Ga naar inhoud
  • 0

Drempels i.c.m. Koni's doet 'BONK'!


RJ

Vraag

Ondanks dat ik nu dik tevreden ben over de rijeigenschappen van mijn Koni Sportkit moet ik toch zeggen dat ik baal van de witte verkeersdrempels bij mij in de woonwijk, autotechnisch gezien dan..

 

Alleen als ik er heel voorzichtig over-heen-ga of schuin dan zal ik de drempel (ca.8cm hoog) niet raken, anders of stapvoets raakt bij het inveren de onderzijde al de drempel met een doffe 'bonk' als gevolg.

 

Op deze manier vlogen blijkbaar ook de bouten uit mijn bodembeschermplaat, waardoor deze ging hangen in de midden en weer andere verkeersheuvels raakte.

 

Moraal van dit verhaal, nu is mijn auto niet extreem verlaagd, ik vraag me af wat de ervaringen zijn van diegene die nog lager zijn dan de 4cm die de Koni's mijn Passat hebben doen zakken.

 

Gr, RJ!

post-4086-1423822705,7834_thumb.jpg

post-4086-1423822705,9865_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

die eikels die met dat hardrijden in woonwijken de bedenker van drempels op het idee gebracht hebben -100000

 

Maarre... on topic maar weer. Ik kan hier helaas (of gelukkig) niet over mee praten, ik heb Eibach veren eronder zitten die ongeveer 35 mm verlagen, en kan drempels zelfs beter nemen dan voorheen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aiiii... dat is wat minder Robin!? Jij hebt nu de set die Jee ook besteld heeft? En 4 cm zou toch geen probleem moeten zijn neem ik aan. Neemt niet weg dat het vervelende witte pokkehobbels zijn! (die hobbels die ze bij Jee hebben zijn het toch?)

 

En had je alleen de veren? Of gehele set?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maarre... on topic maar weer. Ik kan hier helaas (of gelukkig) niet over mee praten, ik heb Eibach veren eronder zitten die ongeveer 35 mm verlagen, en kan drempels zelfs beter nemen dan voorheen!

 

Here also!

 

 

Met een goede set kan het altijd veel harder dan origineel.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rijd ALTIJD met 1 wiel midden over zon drempel en dat gaat tot nu toe goed, niet proberen dat ding midden onder je auto door te laten gaan wat dat wil niet met een verlaagde auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

inderdaad, ik heb ook zoiets van; alles went.

 

Mijn vorige auto was ook verlaagd (met een Weitec set) en die had een extra lage frontlip. Als je jezelf aanwent met beleid drempels op- en af te rijden is er over het algemeen weinig aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Menno, yep dezelfde hobbels en gehele set veren en dempers...

 

@ Jee, ja ik zou 'm voor zeker stugger doen, voor de rest ben ik juist dik tevreden want er is niets ten koste gegaan van het comfort!

 

Gezien ik ook 3 kids heb spelen in de wijk rij ik altijd rustig en kan ik me mateloos storen aan die opgejaagde randdebielen die denken dat het hier een lokale kartbaan is, neemt niet weg dat ook al laat ik 'm zachtjes aan een kant er over heen rollen de onderkant soms de drempel raakt...

 

Dus ook voor Thijs, doe je voordeel ermee!!

 

Gr, RJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die mongool die drempels heeft uitgevonden -10000

 

Ik heb ze niet uitgevonden maar ik/wij leg(gen) ze wel dagelijks aan.. een standaard drempel is 8cm (volgens Wegenbouw Detailboek) het kan dus vaak gebeuren dat een drempel zelfs iets hoger is als deze nieuw is aangelegd (ong. 1 cm extra)

Daarnaast zijn er korte drempels en lange drempels, we spreken dan over het hellingsvlak. Bij korte drempels is de helling van 8cm binnen 82,5cm bij een lange drempel is dit 122cm

 

Maar drempels zijn hele nuttige snelheidsvertragende methode's en een drempel wordt aangelegd MET reden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sommige wegen hebben een wegversmalling met een S turn erin verwerkt. zodat je maar met 1 auto erlangs kan. Dat is pas effectief :D Snel doorcrossen kan dan ook niet met een wannabe Jeep die geen hinder ondervindt van de drempels.

 

Zelf vind ik de drempels niet zo hinderlijk, maar als je met 5 km/h nog je bodem schraaft, dan vraag ik me wel af wat het nut hiervan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik heb ze niet uitgevonden maar ik/wij leg(gen) ze wel dagelijks aan.. een standaard drempel is 8cm (volgens Wegenbouw Detailboek) het kan dus vaak gebeuren dat een drempel zelfs iets hoger is als deze nieuw is aangelegd (ong. 1 cm extra)

Daarnaast zijn er korte drempels en lange drempels, we spreken dan over het hellingsvlak. Bij korte drempels is de helling van 8cm binnen 82,5cm bij een lange drempel is dit 122cm

 

Maar drempels zijn hele nuttige snelheidsvertragende methode's en een drempel wordt aangelegd MET reden..

 

Jaaaaa, zou ik ook zeggen als het mijn werk is! :mrgreen:

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste RJ,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Koni 1130 (40mm) Sportkit met 15"velgen, dit wordt erger naarmate de auto zwaarder beladen wordt met passagiers of lading.

 

Al in de eerste week dat de kit eronder zat, hoorde ik een harde bonk vanuit het midden/achteren toen ik een uitrit (zoals in een woonwijk) wegreed. Eigenlijk zou ik 19" velgen moeten hebben, dan staat ie wat hoger.

 

 

Ik ben gisteren terug uit Noorwegen, nou ik heb het wel geweten daar met een verlaagde set! Soms zijn de wegen daar slecht en hebben dan gaten in het wegdek, dat merk je heel goed i.c.m. deze sportkit zeg! Ik had dan wel een volgepakte auto met 2 mede passagiers. Ook heb ik problemen gehad met de off-track wegen, dit zijn onverharde wegen, slechts bestrooid met losse stenen. Doordat dit soort wegen bol staan of hol uitgesleten zijn schraapte mijn onderkant regelmatig over de grond. Op één weg moest ik zelfs het pad vrijmaken van kleine stenen/keien omdat die anders tegen de onderkant kwamen (wat 100m daarvoor al gebeurde).

 

Ook als je de auto aan de kant van de weg wil zetten moet je heel goed uitkijken. Doordat het asfalt aan de rand van weg naar beneden afloopt en de grond/berm lager ligt, schraap je door het hoogteverschil ook daar overheen.

Maar voor de haarspeld en de scherpe bochten is deze sportkit wel weer ideaal, je stuurt lekker scherp in.

 

Morgen ga ik de Passat op de brug zetten om de schraap schade te inventariseren. Ja, dit was een zwaar tochtje voor de Passat.

 

 

Foto's volgen nog!

 

Groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden