteld gevoel voor terug en een band die in alle weersomstandigheden ongeveer gelijke prestaties levert. Dus een band die geen abnormaal aangepast rijgedrag vereist bij bepaalde weersomstandigheden, en dat lijkt me toch een van de voornaamste redenen om een voertuig goed in bedwang te kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden