blaauwwiekel Geplaatst 17 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2008 die stond vorig jaar als ik het goed heb ook al marktplaats gezien volgens bassie en ik hebben we hem zeker in november al op de site gespot en volgens mij ook la eerder maar das gissen masar super bakkie ik weet niet hoe het zit bij een passat 2.5 6cilinder bij een audi a6 kost de db riem 1200/1300 euro hou hem wel in gedachten bij 2 ton nkken as af en krassen erin dit is niet mijn mening maar van de garage waar ik gisteren was en daar stond zo'n a6 en daar kwam het aan het licht koop geen 2.5 das een dure onderhoud motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
V6-4Motion Geplaatst 17 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2008 die stond vorig jaar als ik het goed heb ook al marktplaats gezienvolgens bassie en ik hebben we hem zeker in november al op de site gespot en volgens mij ook la eerder maar das gissen masar super bakkie ik weet niet hoe het zit bij een passat 2.5 6cilinder bij een audi a6 kost de db riem 1200/1300 euro hou hem wel in gedachten bij 2 ton nkken as af en krassen erin dit is niet mijn mening maar van de garage waar ik gisteren was en daar stond zo'n a6 en daar kwam het aan het licht koop geen 2.5 das een dure onderhoud motor Dit is dezelfde 2.5 V6 TDI als in een A4/A6/A8 heeft gezeten, en aangezien TS die motor al heeft denk ik wel dat hij weet dat een distributieriem vervangen een dure hobby is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blaauwwiekel Geplaatst 17 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2008 ik hoorden het gister en ik schrok daar echt van jeetje das gewoon 2500 gulden echt niet best Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 17 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2008 Riem vervangen is idd duur maar hoeft bij V6 om de 120.000 i.p.v. 90.000 dus je doet er 30.000 km. langer mee. maakt het prijsverschil weer wat dragelijker. Nokkenas hoeft niet bij 200.000 km. de geest te geven. De mijne is nog goed na 305.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 17 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2008 ik hoorden het gister en ik schrok daar echt van jeetje das gewoon 2500 gulden echt niet best Tja, je zal weten dat je een V6 rijdt, ik ken dat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
WickedS Geplaatst 18 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2008 Heb vorige week nog een groot onderhoud incl d-riem van een a4 2.5tdi 2004 gedaan en die riem is erg veel werk.. Dat was een 180pk verie met 136dkm op de klok de nokkenassen van de rechter cilinderbank waren al hoorbaar Dus wel goed uitkijken en goed luisteren. Wel mooie passat vind et ook wel mooi dat alles is meegespoten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 18 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2008 als ik heel eerlijk ben Dimitri, zou ik een auto kopen die niet zoveel lijkt op de auto die je nu al hebt, als je weer een zilveren koopt loop je het risico dat je na een maand of wat eigenlijk niet meer het idee hebt dat je een "nieuwe" auto hebt gekocht. Maar zo zou het voor mij werken, hoe het bij jou zit weet ik niet. Veel succes met je zoektocht! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dimitri-Turbo Geplaatst 18 februari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2008 Heb net contact gehad, de riem is aantoobaar zojuist vervangen! Dank voor jullie reacties, dat het onderhoud 'duur' is dat weet ik, heb nu exact de zelfde auto/motor, alleen dan in een 3b variant. Kosten neem ik voor lief.... zoals ik al zei dan moet ik een 1.9TDI gaan rijden maar dat kan ik niet (caravan gewicht cq. motor). Ik wil eigelijk een zilveren terug omdat al mijn bedrijfswagen zilver zijn! Heb nu een zilveren T5, 2x LT en 3 vito's en mijn passat. Aangezien ik soms met de passat naar aannemers/gemeente ga wil ik alles 1 houden! En het is makkelijk in wasbeurten als ik geen tijd heb (zoals nu de laatste 3 maanden) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Benassi Geplaatst 18 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2008 Hey, Mooie passat hoor! Die is zeker de moeite waard om te bekijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel van Es Geplaatst 18 februari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2008 Is zeker een hele mooie Dim Dan heb je zo'n beetje het zelfde intruieur als ik hebt, alleen motoris haal ik het niet met dat mooie kanon, vind het een prachtige Passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
arktiaxs Geplaatst 2 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2008 in belgie : W8: Verbruik 1 op 7 Literprijs €1.50 Per jaar 15000 km eenmalige belasting op inverkeersstelling 4975 € Wegenbelasting €195 p/3mndn 1702€ per jaar Per jaar aan belasting brandstof: ca. €4000,- 4900 + die eenmalige start taks van 4975 V6 TDI 180 pk 4Motion Verbruik 1 op 12 Literprijs €1,25 (is aan de dure kant) 1.00 dus Per jaar 15000 km eenmalige belasting op inverkeersstelling 2478 € Wegenbelasting €352 p/3mndn 508 €/jaar Per jaar aan belasting brandstof: ca. €3040,- 1602 € + eenmaliger starttaks van 2478 € en dan vraagt men zich af waarom in belgie diesels zo populair zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 2 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2008 Dat snap ik nu wel ja. Die éénmalige belasting op inverkeersstelling, is dat net zoiets als de Nederlandse BPM, een soort belasting bij het aanvragen van een kenteken voor nieuwe of geïmporteerde auto's? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
arktiaxs Geplaatst 3 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2008 Dat snap ik nu wel ja. Die éénmalige belasting op inverkeersstelling, is dat net zoiets als de Nederlandse BPM, een soort belasting bij het aanvragen van een kenteken voor nieuwe of geïmporteerde auto's? inderdaad afhankelijk van cilinderinhoud en vermogen daarom dat er zo veel toegeknepen versies bestaan voor de belgische markt 100 kw 125 etc.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 3 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2008 Ja, want de wegenbelasting gaat in België toch ook op vermogen? Volgens mij is NL het enige land in Europa dat z'n wegenbelasting baseert op het gewicht van de auto, maar dat kan ik mis hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
guyke Geplaatst 3 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2008 gewoon even knoeien met de weegschaal en klaar is kees .$ een 1.9 130 pk en die gechipt heeft ook geen moeite met een caravan hoor en is veel zuiniger en betroubaarder . ik zou eerder opteren voor de 1.9 . motoren vervangen bij 300000km is al vroeg hoor dan zal er behoorlijk bij gereden zijn vooral voor zo ne dikke 2.5 die moet toch gemakelijk 5 ton lopen zonder al te veel miserie . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten