Ga naar inhoud

Waarschuwing: Pon leest mee......


Eric

Aanbevolen berichten

Een vrined van mij heeft (grote) problemen met een VAG product wat maar niet opgelost wil worden.

Zoals zovelen heeft hij dat probleem gedeeld met mensen op een forum.

Tevens had hij het plan geopperd om een keer naar JD te gaan om te tunen.

Vrijdag was zijn wagen in de garage voor dat probleem. Bij het ophalen werd hem verteld dat de dealer ook contact met Pon had gehad hierover en dat me aan de andere kant van de lijn zei: is dat die en die auto met die dikke velgen? En is hij al getuned door JD??? Want dan helpen we hem niet........

 

Dus let op wat je hier (en andere forum's) allemaal verteld. Een openbaar forum werkt erg positief, maar dit kan er dus ook gebeuren. :(

Zou mooier zijn als Pon contact opneemt met de dealer o berijder met de mededeling we gaan het oplossen, maar lijkt er zo niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: schroom vooral niet om te melden wat er mis is en laat PON vooral meelezen.

 

Misschien dat die arrogante houding van het bedrijf eens veranderd.

 

Klanten zijn wel goed om 30 of 40 of nog meer duizend euro over de toonbank te schuiven, maar als er dan klachten zijn dan zijn klanten opeens grote zeuren.

 

Foei PON, koude douche :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met je eens, maar voorals nog lijkt het erop dat men de informatie via een forum verkregen tegen je gaat gebruiken i.p.v. de klant helpen door het op te lossen......

 

Als JD nog met geen vinger aan de auto heeft gezeten, heeft PON daarover helemaal niets te roepen. Het zou wat zijn dat je wellicht misschien ooit 's overweegt de auto bij JD in de straat te parkeren dat PON dan gelijk het garantieboekje doormidden scheurt.

 

Bovendien heeft het aanpassen van de motor door JD geen ene r**t te maken met (als voorbeeld) roest bij de dakrails.

 

Ik kan me zo ergeren aan arrogante bedrijven die doen alsof je blij mag zijn dat je wat bij hen mag kopen. Het is nog altijd andersom, de leverancier mag blij zijn dat er wat bij hen gekocht wordt, of hebben ze liever dat die 40.000 euro bij een Ford dealer wordt achtergelaten. Ik snap het niet hoor, een (klein) beetje service kan zoveel betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JD heeft ook nog niets met die auto gedaan, maar alleen al het feit dat de berijder en eigennaar van die auto aangaf eventueel een keer naar JD te gaan op een forum was voor Pon al aanleiding om terughouden te doen.....

Ben van mening dat dat echt niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verhaal anders zit.

Mocht je beslissen je auto te laten tunen door een niet-VW-partner (zoals b.v. ABT) vervalt je fabrieks garantie op de techniek die hiermee te maken heeft.

Roest e.d. kunnen ze niet onderuit (lees je garantie bepalingen maar door).

 

Ik heb, wat dat betreft juist hele goede ervaringen met PON.

Mijn vorige 3BG 1.8T was ook gechipped (williswaar niet door JD)

Bij problemen met de tiptronic werd er door de dealer gechecked bij PON en werd de gehele reparatie onder de

"huismerk garantie" verholpen.

Ik weet trouwens nog dat het juist PON is, die er erg gebrand op is om de dealers hun klanten op de juiste manier te laten behandelen.

Ik heb me laten vertellen dat ierdere VW dealer in Nederland aan het begin van een jaar een zeker bedrag bij PON op rekening moet storten.

Naar mate hun klanten tevreden zijn over de behandeling bij de dealer krijgen de dealers hun geld terug gestort.

Als er meer als zoveel % tevredenheid heerst onder de klanten van een bepaalde dealer geld er zelfs een bonus vanuit PON.

 

Ik weet niet of dit 100% waarheid is, maar dit werd mij verteld door iemand van "van Udenhout VW dealer" in Zaltbommel.

Deze overhandigde mij, naast de sleutel van de 1.8T, ook een envelope met wat formulieren en een kaart welke ik in moest sturen naar PON, met mijn mening hoe de dealer mij behandeld had.

Dit heb ik gedaan, en toen werd er nog een keer nagebeld door iemand van PON om mijn mening over de fa. van Udenhout te bevestigen.

 

Ik moet zeggen, ik vond dit wel erg keurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot nu toe 2 x van dealer gewisseld en 2 x heb ik een telefoontje gekregen met of ik tevreden was over de nieuwe garage...

 

Verder heb ik alleen met PON te maken gehad toen mijn wielophanging kraakte en daar deden ze toen heel moeilijk over.

Maar dit was meer een combinatie van Wealer (Heerlen en omstreken) en Pon.

Want die 2 houden zich wel steeds mooi de hand boven het hoofd.

Sinds dien zoek ik steeds de kleinere service stations op.

Misschien betaal ik daar iets meer... maar het gevoel is voor mij persoonlijk gewoon beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Pon....

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik zeg er verder maar niks meer over, het is arrogantie ten top!

Alleen daar om zou ik nooit weer een Pon gerelateerde auto weer willen kopen. Wat een hufterige, schofterige, kaalplukkende, onwelwillende, arrogante, onbehulpzame, uitvreters!!

 

Ga vrijdag naar de dealer(zal wel pon worden) om te vragen wat we met de roest op mn dakrails gaan doen. En op mn dak bij de bevestigingspunten van de dakrails zitten ook al blaasjes-12 jaar garantie. Dus dat word even opgelost lijkt me-lees hoop ik.

Zal maar niet vragen of je zin hebt om mee te gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het?kwam er ook achter dat ik het roest bij de dak rails heb mischien niet verkeerd nog eens met een groot aantal op de stoep staan met dingen die moeten worden veranderd??mischien doet het goed? mischien lachen ze je ook uit. ik lees ook arrogantie.. maar tis niet best dat het op zulke pleken roest..en dat ik niet de enige ben maar dat er veel meer zijn nu is mijn auto ook 10 jaar maar je zal een 3bg hebben van 2004 die gaat het vast ook krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Benassi,

 

Geldt de garantie ook voor 2e eigenaren? Want ik denk wel dat 90% van de Passats die hier op het forum rondrijden allemaal 2e hands zijn aangeschaft.

 

Kunnen wij als 2e eigenaren dan ook aanspraak maken op de lakgarantie?

 

Groeten,

Edwin

Bij mijn weten is de garantie gewoon 12 jaar ongeacht hoeveelste eigenaar je bent, ik ben ook tweede eigenaar. De garantie geldt voor de auto niet voor de persoon.

Maar het is nog niet gezegd dat ik geholpen word, zal vast niet zonder slag of stoot gaan. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg er verder maar niks meer over, het is arrogantie ten top!

Alleen daar om zou ik nooit weer een Pon gerelateerde auto weer willen kopen. Wat een hufterige, schofterige, kaalplukkende, onwelwillende, arrogante, onbehulpzame, uitvreters!!

 

Nu sta je zeker op het "lijstje" van Pon :lol:

 

Ik denk dat het tijd wordt voor een "roest aan de dakrails" meeting. Ergens in Leusden schijnt een leuke locatie te zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook mee aan een "roest aan de dakrails" meeting bij Pon!

 

Me too, maar t lijkt mij netjes dat eerst even formeel te melden zodat we ook ontvangen worden. En Pon de gelegenheid heeft om hier een geschikte medewerker voor vrij te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden