Ga naar inhoud
  • 0

Oliedruk sensor


Ome Markie

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dit is waarom ik niet zo’n fan ben van een forum. Dat vraag ik toch niet? OF ik het zou willen. Ik vraag op welke van de 2 de oliedruk sensor moet? 
Was nieuwsgierig, en anders gewoon niks meer vragen. Misschien morgen met uit bed stappen je andere been proberen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Diver said:

Was nieuwsgierig, en anders gewoon niks meer vragen. Misschien morgen met uit bed stappen je andere been proberen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
 

Nieuwsgierigheid heeft niets met dit onderwerp te maken. Op vragen komen antwoorden. Geen andere vragen of niet gerelateerde opmerkingen. Weltrusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, Ome Markie zei:

IMG_1718.jpeg.6f69ed1aff9827b9582e934ee2a2e622.jpegdeze draai ik in de splitter.

Dan heb ik niets gezegd. Lijkt mij weinig uit te maken zijn gewoon 2 kanalen in het oliefilter/koelerhuis. 2 schakelaars met aparte instelling. Wel goed checken dat het de juiste draad heeft. Niet dat je parallelle draad in een rechte draad aansluiting draait of andersom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de info die ik heb gevonden,

Bruine/zwarte sensor 0,55~0,85bar - 038 919 081H

Blauwe sensor 2,25~2,95bar            - 06H 919 081A

Geen idee maar geen optie om de motor stationair te laten draaien en dan 1 van de 2 sensoren af te koppelen. Als je de low pressure sensor te pakken hebt (zou de bruin/zwarte moeten zijn), moet er een foutmelding volgen. Heb je de high pressure te pakken moet dan volgens mij de motor foutloos blijven draaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven.

 

Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt.

Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos.

De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden.

Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar.

 

Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je :-)) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, wulfke said:

Volgens de info die ik heb gevonden,

Bruine/zwarte sensor 0,55~0,85bar - 038 919 081H

Blauwe sensor 2,25~2,95bar            - 06H 919 081A

Geen idee maar geen optie om de motor stationair te laten draaien en dan 1 van de 2 sensoren af te koppelen. Als je de low pressure sensor te pakken hebt (zou de bruin/zwarte moeten zijn), moet er een foutmelding volgen. Heb je de high pressure te pakken moet dan volgens mij de motor foutloos blijven draaien. 

De bruine is inderdaad een “low-pressure” sensor en de blauwe een “high-pressure” sensor, daar ben ik ook achter gekomen. Het Y-verloop zal dan tzt op de blauwe moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, martijn v o said:

Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven.

 

Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt.

Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos.

De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden.

Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar.

 

Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je :-)) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar. 

Oliedruk kan via de OBD2 ook. Maar dat is een signaal van een signaal. Ik heb graag een directe “eigen” meting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Ome Markie zei:

De bruine is inderdaad een “low-pressure” sensor en de blauwe een “high-pressure” sensor, daar ben ik ook achter gekomen. Het Y-verloop zal dan tzt op de blauwe moeten komen.

Top dat je het zelf al had gevonden, jammer van mijn tijd.

Maar zoals @Roy_01  aangaf is het volgens hem een gemeenschappelijk kanaal en maakt het dus niet uit waar je van aftakt gezien de druk in beide kanalen hetzelfde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die VW-sensoren zijn geen sensoren maar drukschakelaars, die geven alarm bij een verkeerde druk.

Externe oliedruksensoren moet je ergens plaatsen waar er nog een blinde stop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Vdub said:

die VW-sensoren zijn geen sensoren maar drukschakelaars, die geven alarm bij een verkeerde druk.

Externe oliedruksensoren moet je ergens plaatsen waar er nog een blinde stop zit.

Plaats hem op de kop van het Y-stuk.

IMG_1833.thumb.jpeg.3fb2c795b95f2e868544a0b76ade9da9.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ă—
Ă—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden