cupvelgen Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Wie weet hoe lang je ongeveer bezig bent met het monteren van een complete verlagings set merk weitec GT en moet je daarna uitlijnen?Ik heb een brug tot mijn beschikking. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Hoelang je bezig bent, hangt af van een aantal factoren. Hoe handig ben je, zit alles vastgeroest of kun je het makkelijk loskrijgen, heb je het eerder gedaan.. etc En ja, na een verlagingset te hebben gemonteerd moet je ALTIJD uitlijnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cupvelgen Geplaatst 23 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 ik ben heel erg handig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Nou dat scheelt de helft al natuurlijk, maar dan nog ben je afhankelijk van het feit of alles een beetje los wil of niet. Ik zou er gewoon een dag voor uittrekken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Uitlijnen bij een 'bandenspecialist'. Naar het schijnt is de achteras van een Passat nogal moeilijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 V5 schreef: Uitlijnen bij een 'bandenspecialist'. Naar het schijnt is de achteras van een Passat nogal moeilijk. Moeilijk uit te lijnen of moeilijk om de verlaging erop te zetten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Naar ik heb horen zeggen moeilijk uit te lijnen. De detail ken ik verder niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcel Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Achterkant stelt niks voor om een verlaging te monteren. De voorkant geeft meestal problemen. Meestal zit alles muurvast. Dus koop alvast nieuwe bouten en moeren, deze gaan geheid knappen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Om te beginnen moet je een goede veerspanner hebben. verder is het wel handig dat je al eens gedaan hebt omdat alles er anders onder spanning onder zit en je de neiging hebt te veel uit elkaar te halen. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 en eigenlijk is een een slagmoersleutel ook geen overbodige luxe... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 V5 schreef: Uitlijnen bij een 'bandenspecialist'. Naar het schijnt is de achteras van een Passat nogal moeilijk. Mag ik eens een gokje wagen, een Passat heeft achter geen onafhankelijke ophanging (3B en 3BG dan, 3C weet ik niet). Volgens mij valt er aan die achteras net als bij de Golf IV niets uit te lijnen. De wielstand veranderd ook niet bij verlagen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 Zou kunnen.. Ik weet echter wel dat ik bij verlagen altijd gezeur had met 'cuppende' banden.. Overigens ook bij een Golf IV met sportonderstel. Maar die staan er ook een beetje om bekend.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 Mag ik eens een gokje wagen, een Passat heeft achter geen onafhankelijke ophanging (3B en 3BG dan, 3C weet ik niet). Volgens mij valt er aan die achteras net als bij de Golf IV niets uit te lijnen. De wielstand veranderd ook niet bij verlagen. verkeerd gegokt... Een 4motion heeft wel onafhankelijke vering. Ook het uitlijnen moet achter gebeuren (4kant uitlijnen). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 harly Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 voorkant doe je idd het langste over. er zit nl. een draagarm in de weg. achterkant ben je met een half uurtje klaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 Achterkant is idd een makkie, de voorveren is een heel ander verhaal. Bij mij knapte de 16mm bout (boven) en kon dus gelijk naar de dealer... Ga dagen vooraf aan de actie de bouten voorbehandelen met kruipolie. TIP: monteer de onderste 18mm bout van de schokbreker, die normaal tegen de onderste draagarm komt als je de bout wilt verwijderen, andersom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turboman Geplaatst 30 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2006 Ja voor hebben we ook even lopen zoeken, maar het makkelijkste is om de hele poot te verwijderen, Draagarmen kunnen allemaal blijven zitten. Er zitten bovenin de veerpoot 2 rubber doppen (meegespoten in kleur auto), doppen eruit, als je deze 2 moertjes in de gaten losdraait en de schokbreker bouten onder bij het lagerhuis los maakt, pak je hem met een beetje gewiebel er zo tussenuit, Alleen wat mij opviel is dat de veren korter maar veel sterker waren dan bij de golf 4. Achterkant is een eitje. Goede veerspanners erbij, anders is het levensgevaarlijk als een veer voor je kop krijgt. of een ander gebit moet aanschaffen. suc6 HansM zal er even een ETKA uitdraai bij doe. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
cupvelgen
Wie weet hoe lang je ongeveer bezig bent met het monteren van een complete verlagings set merk weitec GT en moet je daarna uitlijnen?Ik heb een brug tot mijn beschikking.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten