Ga naar inhoud
  • 0

treklast bluemotion


Henri

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wel is het zo dat leasemaatschappijen continue hun calculaties bijstellen.

 

Verder is het erg lastig om leasetarieven of bedragen die werkgevers ter beschikking stellen onderling te vergelijken. Er zijn veel verschillende factoren die het leasetarief beïnvloeden en vaak zijn de contracten die de verschillende werkgevers met leasemaatschappijen hebben onderling niet vergelijkbaar. Zo heb ik ooit een leasewagen gereden die niet bij de leasemaatschappij verzekerd was, daarmee wordt een vergelijk met een andere werkgever al erg lastig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een blue-motion is bij PON niet te chippen. Dit is alleen mogelijk bij externe tuningsbedrijven. Wat betreft het aanhanger gewicht, dit ligt lager mede omdat bv. een koelventilator bij de radiateur ontbreekt. Als je dan toch die te zware caravan erachter hangt dan krijg je geheid in de bergen met warm weer koelingsproblemen. Maar een blue-motion kopen om deze daarna te tunnen en het motorkoelingsprobleem op te lossen dan is het voordeel om deze aan te schaffen tot nul gereduceerd. Ook de luchtgeleiding voor koeling van de voorremmen is niet meer aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het dan toch om de treklast gaat kun je beter een gewone diesel kopen denk ik.

De mijne mag 1600 kg achter.

Heb er zelf ook een sleurhut achter van ong. 1400 kg en dat gaat prima.

Mocht je nog wat overbeladen zijn zit je niet direct bij de 1600 kg.

 

Maar een auto met 1200 kg treklast en daar nog een sleurhut achter doen die 1350 kg op kenteken mag.

Lijkt me geen goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja dat is ook de reden dat ik voor een 2.5TDI MOEST kiezen ;) zware caravan dus zware auto er voor!!! Nu alleen het volgende probleem, ben aan het kijken voor een iets grotere caravan (Hobby 7.20 ipv 5.60) maar die weegt maximaal 1900kg en de auto mag maar 1800kg trekken....... en op vakantie gaan met de WERKbus zie ik niet zitten (heb ik vorigjaar al gedaan). hahahhhahahahaha... of weer een andere auto of toch een andere caravan.. :embarassed:

 

 

mijn 2.5 tdi 4motion mag 2000 kg trekken hoor volgens papieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Handschakelbak?

Nee hoor want de mijne is handgeschakeld.

Weird...

Die van mij 2.8 V6 met handschakelbak mag ook 1800 kg trekken...

Ik heb hier trouwens het autovisie jaarboek 2004 voor me liggen en die geven aan dat een 180PK TDI 4M inderdaad 2000 kg mag trekken. Misschien zit 't 'm in het bouwjaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Op www.vw.be staat deze tekst:

 

Gewichten (Passat Variant 1,9l TDI 105 pk 5v BlueMotion)

Tarra (kg) 1477

HTG afgeremde aanhangwagen (kg) 1500

HTG niet afgeremde aanhangwagen (kg) 750

 

 

En daar heb ik hem op besteld, er is dus nu een probleem :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Automaat mag normaal iig 50-100kg meer trekken dan een handgeschakelde.. waarschijnlijk ivm het gewicht van de automaatbak ofzo

Ik dacht dat dat te maken had met de koppelomvormer. Automaten doen de hellingproef beter dan handbakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden