Ga naar inhoud
  • 0

sisend geluid van de climat control


keverfreak

Vraag

hoi allemaal

 

sinds een week of wat heb ik als het erg warm weer is een sissend geluid achter mijn dashboard kastje van daan als ik de auto heb uitgezet, dit verdwijnt naar een paar minuten,

 

ik vorige week terug naar de dealer ivm garantie ,die zeggen dat dit type climatronic overdrukkleppen heeft die dan open gaan!!!! :?

 

ik heb hier nog never noooit van gehoord,het zij zo dat er ook op diverse audi's dit type is gemonteerd,

 

ik vind het een vaag verhaal

 

het sissen komt ook uit mij middelste luchtroosters vandaan

 

wie weet hier meer van

 

ik ga gewoon terug volgende week

 

het stoord nogal

 

hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ok

 

dan moet ik de garage maar geloven,ik ben zelf jaren monteur geweest en dit had ik nooit gehoord.

ik wist niet anders dat het een gesloten systeem was en is.

 

ik zou dolgraag een schema van de climtronic willen hebben

 

wie heeft dit ergens

 

allemaal bedankt voor de reactie's

 

hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Helaas mannen.

 

Dit dat zus of zo, het is ook geen overdruk in het systeem, en dat iedere Passat zijn druk kwijt moet.

Als er te hoge druk is wordt de compressor uitgeschakeld..

 

Die mensen wat hier nu gezegd hebben dat het normaal is of ook een sissende verdamper hebben, moeten nu zelf ééns even gaan nadenken wanneer dat de airco zijn laatste service onderhoud heeft gehad.

Daar bedoel ik niet mee dat het alleen koudemiddel is vervangen, maar ook de orifice tube en de accumulator (filter-droger)

 

Vorige week heb ik o.a de volgende auto's gehad Ford Mondeo 2002, Lancia Kappa 1999, Jeep Cherokee 1996, Citroèn XM 1997, Land Rover Freelander 2002, allen met het zelfde probleem sissen in de verdamper.

Dit is een irritant geluid en wordt niet veroorzaakt door de kleppen.