Ome Markie Geplaatst 24 september Rapporteer Share Geplaatst 24 september In mijn zoektocht naar zoveel mogelijk info over de CC, de eerste vraag:  Iemand een idee waarom mijn CC over 2 oliedruk sensoren lijkt te beschikken? 🤔 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 25 september Rapporteer Share Geplaatst 25 september Ja de eerste is voor normaal motorbedrijf en de tweede voor stationair. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 25 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september (aangepast) Aha, dank je Martijn. En welke moet ik dan “splitten” voor een analoge oliedruk meter? 25 september aangepast door Ome Markie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 25 september Rapporteer Share Geplaatst 25 september Waarom zou je dat willen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 25 september Rapporteer Share Geplaatst 25 september Het zijn schakelaars heh, als je echt wil gaan meten moet je een meting aansluiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 25 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september 4 hours ago, Diver said: Waarom zou je dat willen Dit is waarom ik niet zo’n fan ben van een forum. Dat vraag ik toch niet? OF ik het zou willen. Ik vraag op welke van de 2 de oliedruk sensor moet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 25 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september 49 minutes ago, Roy_01 said: Het zijn schakelaars heh, als je echt wil gaan meten moet je een meting aansluiten. deze draai ik in de splitter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 25 september Rapporteer Share Geplaatst 25 september Dit is waarom ik niet zo’n fan ben van een forum. Dat vraag ik toch niet? OF ik het zou willen. Ik vraag op welke van de 2 de oliedruk sensor moet? Was nieuwsgierig, en anders gewoon niks meer vragen. Misschien morgen met uit bed stappen je andere been proberen.. Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 25 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september 1 hour ago, Diver said: Was nieuwsgierig, en anders gewoon niks meer vragen. Misschien morgen met uit bed stappen je andere been proberen.. Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk  Nieuwsgierigheid heeft niets met dit onderwerp te maken. Op vragen komen antwoorden. Geen andere vragen of niet gerelateerde opmerkingen. Weltrusten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 26 september Rapporteer Share Geplaatst 26 september 16 uren geleden, Ome Markie zei: deze draai ik in de splitter. Dan heb ik niets gezegd. Lijkt mij weinig uit te maken zijn gewoon 2 kanalen in het oliefilter/koelerhuis. 2 schakelaars met aparte instelling. Wel goed checken dat het de juiste draad heeft. Niet dat je parallelle draad in een rechte draad aansluiting draait of andersom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 26 september Rapporteer Share Geplaatst 26 september Volgens de info die ik heb gevonden, Bruine/zwarte sensor 0,55~0,85bar - 038 919 081H Blauwe sensor 2,25~2,95bar      - 06H 919 081A Geen idee maar geen optie om de motor stationair te laten draaien en dan 1 van de 2 sensoren af te koppelen. Als je de low pressure sensor te pakken hebt (zou de bruin/zwarte moeten zijn), moet er een foutmelding volgen. Heb je de high pressure te pakken moet dan volgens mij de motor foutloos blijven draaien. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 26 september Rapporteer Share Geplaatst 26 september Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven.  Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt. Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos. De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden. Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar.  Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je ) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 26 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september 8 hours ago, wulfke said: Volgens de info die ik heb gevonden, Bruine/zwarte sensor 0,55~0,85bar - 038 919 081H Blauwe sensor 2,25~2,95bar      - 06H 919 081A Geen idee maar geen optie om de motor stationair te laten draaien en dan 1 van de 2 sensoren af te koppelen. Als je de low pressure sensor te pakken hebt (zou de bruin/zwarte moeten zijn), moet er een foutmelding volgen. Heb je de high pressure te pakken moet dan volgens mij de motor foutloos blijven draaien. De bruine is inderdaad een “low-pressure” sensor en de blauwe een “high-pressure” sensor, daar ben ik ook achter gekomen. Het Y-verloop zal dan tzt op de blauwe moeten komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 26 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september 5 hours ago, martijn v o said: Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven.  Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt. Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos. De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden. Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar.  Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je ) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar. Oliedruk kan via de OBD2 ook. Maar dat is een signaal van een signaal. Ik heb graag een directe “eigen” meting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 27 september Rapporteer Share Geplaatst 27 september 15 uren geleden, Ome Markie zei: De bruine is inderdaad een “low-pressure” sensor en de blauwe een “high-pressure” sensor, daar ben ik ook achter gekomen. Het Y-verloop zal dan tzt op de blauwe moeten komen. Top dat je het zelf al had gevonden, jammer van mijn tijd. Maar zoals @Roy_01 aangaf is het volgens hem een gemeenschappelijk kanaal en maakt het dus niet uit waar je van aftakt gezien de druk in beide kanalen hetzelfde is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 oktober Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober die VW-sensoren zijn geen sensoren maar drukschakelaars, die geven alarm bij een verkeerde druk. Externe oliedruksensoren moet je ergens plaatsen waar er nog een blinde stop zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 1 oktober Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober 1 hour ago, Vdub said: die VW-sensoren zijn geen sensoren maar drukschakelaars, die geven alarm bij een verkeerde druk. Externe oliedruksensoren moet je ergens plaatsen waar er nog een blinde stop zit. Plaats hem op de kop van het Y-stuk. Â Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Ome Markie
In mijn zoektocht naar zoveel mogelijk info over de CC, de eerste vraag:  Iemand een idee waarom mijn CC over 2 oliedruk sensoren lijkt te beschikken? 🤔
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten