Mijn laat-2016 Passat GTE geeft een "hybrid system error" zodra ik de deuren van het slot haal, en de auto rijdt niet. VCDS meldt "28537 - Positive Contactor for HV Battery", "P0AA2 00 - Stuck Open". Dagje wachten en opnieuw proberen hielp niet. 12V-accu opladen ook niet.
Hier vond ik een goede uitleg wat zo'n contactor doet. In SSP550 staat dat die contactor onderdeel is van de SX6-module en die is onderdeel van het (gesealde) accupakket. Je kunt er dus niet bij zonder dat pakket te demonteren en het (stevig gesealde) deksel te verwijderen.
Weet iemand of dit betekent dat ik een nieuw (of refurbished) accupakket moet laten plaatsen (nieuw bij dealer, ik denk > € 10 000. Refurbished € 2 500 - 3 000), of dat ik mijn verder best goede accupakket kan laten repareren - uiteindelijk lijkt het maar een (dik) relais dat stuk is?
Vraag
AdB
Mijn laat-2016 Passat GTE geeft een "hybrid system error" zodra ik de deuren van het slot haal, en de auto rijdt niet. VCDS meldt "28537 - Positive Contactor for HV Battery", "P0AA2 00 - Stuck Open". Dagje wachten en opnieuw proberen hielp niet. 12V-accu opladen ook niet.
Hier vond ik een goede uitleg wat zo'n contactor doet. In SSP550 staat dat die contactor onderdeel is van de SX6-module en die is onderdeel van het (gesealde) accupakket. Je kunt er dus niet bij zonder dat pakket te demonteren en het (stevig gesealde) deksel te verwijderen.
Weet iemand of dit betekent dat ik een nieuw (of refurbished) accupakket moet laten plaatsen (nieuw bij dealer, ik denk > € 10 000. Refurbished € 2 500 - 3 000), of dat ik mijn verder best goede accupakket kan laten repareren - uiteindelijk lijkt het maar een (dik) relais dat stuk is?
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten