Ga naar inhoud
  • 0

100 of 130 pk


ecm103

Vraag

Hallo allen,

 

Ik wil een Passat Variant 2001-2003 kopen en twijfel nog of ik de 100 of 130 pk versie moet kopen. Het liefste wil ik natuurlijk de 130 pk versie maar deze is weer meteen een stuk duurder. Loont het verschil???

 

Zijn er nog bepaalde gebreken/problemen die typisch zijn voor beide versies?

 

Alvast hartelijk dank!

 

E. Mertens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de homokineten willen nog wel eens rammelen, dus daar kun je bij een proefrit aandacht voor hebben. Let bij chromen dakrails op blaasjes / roestvorming.

 

Verder zijn er geen echte punten die 'boven het maaiveld uitsteken', met name de 130 pk is behoorlijk onverwoestbaar en is meestal uitgerust met een 6 bak ipv een 5 bak dat is ook iets om in je overweging mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij is een 130 pk, 6 bak en getuned door ABT naar 155 pk. Een volgende auto mag niet meer minder hebben, t is heerlijk om te beschikken over voldoende koppel etc. Dus als je beurs het kan lijden, kies dan voor de 130 pk. Succes met je keuze en zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk zeker niet dat de 100 pk versie te mak is, maar je hebt natuurlijk nooit genoeg power.

 

Alhoewel ik eigenlijk niet van plan ben om mijn 130 pk nog te laten chippen. Als je 95% van de tijd op de cruisecontrol op de snelweg rijdt maakt het - wat mij betreft in ieder geval - niks uit of je nou 130 of 500 pk hebt. Wel is het lekker dat je dan lager in de toeren (en relaxter) kunt rijden met een 6 ipv een 5 bak.

 

(ow ja, mijn vrouw geloofde metéén dat je met een 6 bak ook stukken zuiniger kunt rijden.... :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de 130 pk versie met 6 bak kiezen. Ook zou je met een 6 bak theoretisch zuiniger kunnen rijden is een 100 pk versie met 5 bak in de praktijk zuiniger. Beide motoren hebben een lange levensduur . Maar bij de 100 pk versie blijf er altijd iets bij jezelf knagen waarom je bij aanschaf toch niet voor de 130 pk versie bent gegaan..........

Er gaat niets boven een gechipte 130 pk............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kerel zijn allebei goeie auto's alleen is de ene iets sneller dan de ander. Iedereen heeft het hier over chippen, maar daar vraagt ECM103 niet om toch ??

 

En als we het dan toch over chippen hebben.... Je kan dan beter een goedkopere 100 pk kopen en deze voor € 275.- laten chippen naar 135 pk, dan een veel duurdere 130 pk versie die het aflegt tegen de gechipte 100 pk ;)

 

:thumb::cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedereen hartelijk dank voor jullie reactie! Ik heb vandaag een

130 pk versie gekocht! Het is een groen/grijze Variant uit juli 2001 met 232.000 op de teller. De auto heeft climate control, cruise control, regensensor, 4 elektrische ramen (belangrijk voor de kids), zelfdimmende binnenspiegel en boordcomputer. Na de proefrit bleek inderdaad dat het vermogen inderdaad meer dan genoeg was, zeker als het je vergelijkt met mijn huidige Passat 1.8 automaat uit 1998.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden