Ga naar inhoud
  • 0

Zwaar koppelingspedaal


mvdput

Vraag

Hallo,

 

mijn net nieuw gekochte Passat 3BG met 1.8 turbo motor is eindelijk weer terug uit de garage en ik kan nu echt gaan "test"rijden.

Ik merk dat het koppelingspedaal een stuk zwaarder gaat dan mijn vorige auto (VW Golf 1.6 16V) en in ieder geval ook wat zwaarder dan de passat's die ik bij de dealer heb geprobeerd.

 

Wat zou dit kunnen zijn? Iets met smering ofzo en kan ik dat als leek zelf controleren/aanpassen?

 

Heb nu ff geen zin om weer langs de dealer te rijden en te laten controleren en vervolgens weer flink af te rekenen. Dat kan altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn koppeling ging bij aankoop van mijn auto ook erg zwaar. Stond toen op 197.000 km.

Heb onder garantie toen een nieuwe drukgroep gekregen (+ koppelingsplaten)

De nieuwe drukgroep ging idd een stuk lichter doch echter niet zo licht als bij veel andere auto's.

Nu inmiddels 304.000 km. gelopen en voelt nog prima aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
koop een versterkte set van Sachs, niet op beknibbelen zeker niet als je em wilt tunen of al getuned hebt.

 

Hij is getuned dus lijkt mij een goed idee, is er nog een speciaal type wat ik nodig heb voor mijn wagen. Weet jij ook toevallig wat deze ongeveer kosten en waar ik ze kan bestellen??

Weet zeker als ik naar de garage ga dat ze zo een prijsje hebben, maar laat het door een kennis doen scheelt een hoop geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
koop een versterkte set van Sachs, niet op beknibbelen zeker niet als je em wilt tunen of al getuned hebt.

 

Hij is getuned dus lijkt mij een goed idee, is er nog een speciaal type wat ik nodig heb voor mijn wagen. Weet jij ook toevallig wat deze ongeveer kosten en waar ik ze kan bestellen??

Weet zeker als ik naar de garage ga dat ze zo een prijsje hebben, maar laat het door een kennis doen scheelt een hoop geld...

 

Neem eens contact op met Seat vd Velden, die weten denk ik precies wat je moet hebben aangezien die o.a. JD chips exploiteren en ook stevig getunede nieuwe seats verkopen met vd Velden(JD) pack..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden