Ga naar inhoud

Wat vinden jullie hiervan? / Verbruik van een W8 Variant?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rond kijken voor een vervanger, ik zit in dubio Audi A6 of een passat! De Passat heeft 'meer' mijn voorkeur omdat ik 'goede' ervaringen heb met dit model.

 

Voor de passat zit ik te kijken of een V6 TDI zoals ik die nu heb, maar dan een 3BG model of een W8....

 

Een W8 is wellicht ook een kans hebber maar ik wil eigelijk het gemiddelde verbruik weten (realistische gezien dan, en niet zoals ze opgeven in de boekjes).

Ik vindt het leder interieur van een W8 echt super mooi, net of je in een dikke Audi zit maar dan met een normaal voorkomen! hahahaha

 

Wie weet het?

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dimitri,

 

Bij een W8 hangt het verbruik nog meer van je zelf af dan bij andere auto's denk ik;

 

Doe je rustig aan op buitenweg en snelweg haal je 1 op 11. Mijn record op 250 km snelweg, cc op 120 ligt op 8,6l/100 km.

 

In het stadverkeer daarentegen heb ik de ervaring dat je op 1 op 6 à 1 op 7 moet rekenen. Beetje lomp doen en dan is 1 op 4 ook gewoon mogelijk hoor. :bash:

 

Ik heb laatst een trip op en neer naar Zwitserland gemaakt in de W8, dat kwam na 2500 km uit op 12,8 l/100 km, bijna 1 op 8 dus.

 

Succes met de keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh dat valt buiten gewoon mee, mijn V6 die doet 1:10 - 1:12, rijstyl is best rustig, ik geniet namelijk van het rijden.

 

Mijn meisje rijdt voor 99% in de auto iedere dag zo'n 70 km, aangezien ik het weer tijd vind om mijzelf te verwennen (en de huidige auto de nodige Km heeft gemaakt) is een vervanger op den duur nodig. Voor een V6 TDI betaal ik meer wegenbelasting maar betaal minder per liter, voor de W8 is het net andersom! En ook al betaal ik iets meer per km voor een W8 dan denk ik dat het genot weer compenseert!

 

Is een W8 gevoelig voor bepaalde storingen/problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft storingen kan ik niet uit ervaring spreken.

Er staat nu bijn 180.000 op de teller en er is voor zover ik weet nog nooit iets bijzonders aan gebeurd.

Verreken jezelf niet met de wegenbelasting hoor; de W8 is wel heel erg zwaar dus de wegenbelasting is niet echt kinderachtig. Weliswaar altijd minder dan een diesel maar toch...

 

Het enige wat ik wel weet dat àls er onder de motorkap iets kapot gaat, dat je dan waarschijnlijk wel veel geld kwijt zal zijn. Maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke! Bedankt voor je info, zal het in de vergadering mee nemen, betaal nu voor de passat 341 euro per kwartaal, neem aan dat de W8 minder gaat kosten! En anders zoek ik een mooie V6 TDI en via ebay een W8 interieur ;) (ook een idee), uitlaatjes lassen en klaar is kees...uhhhh Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W8 is erg duur in onderhoud door de dure onderdelen, bijv. de remschijven en blokken voor. Geen distributie riem, dat scheelt weer wat. Maar wel een vrij complexe distrubtie met meerdere kettingen. Zuinig is hij niet, met gemiddeld 1 op 8 moet je erg blij zijn denk ik. Als je niet veel snelweg rijdt zou ik rekening houden met 1 op 7. Verder staat hij er om bekent dat hij niet zo snel is als je denkt dat hij is. De W8 met TT5 doet 0-100 niet onder 8 sec, en de handbak is net een seconde sneller.

 

Mooie, fijne auto, exclusief maar onopvallend voor de gewone man.

 

Persoonlijk zou ik voor dat geld iets anders halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W8 is erg duur in onderhoud door de dure onderdelen, bijv. de remschijven en blokken voor. Geen distributie riem, dat scheelt weer wat. Maar wel een vrij complexe distrubtie met meerdere kettingen. Zuinig is hij niet, met gemiddeld 1 op 8 moet je erg blij zijn denk ik. Als je niet veel snelweg rijdt zou ik rekening houden met 1 op 7. Verder staat hij er om bekent dat hij niet zo snel is als je denkt dat hij is. De W8 met TT5 doet 0-100 niet onder 8 sec, en de handbak is net een seconde sneller.

 

Mooie, fijne auto, exclusief maar onopvallend voor de gewone man.

 

Persoonlijk zou ik voor dat geld iets anders halen.

 

tja, dan wordt het dus wederom een v6 tdi! 1:7 vind ik wel wat aan de mindere kant! Dan maar een roetkachel! hahhaa, ga de zoektocht maar eens opstarten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W8 is erg duur in onderhoud door de dure onderdelen, bijv. de remschijven en blokken voor. Geen distributie riem, dat scheelt weer wat. Maar wel een vrij complexe distrubtie met meerdere kettingen. Zuinig is hij niet, met gemiddeld 1 op 8 moet je erg blij zijn denk ik. Als je niet veel snelweg rijdt zou ik rekening houden met 1 op 7. Verder staat hij er om bekent dat hij niet zo snel is als je denkt dat hij is. De W8 met TT5 doet 0-100 niet onder 8 sec, en de handbak is net een seconde sneller.

 

Mooie, fijne auto, exclusief maar onopvallend voor de gewone man.

 

Persoonlijk zou ik voor dat geld iets anders halen.

 

tja, dan wordt het dus wederom een v6 tdi! 1:7 vind ik wel wat aan de mindere kant! Dan maar een roetkachel! hahhaa, ga de zoektocht maar eens opstarten ;)

 

Het is wel jouw keuze, en als ik mijn mening geef hoef je die natuurlijk niet direct op te volgen ;)

 

een snel rekensommetje vertelde mij dit:

 

W8:

 

Verbruik 1 op 7

Literprijs €1.50

Per jaar 15000 km

Wegenbelasting €195 p/3mndn

 

Per jaar aan belasting brandstof: ca. €4000,- (geen verzekering, geen onderhoud!)

 

V6 TDI 180 pk 4Motion

 

Verbruik 1 op 12

Literprijs €1,25 (is aan de dure kant)

Per jaar 15000 km

Wegenbelasting €352 p/3mndn

Per jaar aan belasting brandstof: ca. €3040,- (geen verzekering, geen onderhoud!)

 

Bij 20.000 km is het ca. €5100,- voor de W8 en €3600,- voor de V6 TDI.

Pas bij 7.500km per jaar wat heel weinig is loopt wegenbelasting en brandstof ongeveer gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal meer richting de 20.000 - 25.000 km rijden per jaar, wil best wat extra betalen voor een lekkere auto maar zoveel verschil is te groot. Had eerlijk gezegd ook nog niet berekend wat de verhoudingen zijn.

 

Ik blijf denk ik toch maar dieselen en dan maar extra aanpassing aan de nieuwe auto! Bedankt in ieder geval voor de reacties en suggesties!

 

Ook daarom blijf ik liever passat rijden dan een audi :embarassed: (door zo'n forum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh dat valt buiten gewoon mee, mijn V6 die doet 1:10 - 1:12, rijstyl is best rustig, ik geniet namelijk van het rijden.

Dimitri, 1:10 a 1:12 is echt niet normaal voor een V6 TDI of jou rechter voet is toch wat zwaarder dan je zegt

 

Ik rij toch echt wel 1:15 a 1:16 met normale rijstijl en weinig stad.

 

P.S. De mijne is wel handgeschakeld.

 

Als jij met een 6 cilinder diesel maar 1:11 haalt dan vrees ik voor het verbruik van een 8 cilinder benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keek: Het verbruik is altijd al zo geweest, mits ik een lang stuk snelweg constant kan rijden maar dat is maar zelden.

Ik stoor me niet aan het verbruik hoor ;) zolang het maar geen 1:5 wordt! hahaha, voor de zuinigheid had ik een 1.9TDI moeten nemen.

 

V6-4Motion: Daar heb je gelijk in, je moet de werkelijk literprijs zien! Ik tank wel altijd hier in uithoorn en daar is ook altijd rond de 8-9 cent de liter korting. Heb eergister nog getankt voor 1,095 p/l!

 

Is een leer W8 interieur (banken en stoelen) zo over te zetten in een passat 3BG Variant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keek: Het verbruik is altijd al zo geweest, mits ik een lang stuk snelweg constant kan rijden maar dat is maar zelden.

Ik stoor me niet aan het verbruik hoor ;) zolang het maar geen 1:5 wordt! hahaha, voor de zuinigheid had ik een 1.9TDI moeten nemen.

 

V6-4Motion: Daar heb je gelijk in, je moet de werkelijk literprijs zien! Ik tank wel altijd hier in uithoorn en daar is ook altijd rond de 8-9 cent de liter korting. Heb eergister nog getankt voor 1,095 p/l!

 

Is een leer W8 interieur (banken en stoelen) zo over te zetten in een passat 3BG Variant?

 

volgens mij kan dat niet ivm de dikte ofzo achterbank schijnt dikker te zijn??

er was iets mee volgens mij

bm onderdelen shop hier had voor sedan ook een w8 int maar dat paste ook niet in een gewone tdi sedan om het zo maar te zeggen.doe goed info voor je wat koopt lullig als je er niks mee kan..

volgens mij kan dat niet ivm de dikte ofzo achterbank schijnt dikker te zijn??

er was iets mee volgens mij

bm onderdelen shop hier had voor sedan ook een w8 int maar dat paste ook niet in een gewone tdi sedan om het zo maar te zeggen.doe goed info voor je wat koopt lullig als je er niks mee kan..volgens mij kan dat niet ivm de dikte ofzo achterbank schijnt dikker te zijn??

er was iets mee volgens mij

bm onderdelen shop hier had voor sedan ook een w8 int maar dat paste ook niet in een gewone tdi sedan om het zo maar te zeggen.doe goed info voor je wat koopt lullig als je er niks mee kan..

 

_________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen ook dat de achterbank niet past, waarschijnlijk door het 4-motion systeem en de dikkere tank(s) van een W8.

 

De W8 heeft een extra tank onder de kofferbak. De andere tank is gelijk aan de gewone 4motion tank. Volgensmij moet de W8 achterbank gewoon in een andere 4motion passen. Of het interieur in een niet-4motion past weet ik niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie hiervan? Het is een Passat V6 TDI 4-motion uit 2001 met van alles erop en eraan, navigatie, xenon, ed.... auto heeft 117.000 km gelopen (motor is vervangen).

Kan ik mijn zonneschermen van sunnyboy hergebruiken in de eventuele nieuwe auto.

 

Ik denk dat ik morgen maar eens een belletje ga wagen.

post-2437-1423822520,3409_thumb.jpg

post-2437-1423822520,3566_thumb.jpg

post-2437-1423822520,3722_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er dik uit. Alleen zou ik zelf niet alles laten mee spuiten, maar dat is de bekende kwestie van smaak.

 

Al gevonden, auto heeft 245dkm gereden, huidige motor heeft 117dkm gereden.

 

Jip dat is hem helemaal! Wat denk jij prijs/auto

 

Mijn huidige V6 heeft 248000 km gelopen (ook nieuwe motor destijds), origineel iets van 375.000km, de auto zelf is niet moeders knapste, qua motorisch is ie probleemloos..... dat ik de auto wil inruilen is een kwestie dat ik een nieuwer model wil en dat alles netjes in de lak staat.

 

Ik vind het wel mooi alles meegespoten... nu alleen nog een grootbeeld navigatie en een W8 interieur en klaar ben ik! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er dik uit. Alleen zou ik zelf niet alles laten mee spuiten, maar dat is de bekende kwestie van smaak.

 

Al gevonden, auto heeft 245dkm gereden, huidige motor heeft 117dkm gereden.

 

Jip dat is hem helemaal! Wat denk jij prijs/auto

 

Mijn huidige V6 heeft 248000 km gelopen (ook nieuwe motor destijds), origineel iets van 375.000km, de auto zelf is niet moeders knapste, qua motorisch is ie probleemloos..... dat ik de auto wil inruilen is een kwestie dat ik een nieuwer model wil en dat alles netjes in de lak staat.

 

Ik vind het wel mooi alles meegespoten... nu alleen nog een grootbeeld navigatie en een W8 interieur en klaar ben ik! ;)

 

Interieur zag er al goed uit met vol-leder. Dat zou ik zo laten.. W8 interieur heeft niet veel extra's (tenzij je het Recaro interieur te pakken kan krijgen, maar ook dat zit lang niet in elke W8 )

Prijs.. mja... beetje hoog naar mijn mening. (zeker omdat je er geen garantie bij krijgt e.d.) Iets wat ik bij een auto van dat bedrag wel graag wil hebben. Er zijn er niet zo heel veel te koop wat een redelijke prijs indicatie moeilijk maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden