Ga naar inhoud

tieske

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over tieske

  • Verjaardag 15-12-1977

Profile Information

  • Plaats
    helmond

tieske's Achievements

0

Community reputatie

  1. de transmissie is volgens mij wel anders DM. bij de AEB motor moet je voor in zijn achteruit te gaan de versnellings pook in drukken dat hoeft bij mij nu niet meer. de de bak van de APU motor schakeld ook veel strakker. DM jij hebt jouw passat toch ook gechipt of niet? waar heb jij dat laten doen en hoeveel pk dan +/-. ik wil mijn passat ook laten chippen heb dat voorheen altijd bij G-force laten doen en chipmeister. dat was naar mijn mening goed maar het waaren toen wel diesels ik weet niet wat ik kan verwachten bij een benzine turbo zoals de PK'S en NM. de tuning bij G-force is wel duur heb toen 700 euro betaald voor mijn passat is toch een hoop geld. kan het niet ergens goedkoper en toch goed? en ik wil ook nog een dumpvalve monteeren aanrader of niet????
  2. hallo ik heb een vraag mijn airco fan draaid altijd ook al loopt de motor niet. als ik mijn contact aan zet begint deze te draaien ook als de airco uit staat hoe kan dit? het gaat hier om een passat 1.8 turbo uit 2000 met motor code APU.
  3. wie weet wat het verschil is tussen een AEB motor en een APU motor is? ik vraag dit omdat ik vandaag een nieuwe passat 1.8 turbo heb gekocht ik heb nu een APU motor en voor heen een AEB motor waar een slaapkop achter op is gereden. dus daarrom maar een nieuwe passat gekocht ,ik vindt dat een APU motor veel anders rijdt kan dit kloppen??
  4. hallo ik heb geen binnenverlichting meer in mijn passat van 98 maar dan ook echt helemaal niets meer. weet niet goed waar ik dit moet zoekken,mijn licht zoemer werkt ook niet meer en als ik mijn deur wil sluiten met het bed.knopje in mijn deur dan gaan alle deuren opslot behalve de bestuurderskant niet iemand een oplossing?
  5. mijn koppeling kost 185 euro origineel koppelingsplaat met drukgroep en druklager. is wel niet getuned ik wil dit wel gaan doen wat is het max. vermogen dat je uit deze motors kunt halen ivm. de stages die er zijn?
  6. het relais dat om de 20 sec inschakelde is gevonden het was een rot contact in mijn alarm instalatie waardoor de auto heel onregelmatig ging lopen. een ding gevonden nu de rest nog!!!!
  7. heb de tekst iets aangepast is het nu beter zo hoebaah?
  8. hier ben ik weer had een probleem met mijn passat turbo en nu nog steeds heb de 57i kit vervangen voor luchtfilterbak, het is nu wel iets beter heb ook de klep in de buis vervangen die van de turbo afkomt de naam weet ik zo niet. de auto loopt naar mijn gevoel echt slecht het is net of dat hij gewoon niet vooruit wil bij stevig door trekken heel veel toeren maar geen vermogen heb ook de luchtmassa meter laten testen deze was goed zeiden ze had een waarde van 130 bij 6000rpm. denk nu zelf dat mijn turbo gewoon op is hij bouwt wel druk op als ik in de slang voel die naar mijn inlaatspruitstuk gaat weet alleen niet op dit genoeg is het is echt een raar iets. ben vorige week naar duitsland op vakantie geweest en heb echt goed doorgereden 220 op de teller haald hij wel het raare is dat als ik gas geef de eene keer er niets gebeurd en dan weer wel terwijl ik niet meer gas geef raar dus. zijn er nog meer dingen die ik kan vervangen die met de turbo te maken hebben. wat ik ook nog merk is dat mijn kat. erg stinkt bij stevig optrekken dit doet hij vooral als de motor geen vermogen heeft dus als de turbo naar mijn mening niet opkomt. ik hoor onder het rijden ook om de 20 sec een relais opkomen weet niet of dat dit normaal is. al met al een lang verhaal maar ben helaas nog steeds niets verder mischien is er iemand met de zelfde probleemen of heeft goede raad weet het niet meer. en uitlezen heb ik nu al 3keer gedaan geen foutmeldingen?
  9. heb ook een 1.8turbo maar mijn koppeling gaat zo ligt dat ik hem met twee vingers in kan duwen is je koppelings cylinder niet kapot??
  10. ik zal eerst wel eens een nieuwe dv kopen ik denk nu ook dat het daar aan licht en dat gezoem hoor ik altijd denk zelf dat het de spanrol van de multiriem is toch bedankt.
  11. dus als ik jou verhaal zo lees denk jij dat mijn dv klep kapot is of is het mischien een vacuum probleem ik neem aan dat zon turbo blok toch veel harder moet trekken onderin als ik in zijn eerste versnelling aan rij dan gebeurd er echt helemaal niets pas bij 4000rpm krijg ik pas het gevoel dat de turbo bij komt ik weet niet presies hoe deze motors aan moetten voelen ik heb hier voor altijd diesel gereden een 130pk gechipt met een revo chip maar had teveel koppel waardoor ik de automaat kapot heb gereden en de aandrijf as links voor ook de kosten waren tehoog voor mij om deze auto nog te blijven rijden en heb hem daarrom op deze turbo ingeruild heb ik nog een andere vraag, hebben deze motors een distebutieriem of een ketting ik hoor namenlijk ook een iritante zoem onder de motor kap volgens mij is het van de multieriem het geluid is het zelfde als bij een g-lader met vertanderiem erop. of is dit normaal bij deze motors??
  12. als ik half gas rij maakt dit geen verschil en je hoort wel degenlijk de luchtfilter een zuigend geluid maken tot 3500rpm dan is het net of dat er een klep dicht slaat en dan komt ook pas het vermogen vrij. het zuigend geluid is dan ook weg.
  13. uitlezen heb ik nog niet gevraagd en is bij vw dealer bij ons vrij duur 110euro namenlijk voor 15min werk maar als het echt niet anders kan ja dan moet dat maar.
  14. daar dacht ik ook al aan heb hier voor altijd tdi 130pk gechipt gereden en is natuurlijk niet te verglijken met een 1.8turbo blok maar echt goed lopen doet hij niet.
  15. nee is volgens mij niet gechipt weet het haast wel zeker is hij veel te traag voor. en het andere probleem wat ik heb daar mischien een oplossing voor?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden