Zippo Geplaatst 20 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2007 Dag Forummers, Bij de aankoop van mijn Passat TDI 74kW (2001)heeft de vorige eigenaar een chiptuning laten verrichten bij VR6 Specialist te Aalten. Heb er nu 500 km mee gereden, en kan niet echt zeggen dat de passat vooruit wil... Brandstof verbruik is ook gemiddeld 1:13/14. (via boardcomputer) Ben van plan om de auto opnieuw te laten chippen bij Rica of Fasttech. www.rica.nl www.fasttech.nl Hebben jullie ervaringen met chiptuning van jullie 74kW TDI?? Ook heb ik gehoord dat een tuner de EGR-klep dicht kan zetten via de tuning...?? Is dat ook zo? Graag jullie meningen... gr. Zippo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 26 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2007 man hier wordt nogal wat afgevlamd 235 245 Tja, ik ben ook nog nooit boven de 200 gekomen, moet het toch eens proberen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Benassi Geplaatst 26 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2007 @jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 26 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2007 tjah dan denk ik eerder dat het aan jullie ligt... gewoon voltrappen en aanhouden, hij heeft altijd wel een stukje rond de 200/210 waar hij blijft haken en vervolgens toch gaat versnellen. misschien dat jullie denken dat dat de top is ofsow? met mijn leon20vt-6bak haalde ik standard ook de 240, ik vraag me af waarom het niet zou kunnen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VW-18T Geplaatst 26 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2007 Op zich gaat het helemaal nergens over, maar ik vind het wel een leuke discussie zo. Heb zelf een keer even 220 gereden op de navi, maar ik vond dat hard zat (weet niet eens wat de km teller aangaf). Nu de eerste die zijn topsnelheid meet in 2 richtingen (bergje op en bergje af). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Micky Geplaatst 27 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2007 oke dan..... bergje op 180 kmh en bergje af 225 kmh (garmin nuvi 660T) huidige passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Volkswagen Geplaatst 27 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2007 Tsja.. met een goede chip kan een passat op Teller 240 lopen. En dan heb je nog gas over ook! Was in een 2003'er 130 PK Passat TDI. Die had een nieuwe motor bij 70 dkm gekregen Dat ding ging altijd echt SUPER hard... Wel met een 6bak he! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 27 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2007 de mijne met een AG4 automaat, 100pk TDI gechipt door Jos met een VVT programma, egr dicht en kat leeg haalt in duitsland met banden 17inch 225/45 een top van max 210 op de teller. Dan zit ik kwa toeren op ca 4300 en wordt zoals Jos mij vertelde het vermogen afgebouwd om de motor niet over zijn toeren te jagen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 27 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2007 en als je auto standard is, wordt dan ook het vermogen afgebouwd aan het einde van de toeren of grijpt dan de begrenzer in ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2007 vermogen wordt ook afgebouwd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Meguiars Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 TUNEX en dat ligt volgens mij vlakbij Enschede (of ik moet topografisch in de war zijn ) maar dat is een goeie en goedkope tuner ! www.tunex.nl meen ik Je bent topografisch in de war Tunex ligt in 's Heerenberg, dat is dichtbij Doetinchem, waar ik woon... En Doetinchem ligt ongeveer 20 minuten van Arnhem, hopelijk heb je zo een beetje idee waar 's Heerenberg ligt 8) Ik heb er mijn xenon laten monteren, die oudere man was een beetje een praatjesmaker, maar die jonge vent (montage) deed zijn werk wel goed... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SCT-Peter Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 hebben ze bij tunex een rollenbank ? een chiptuning op maat is die dan duurder dan de gewone 30 pk tuning had een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 tunex beantwoord inderdaad de vragen wat later dan verw8 ze hebben/hadden geen rollenbank., dan praat ik over VOOR de zomer ze zijn ook pas een anderhalf jaar open. dus geen chip op maat.. bij tunex krijg je een chip software van DIGITEC (duitse goeie chipsoftware) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Meguiars Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 hebben ze bij tunex een rollenbank ?een chiptuning op maat is die dan duurder dan de gewone 30 pk tuning had een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gehad Mijn ervaring met Tunex is dat ze niet reageren op mailtjes, je kunt ze dus het beste even bellen. Ik heb er geen rollenbank gezien toen ik er was, toevallig kwam er iemand uit Belgie binnen met een Focus om te chippen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 Ik weet dat Peter (Tunex) aan het sparen is voor een rollenbank. Het is natuurlijk een hele aankoop voor een jong bedrijf. Na het tunen gaat Peter wel altijd mee rijden om zodoende de auto 'aan te voelen' en uit te lezen. Is hij niet tevreden kan hij nog wel finetunen. Echt op maat tunen m.b.v. een rollenbank is dus nu nog niet mogelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 hallo had me passat 1.8 turbo ook laten tunen bij tunex,kon er niets van merken en ging ook niemand met me mee,heb weer gebeld lag aan mijn luchtmassameter zeiden ze,heb hem toen uit laten lezen bij de dealer luchtmassameter was goed weer gebeld kon toen weer een afspraak krijgen,maar geloofde er niet meer in en wou hun niet meer aan mijn auto laten zitten en TOEN bij jeroen dik,een wereld van verschil wat een power,jeroen kon zien dat mijn passat was getuned maar liep met te veelste arm mengels ,dus mij jeroen dik een van de beste je betaald wel meer maar je krijgt 100 procent waar voor je geld en daar rijden ze de eerste keer met je mee dat is pas klasse Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 heb weer gebeld lag aan mijn luchtmassameter zeiden ze Dan moet dat voor/tijdens de tuning gemeld worden en niet als er problemen zijn, bij JD kijken ze diverse waardes na en als er ook maar 1 niet doet wat ie moet doen vertellen ze je dat.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chris Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 juist en niet zeggen dat het na 130 km duurt voor je er iets van merkt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 mijn leon 1.820vt was ook bij tunex gechipt, destijds ook niet helemaal tevreden... ik had inhoudingen etc, en top was soort of begrenst en viel toen in noodloop. maar diesel blijkt tunex wel goed te chippen. Meerdere vrienden van mij hebben hun diesel daar laten chippen en die hebben het wel goed. voor mijn passat heb ik voor de zekerheid voor jos gekozen, ook icm egr en kat (tunex doet dat soort werkzaamheden niet voor zover ik het weet.) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mw Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 Ehm, als leek, dat chippen, als ik zo wat topics lees worden A met name auto's ouder dan 5 jaar en B 100pk tdi's getuned. is dat A vanwege de fabrieksgarantie van 5 jaar? en B omdat bij een 100pk relatief de meeste winst is te behalen? of zit ik ernaast? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 nee, ik denk dat dat komt omdat de meeste aanwezige mensen hier een auto hebben die ca 5 jaar(of ouder) is, en dat een veelverkochte motor in een 5 jaar oude auto de 100pk tdi is, en de 130pk tdi toch in aanschaf te duur was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 B5TDI Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 Ehm, als leek, dat chippen, als ik zo wat topics lees worden A met name auto's ouder dan 5 jaar en B 100pk tdi's getuned. is dat A vanwege de fabrieksgarantie van 5 jaar? en B omdat bij een 100pk relatief de meeste winst is te behalen? of zit ik ernaast? 5 jaar fabrieksgarantie??? Er zullen er wel meer van 5 jaar oud zijn hier dan jonger schat ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 En ook qua pk's....Ook een hoop van 110 en 130 pk worden gechipt hoor. Voor zover ik het weet is er niet iets speciaals aan de 100 pk waarmee meer winst valt te behalen....maar daar kan ik naast zitten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tempelier Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 Ik weet dat Peter (Tunex) aan het sparen is voor een rollenbank. Het is natuurlijk een hele aankoop voor een jong bedrijf. Na het tunen gaat Peter wel altijd mee rijden om zodoende de auto 'aan te voelen' en uit te lezen. Is hij niet tevreden kan hij nog wel finetunen. Echt op maat tunen m.b.v. een rollenbank is dus nu nog niet mogelijk. Zoals je weet, ben ik er pas weer geweest. Maar wederom ging er niemand een ritje maken om de auto aan te voelen. Wel werd 'ie uitgelezen. Je wordt toch niet voorgetrokken hè? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 stage 2 zie ik staan bij jou? wat hebben ze precies veranderd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tempelier Geplaatst 31 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2007 stage 2 zie ik staan bij jou? wat hebben ze precies veranderd? Bij Tunex houdt stage 1 de eerste verhoging in van ca. 30 pk. Stage 2 houdt bij Tunex in dat daar nog eens 20-30 pk bijkomen. Voor de eerste keer betaal je € 225,00 en voor stage 2 € 100,00 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Zippo
Dag Forummers,
Bij de aankoop van mijn Passat TDI 74kW (2001)heeft de vorige eigenaar een chiptuning laten verrichten bij VR6 Specialist te Aalten.
Heb er nu 500 km mee gereden, en kan niet echt zeggen dat de passat vooruit wil... Brandstof verbruik is ook gemiddeld 1:13/14. (via boardcomputer)
Ben van plan om de auto opnieuw te laten chippen bij Rica of Fasttech.
www.rica.nl
www.fasttech.nl
Hebben jullie ervaringen met chiptuning van jullie 74kW TDI??
Ook heb ik gehoord dat een tuner de EGR-klep dicht kan zetten via de tuning...?? Is dat ook zo?
Graag jullie meningen...
gr. Zippo
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
11
10
7
6
Popular Days
24 dec
19
26 dec
10
25 dec
9
23 dec
9
Top Posters For This Question
Benassi 11 posts
Vdub 10 posts
scorpiosoft 7 posts
DON2006 6 posts
Popular Days
24 dec 2007
19 posts
26 dec 2007
10 posts
25 dec 2007
9 posts
23 dec 2007
9 posts
Posted Images
94 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten