Ga naar inhoud
  • 0

Dsg passat GTE 2018 zelf olie verversen mogelijk?


esmamaju

Vraag

Hallo allemaal, 

Is het mogelijk om de dsg zelf een oliebeurt te geven of kan dit nog steeds puur via de dealer? Ik doe al het andere onderhoud zelf namelijk,  maar las ergens dat je dit niet zelf kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vdub heeft me afgelopen jaren al vaker van goed advies voorzien met mijn vorige passats. Wist niet dat hij een eigen garage heeft. Zie in filmpjes idd dat de filter op een rotplek zit. Moet deze filter iedere 60k ook vervangen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DSG olie van een DQ400e is uiteraard ook gewoon zelf te verversen, nadeel is alleen dat het filter, zoals @Petroman dat al noemde op een kloteplek zit boven de linker aandrijfas. Filter hoort uiteraard ook gewoon elke 60dkm vervangen te worden, al zie ik vaak GTE's die nog nooit een nieuw filter hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Matthijs, Bedankt. Heb je een tip hoe ik dat filter kan doen of heb ik dan speciaal gereedschap nodig? Ik doe altijd alles bij een doe het zelf garage in Zwolle.  Die heeft erg veel gereedschap voor bijna alle klussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
DSG olie van een DQ400e is uiteraard ook gewoon zelf te verversen, nadeel is alleen dat het filter, zoals @Petroman dat al noemde op een kloteplek zit boven de linker aandrijfas. Filter hoort uiteraard ook gewoon elke 60dkm vervangen te worden, al zie ik vaak GTE's die nog nooit een nieuw filter hebben gehad.
Die komen dan vaak van een slechte garage, neem aan dat de dealer dat wel doet

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden