Ga naar inhoud
  • 0

Waarom dit nou weer!!!


ED_PASSAT

Vraag

Hoi allemaal.

 

Ik heb een probleem met mijn wagen. Ik ben vandaag met mijn paardentrailer weggeweest en dat ging allemaal perfect, maar eenmaal weer thuis aangekomen paard uitladen en tijdens het uitladen laat ik altijd mijn motor nog 5 minuten draaien zodat de turbo kan afkoelen voordat ik de motor uitschakel.

 

Ik wilde mijn wagen weer starten om hem te parkeren toen had hij al problemen met starten hij ging wel direct aan maar dook flink terug in toeren en schommelde. Terwijl ik achteruit reed dacht ik al wat een vreemd geluid maar niets vermoeden geparkeerd.

 

Dat ik later weer weg ging exact zelfde probleem starten ging moeilijk en flink afname in toeren. Nu als ik rijdt schokkerd de motor heel erg tijdens het rijden voel het ook terug in het gaspedaal en er lijkt ook wel een verbrande lucht te ontstaan.

 

Iemand een idee hoe dit komt???

 

 

*Edit hij geeft ook een beetje het roffel geluid van een subaru

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eerst maar eens uitlezen, kan me niet voorstellen dat er geen codes zijn met dit verhaal. M'n eerste gedachte gaat naar de ontsteking / misfires en dus wellicht de ICM. Als de ICM d'r aan is geeft dat meestal misfires op cylinder 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eerst maar eens uitlezen, kan me niet voorstellen dat er geen codes zijn met dit verhaal. M'n eerste gedachte gaat naar de ontsteking / misfires en dus wellicht de ICM. Als de ICM d'r aan is geeft dat meestal misfires op cylinder 2.

 

Hij staat op dit moment bij de garage

 

Conclusie volgens hen hij loopt op drie poten de bombine geeft geen power maar is niet stuk. De garage denkt dat het aan de kabel ligt die wordt op dit moment vervangen.

 

Als het daar niet aan ligt denken ze dat het ook de computer kan zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij staat op dit moment bij de garage

 

Conclusie volgens hen hij loopt op drie poten de bombine geeft geen power maar is niet stuk. De garage denkt dat het aan de kabel ligt die wordt op dit moment vervangen.

 

Als het daar niet aan ligt denken ze dat het ook de computer kan zijn....

 

Motor loopt op 3 poten en de bobine is niet stuk => 99% kans dat de ICM kapot is, dit is de eindtrap/versterker die op het luchtfilterhuis zit. Hebben ze nog gezegd welke poot het niet doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij staat op dit moment bij de garage

 

Conclusie volgens hen hij loopt op drie poten de bombine geeft geen power maar is niet stuk. De garage denkt dat het aan de kabel ligt die wordt op dit moment vervangen.

 

Als het daar niet aan ligt denken ze dat het ook de computer kan zijn....

 

Motor loopt op 3 poten en de bobine is niet stuk => 99% kans dat de ICM kapot is, dit is de eindtrap/versterker die op het luchtfilterhuis zit. Hebben ze nog gezegd welke poot het niet doet?

 

Nee dat hebben ze niet gezegd. Bedankt voor de info.

 

word dat een duur grapje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een nieuwe ICM kost iets van 120 euro, valt nog wel mee.

 

Probleem met de ICM is dat de koelpasta tussen de eindtrap en koellichaam veroudert en afbrokkelt waardoor de ICM uiteindelijk doorbrandt doordat de eindtrap niet meer goed gekoeld wordt.

 

Ik heb een half jaar geleden uit voorzorg de ICM voorzien van een nieuwe laag pasta, articsilver 5 heb ik gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is opgelost.

 

Het euvel was een heel klein apparaatje met aan bijde zijdes een ingang voor een stekker. Heb geen idee hoe dit heet maar heb mij laten vertellen dat dit dingetje ervoor zorgt dat de spanning of vonken verdeeld worden naar de bombines. Toch vervelend dat door zo'n klein apparaatje heel je wagen ontregeld is.

 

Wel schommelt hij nog heel even in toeren als ik bijv voor een stoplicht stil ga staan en als ik hem start valt hij af en toe uit zodra ik een klein beetje gas bij geef dan is het goed dan blijft hij gewoon lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden