Tijdens de laatste meeting een Eibach Pro-kit van Benassi overgenomen en van het weekend heeft mijn hobby-Bob-broer ze er 'eventjes' onder geplaatst. Niet echt eventjes, zijn om 10.00 's morgens begonnen en waren rond 22.30 uur klaar. Ook wij kwamen de beroemde vastzittende bout tegen. De moeren waren vrij eenvoudig los te krijgen maar daarna begon de ellende, althans rechtsvoor. De bout was er alleen uit te krijgen door overvloedig gebruik van kruipolie en maar doorblijven tikken. Uiteindelijk was het toch gelukt.
Achter was stukken eenvoudiger. Schokdemper onder losmaken. As opkrikken waardoor de veren ineen zakken, klemmen erop en as weer laten zaken. Met de voet de as naar beneden drukken en je haalt de veer er zo uit.
Het resultaat mag er zijn. Het rijdt echt stukken beter. Drempels geen probleem, gaat zelfs beter omdat 'ie nu niet meer naveert. Ik vind 'm eigenlijk nu comfortabeler dan voorheen en dat met een betere wegligging.
Op de bok:
Bout bovenin verwijderen:
Bout onderaan schokdemper verwijderen:
Twee bevestigingen van de schotel middels slagpin verwijderen:
Veerklemmen erop:
De Eibachjes staan al te trappelen:
En daar zit er 'al' één:
Door het vele slaan, is de bout plat geslagen waardoor het niet meer door het gat past. Daarom moest er een stuk worden afgezaagd:
Vraag
Tempelier
Tijdens de laatste meeting een Eibach Pro-kit van Benassi overgenomen en van het weekend heeft mijn hobby-Bob-broer ze er 'eventjes' onder geplaatst. Niet echt eventjes, zijn om 10.00 's morgens begonnen en waren rond 22.30 uur klaar. Ook wij kwamen de beroemde vastzittende bout tegen. De moeren waren vrij eenvoudig los te krijgen maar daarna begon de ellende, althans rechtsvoor. De bout was er alleen uit te krijgen door overvloedig gebruik van kruipolie en maar doorblijven tikken. Uiteindelijk was het toch gelukt.
Achter was stukken eenvoudiger. Schokdemper onder losmaken. As opkrikken waardoor de veren ineen zakken, klemmen erop en as weer laten zaken. Met de voet de as naar beneden drukken en je haalt de veer er zo uit.
Het resultaat mag er zijn. Het rijdt echt stukken beter. Drempels geen probleem, gaat zelfs beter omdat 'ie nu niet meer naveert. Ik vind 'm eigenlijk nu comfortabeler dan voorheen en dat met een betere wegligging.
Op de bok:
Bout bovenin verwijderen:
Bout onderaan schokdemper verwijderen:
Twee bevestigingen van de schotel middels slagpin verwijderen:
Veerklemmen erop:
De Eibachjes staan al te trappelen:
En daar zit er 'al' één:
Door het vele slaan, is de bout plat geslagen waardoor het niet meer door het gat past. Daarom moest er een stuk worden afgezaagd:
Before:
After:
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
11
5
4
4
Popular Days
21 apr
19
23 apr
11
25 apr
11
22 apr
9
Top Posters For This Question
Tempelier 11 posts
blastaway 5 posts
Groovejunk 4 posts
LED-Lightning 4 posts
Popular Days
21 apr 2008
19 posts
23 apr 2008
11 posts
25 apr 2008
11 posts
22 apr 2008
9 posts
Posted Images
57 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten