Ga naar inhoud
  • 0

Discover Media onthoudt niet bij welk muziekbestand het was gebleven (bij starten auto) .


CSI

Vraag

Rij  een half jaar in een Passat Variant GTE Business 1,4l eHybrid, modeljaar 2021. Lekkere auto om mee te rijden 😃. Heb een probleem met de Discover Media Gen.3.  Bij het starten van de auto onthoudt Discover Media niet bij welk muziekbestand het was gebleven. Heel vaak wordt het eerste nummer op de USB-C afgespeeld en dan ben je even bezig om het goede nummer weer op te sporen. Da's gewoon vervelend 🙁. Misschien heeft iemand een oplossing. 

Heb meer dan 10.000 muziekbestanden formaat m4a nummers op de USB-C staan. Deze USB-C is NTFS geformatteerd 64 GB groot. Via het filesysteem wordt het juiste album gekozen, door te navigeren naar de juiste mapnaam.  Vervolgens worden alle nummers in de map afgespeeld. Wanneer de auto stilstaat, niet aan de stekker dan wordt het muzieknummer wel onthouden en bij het starten van de auto speelt de speler verder waar deze gebleven was. Dat is zoals het hoort.

Zodra de stekker in de auto wordt gestopt dan is bij de volgende start de muziek beginsituatie weg. Het allereerste nummer van de USB-C wordt afgespeeld, iedere keer weer. De auto heeft alle benodigde software updates. Ben benieuwd of hier een oplossing voor is en/of er meer zijn die hier last van hebben.

image.png.8a93a3135a73732bd6eed512f9584399.png 

aangepast door CSI
Verplaatsen topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minutes ago, Vdub said:

even verplaatst naar de juiste categorie

Zit even te kijken welke categorie dan passend is en hoe ik dit doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
50 minutes ago, Vdub said:

even verplaatst naar de juiste categorie

Categorie gevonden. Home /Volkswagen Passat/ Styling / In Car Entertainment (ICE) maar in edit modus zie ik nergens staan hoe ik dit topic moet verplaatsen of hoe ik dit topic kan verwijderen. Graag je assistentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook gechecked of dit ook zo is als je muziek op een SD kaart hebt, die in het 2 slot zit?

Als dat ook zo is, dan is er wat met je systeem. Als dan de muziek in alle gevallen door speelt waar hij gebleven was, wordt de volledige voeding van USB hub gehaald tijdens opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, dieseltje zei:

Heb je ook gechecked of dit ook zo is als je muziek op een SD kaart hebt, die in het 2 slot zit?

Als dat ook zo is, dan is er wat met je systeem. Als dan de muziek in alle gevallen door speelt waar hij gebleven was, wordt de volledige voeding van USB hub gehaald tijdens opladen.

Een model 2021 is een Facelift, en die heeft volgens mij geen SD slot meer. Bij mij alvast niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minutes ago, PatrickDS said:

Een model 2021 is een Facelift, en die heeft volgens mij geen SD slot meer. Bij mij alvast niet.

Inderdaad, er zitten geen SD-slots in. Wel twee USB-C sloten. Maakt niet uit waar je de USB stick inzet. Het gedrag blijft hetzelfde. Krijg de indruk dat met het laden er een bepaalde reset wordt uitgevoerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanaf 2021 geen SD meer, ok dan snap ik ook waarom mijn Polo geen SD meer heeft ;-) SD is natuurlijk eigenlijk al old-school. Iedereen streamt tegenwoordig, tenminste ik wel.

Ik heb idd t vermoeden dat er met laden om het systeem te beschermen tegen piekstromen oid op moment van koppelen even de kwetsbare delen ontkoppelt.
Omdat de auto uit staat, merk je daar verder niets van, alleen je SD helaas wel. 

 

Schiet mij nog wel te binnen, waar zit dan de SD voor de navigatie, of heeft dit systeem een HDD?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-1-2024 om 18:59, CSI zei:

Categorie gevonden. Home /Volkswagen Passat/ Styling / In Car Entertainment (ICE) maar in edit modus zie ik nergens staan hoe ik dit topic moet verplaatsen of hoe ik dit topic kan verwijderen. Graag je assistentie.

Verplaatst👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hardware:  H22
Software: 0306
20231120_083146.thumb.jpg.92228c917c1a9391f60594fa397dc624.jpg
Dat is niet de laatste versie. 324 is de laatste versie. Update je media systeem, misschien dat het daarmee opgelost is

Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het goed zou de update automatisch op de achtergrond moeten lopen. Wel een paar keer een update voorbij zien komen en geaccepteerd (dec 23). Zie daarna dat de software versie gelijk blijft.

Misschien is er nog een andere manier. Geen idee hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
41 minutes ago, CSI said:

Als het goed zou de update automatisch op de achtergrond moeten lopen. Wel een paar keer een update voorbij zien komen en geaccepteerd (dec 23). Zie daarna dat de software versie gelijk blijft.

Misschien is er nog een andere manier. Geen idee hoe.

Stuur me een berichtje met je chassisnummer. Dan kijk ik even voor de software update 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je input! Heb zelf het internet ook afgestruind. O.a. de volkswagen app of de webvariant my.volkswagen helemaal doorlopen. Bij software updates kom ik uit op het navigatiesysteem. Zelf nergens wat kunnen vinden over firmware update Discover Medio.
Kan jij laten zin waar je de info weghaalt dat de laatste firmwareversie 324 is voor de Passat modeljaar 2021? Is dit toevallig niet de firmware versie voor de ID i.p.v. Passat?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 25-1-2024 at 23:59, CSI said:

Dank voor je input! Heb zelf het internet ook afgestruind. O.a. de volkswagen app of de webvariant my.volkswagen helemaal doorlopen. Bij software updates kom ik uit op het navigatiesysteem. Zelf nergens wat kunnen vinden over firmware update Discover Medio.
Kan jij laten zin waar je de info weghaalt dat de laatste firmwareversie 324 is voor de Passat modeljaar 2021? Is dit toevallig niet de firmware versie voor de ID i.p.v. Passat?
 

Ik heb toegang tot de servers van VAG en update dagelijks units :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet zeggen, rond de jaarwisseling heb ik ook een paar updates geaccepteerd, maar mijn versie is nu 0270, navi 22.12 ?!

Hebben die updates iets te maken met de privacy instellingen van het systeem? Moet je de auto verbinden met wifi?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De wagen wordt via de ingebouwde GSM Over The Air (geupdate). Bij de VW-dealer navraag gedaan en die zegt dat deze versie 0306 de laatste versie is. 

@Rainesh jij kan blijkbaar bij VW in de systemen kijken, wat staat daar dan? Ga op dit forum niet een chassisnummer delen dan is dat overal vindbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De wagen wordt via de ingebouwde GSM Over The Air (geupdate). Bij de VW-dealer navraag gedaan en die zegt dat deze versie 0306 de laatste versie is. 
@Rainesh jij kan blijkbaar bij VW in de systemen kijken, wat staat daar dan? Ga op dit forum niet een chassisnummer delen dan is dat overal vindbaar.
De dealer moet maar de TPI's gaan lezen, daarin staat dat 324 de update is. Er is zelfs een TPI voor versie 0156 naar 0324.



Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rainesh heeft gevraagd hem een persoonlijk bericht te sturen met je chassisnummer, niet van het hier te posten.. 

Er hangt een neerbuigend sfeertje rond de reacties. Ik kan je aanraden van de competenties van Rainesh niet zomaar in twijfel te trekken, ik kan via persoonlijke ervaring stellen dat de dealer niks weet in vergelijk met wat die jongen kan en weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Rainesh said:

De dealer moet maar de TPI's gaan lezen, daarin staat dat 324 de update is. Er is zelfs een TPI voor versie 0156 naar 0324.



Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
 

Dankje Rainesh 👍, daar ga mee aan de slag richting dealer. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

U hebt een 3G5.035.820D met volledig vlak scherm zonder draaiknoppen - Hardware H56 - discover pro.

De TS heeft 3G5.035.820B met scherm met draaiknoppen - Hardware h22 - discover media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 3-2-2024 at 11:30, PatrickDS said:

Mijn Passat is ook van 2021 maar de info is totaal anders... Bij mij is het geen GTE maar een TSI 1.5

 

IMG_20240203_112148_HDR.jpg

Dat is wel bijzonder dat je een DM scherm hebt. Jouw systeem is namelijk geleverd met het grote brede scherm :)

Maar wat betreft je software, dat is wel erg oud. Stuur mij een berichtje, dan gaan we dit aanpakken. 

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden