Ga naar inhoud

Wat vinden jullie hiervan? / Verbruik van een W8 Variant?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

die stond vorig jaar als ik het goed heb ook al marktplaats gezien

volgens bassie en ik hebben we hem zeker in november al op de site gespot

en volgens mij ook la eerder maar das gissen

masar super bakkie

ik weet niet hoe het zit bij een passat 2.5 6cilinder bij een audi a6 kost de db riem 1200/1300 euro

hou hem wel in gedachten bij 2 ton nkken as af en krassen erin

dit is niet mijn mening maar van de garage waar ik gisteren was en daar stond zo'n a6 en daar kwam het aan het licht koop geen 2.5 das een dure onderhoud motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

die stond vorig jaar als ik het goed heb ook al marktplaats gezien

volgens bassie en ik hebben we hem zeker in november al op de site gespot

en volgens mij ook la eerder maar das gissen

masar super bakkie

ik weet niet hoe het zit bij een passat 2.5 6cilinder bij een audi a6 kost de db riem 1200/1300 euro

hou hem wel in gedachten bij 2 ton nkken as af en krassen erin

dit is niet mijn mening maar van de garage waar ik gisteren was en daar stond zo'n a6 en daar kwam het aan het licht koop geen 2.5 das een dure onderhoud motor

 

Dit is dezelfde 2.5 V6 TDI als in een A4/A6/A8 heeft gezeten, en aangezien TS die motor al heeft denk ik wel dat hij weet dat een distributieriem vervangen een dure hobby is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week nog een groot onderhoud incl d-riem van een a4 2.5tdi 2004 gedaan en die riem is erg veel werk..

Dat was een 180pk verie met 136dkm op de klok de nokkenassen van de rechter cilinderbank waren al hoorbaar :blink2:

Dus wel goed uitkijken en goed luisteren.

 

Wel mooie passat vind et ook wel mooi dat alles is meegespoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik heel eerlijk ben Dimitri, zou ik een auto kopen die niet zoveel lijkt op de auto die je nu al hebt, als je weer een zilveren koopt loop je het risico dat je na een maand of wat eigenlijk niet meer het idee hebt dat je een "nieuwe" auto hebt gekocht. Maar zo zou het voor mij werken, hoe het bij jou zit weet ik niet.

 

Veel succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net contact gehad, de riem is aantoobaar zojuist vervangen!

 

Dank voor jullie reacties, dat het onderhoud 'duur' is dat weet ik, heb nu exact de zelfde auto/motor, alleen dan in een 3b variant. Kosten neem ik voor lief.... zoals ik al zei dan moet ik een 1.9TDI gaan rijden maar dat kan ik niet (caravan gewicht cq. motor).

 

Ik wil eigelijk een zilveren terug omdat al mijn bedrijfswagen zilver zijn! Heb nu een zilveren T5, 2x LT en 3 vito's en mijn passat. Aangezien ik soms met de passat naar aannemers/gemeente ga wil ik alles 1 houden! En het is makkelijk in wasbeurten als ik geen tijd heb (zoals nu de laatste 3 maanden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

in belgie :

 

W8:

 

Verbruik 1 op 7

Literprijs €1.50

Per jaar 15000 km

eenmalige belasting op inverkeersstelling 4975 €

Wegenbelasting €195 p/3mndn 1702€ per jaar

Per jaar aan belasting brandstof: ca. €4000,- 4900 + die eenmalige start taks van 4975

 

 

V6 TDI 180 pk 4Motion

 

Verbruik 1 op 12

Literprijs €1,25 (is aan de dure kant) 1.00 dus

Per jaar 15000 km

eenmalige belasting op inverkeersstelling 2478 €

Wegenbelasting €352 p/3mndn 508 €/jaar

Per jaar aan belasting brandstof: ca. €3040,- 1602 € + eenmaliger starttaks van 2478 €

 

 

en dan vraagt men zich af waarom in belgie diesels zo populair zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik nu wel ja. Die éénmalige belasting op inverkeersstelling, is dat net zoiets als de Nederlandse BPM, een soort belasting bij het aanvragen van een kenteken voor nieuwe of geïmporteerde auto's?

 

inderdaad

 

afhankelijk van cilinderinhoud en vermogen

 

daarom dat er zo veel toegeknepen versies bestaan voor de belgische markt

100 kw 125 etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon even knoeien met de weegschaal en klaar is kees .$

:lol:

een 1.9 130 pk en die gechipt heeft ook geen moeite met een caravan hoor en is veel zuiniger en betroubaarder .

ik zou eerder opteren voor de 1.9 .

motoren vervangen bij 300000km is al vroeg hoor dan zal er behoorlijk bij gereden zijn vooral voor zo ne dikke 2.5 die moet toch gemakelijk 5 ton lopen zonder al te veel miserie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden