Ga naar inhoud

AdB

Members+
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

AdB won de laatste dag op december 6 2024

AdB had de meest gelikete inhoud!

Over AdB

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Leiden
  • Naam
    A de Boer

Overige

  • Vagcom
    Ross-Tech HEX+CAN
  • Auto
    Passat B8 Variant GTE 12/2016

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

AdB's Achievements

8

Community reputatie

  1. AdB

    GTE: HV contactor "stuck open"

    Nog even een terugkoppeling: probleem is na het vervangen van de 12V-accu tot nu toe niet meer opgetreden.
  2. AdB

    GTE: HV contactor "stuck open"

    Noch de specialist noch de dealer konden er veel over zeggen zonder de auto te zien. Geen grote herkenning van dit euvel in ieder geval. Dealer meldde nog wel dat ze wel degelijk accupakketten openen voor reparatie - mijn vermoeden dat ze alleen hele packs zouden vervangen klopte dus niet. Maar... Nog eens uitgelezen met VCDS en mijn oog viel op "Not confirmed - Tested since memory clear" en "Frequency: 1". Terwijl ik toch vaak geprobeerd had. Nu blijkt (bron: forum van Ross-tech) dat (a) bij deze fouten niet automatisch opnieuw wordt getest - eens gezet blijft gezet, tot reset; (b) een reguliere reset in de control module niet werkt - je moet dat via "OBD-II Functions" (knop op hoofdmenu VCDS) doen. Dus reset uitgevoerd, en toen bleef de fout weg en kon ik zowaar rijden! Inmiddels meerdere keren gestart en de fout is nog niet teruggekomen. Dus in ieder geval geen permanent defect relais. Ik lees dat een zwakke 12V-accu veel problemen kan veroorzaken. Ik weet niet hoe oud mijn accu is (waarom zet Varta geen leesbare productiedatum op z'n producten?), maar ik lees niets in de servicehistorie, dus misschien is 'ie nog wel origineel. Ik ga die maar eens vervangen - met mazzel blijft het bij €135 in plaats van duizenden.
  3. Mijn laat-2016 Passat GTE geeft een "hybrid system error" zodra ik de deuren van het slot haal, en de auto rijdt niet. VCDS meldt "28537 - Positive Contactor for HV Battery", "P0AA2 00 - Stuck Open". Dagje wachten en opnieuw proberen hielp niet. 12V-accu opladen ook niet. Hier vond ik een goede uitleg wat zo'n contactor doet. In SSP550 staat dat die contactor onderdeel is van de SX6-module en die is onderdeel van het (gesealde) accupakket. Je kunt er dus niet bij zonder dat pakket te demonteren en het (stevig gesealde) deksel te verwijderen. Weet iemand of dit betekent dat ik een nieuw (of refurbished) accupakket moet laten plaatsen (nieuw bij dealer, ik denk > € 10 000. Refurbished € 2 500 - 3 000), of dat ik mijn verder best goede accupakket kan laten repareren - uiteindelijk lijkt het maar een (dik) relais dat stuk is?
  4. Bij een recent bezoek aan de VW-dealer werd gemeld dat ze wel konden zien dat de auto verbinding kon maken met VW (mijn conclusie: dus de sim-kaart is actief), maar dat er geen informatie kon worden uitgelezen omdat de auto in max-privacy-mode zou staan, aldus de computer. Er heeft iemand echt even moeite in gestopt, maar hij kon ook niet achterhalen waarom - mijn auto heeft namelijk helemaal geen instellingen voor privacy; dat zit alleen op nieuwere. Ik vermoed zelf dat er iets anders fout zit, en dat de computer dat bij gebrek aan een passende foutmeldingstekst bestempelt tot privacy-probleem. Ik blijf hoop houden dat het allemaal een configuratieprobleem is. Nogmaals een oproep: is er iemand met een "connected" 2016-2018 GTE waarbij WeConnect wel werkt, en die bereid is coding en/of channel map van de OCU (module 75) te posten of te laten maken?
  5. Rene, heb jij de mogelijkheid (VCDS, OBDeleven bijv) om de coding van module 75 uit te lezen? Kan ik die eens vergelijken met mijn coding om te zien om de overeenkomsten/verschillen te zien.
  6. Ik heb ze vier à vijf keer gebeld, en ze legden allemaal vriendelijk en met excuses uit dat ze niets anders konden doen dan het voorleggen aan, en afwachten op respons van engineering in Duitsland. Dus ik neem aan dat ze het account-gedeelte al wel gecheckt hebben.
  7. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het debuggen van de We Connect remote control en monitor functie van mijn GTE B8 "connected plus" van eind 2016. Op dit moment is hij echter "connected min" of meer "connected not", want na aankoop (november 2021) heb ik nog nooit verbinding kunnen maken via de app. Het lukt wel om app en DP te koppelen, maar ik krijg altijd een oude status te zien (auto staat aan de andere kant van het land, en km-stand is 50 000 km geleden). Ik heb we connect support gecontact, maar die hebben eerst drie maanden niets gedaan anders dan zeer beleefd op mijn vele mailtjes en telefoontjes antwoorden dat ze het doorgestuurd hebben naar engineering en direct contact op zouden nemen bij reactie. Die reactie is nu eindelijk gekomen, en luidt dat de OCU ("Online communicatie unit") vervangen moet worden. Laat zeggen dat ik er nog niet aan toe ben om dat, zonder dat de auto ooit gezien is, en op mijn kosten, te laten doen. Dus dan maar zelf diagnose proberen te stellen. De module (75, Telematics) geeft geen fouten, en het lampje bij de drie knoppen boven je hoofd brandt groen. Het systeem vindt zichzelf dus prima in orde. Na drukken op de "info"- en "steeksleutel" -knoppen gebeurt er niets, op de "SOS"-knop heb ik niet durven drukken. Een van de mogelijkheden is dat een vorige eigenaar het systeem heeft uitgeschakeld. Wie heeft er ook een Connected Plus uit 2016 of 2017 en wil helpen vergelijken? De eerste drie regels van de VCDS 'controller channel map' van module 75 zijn: ;SW:5NA-035-284-A HW:5NA-035-284-A --- Telematics --- SA: 20103 ;Component:OCULowMQBLGE H13 0615, Coding:02847201EA42BA0F3BFEBE000045400382E608 ;EV_OCULowMQBLGE,003042,EV_OCULowMQBLGE_003.rod Wat voor coding hebben jullie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden