Ga naar inhoud
  • 0

Dataverbinding auto en We Connect


Vraag

Het was een lange week wachten, maar vandaag is mijn GTE (bj 2015) thuis afgeleverd. Voelt echt als een bijzonder aangenaam cadeau!

Er zullen vast nog wel wat andere vragen komen, maar nu eerst eentje over We Connect en de internetverbinding vanuit de Passat.

Vandaag geleerd dat de Passat via mijn telefoon verbinding kan maken met het internet. Op zich niet heel spannend (smartwatch, fietscomputer, etc doen het net zo). Maar mijn sterke vermoeden is dat de auto dus alleen maar verbinding heeft met internet zolang deze aanstaat en is verbonden met mijn telefoon. Klopt dit?

Dan de hamvraag: hoe zou ik dan met We Connect de actuele status van mijn auto moeten kunnen uitlezen als deze uitstaat en ik lekker binnen op de bank zit? Vraag achter de vraag is dan ook dat ik dit niet werkend krijg. Koppelen leek goed te gaan, maar ik krijg geen enkele info uit de auto in de app. En ik heb wel in mijn enthousiasme la 95E neergelegd voor 2 jaar van deze connected service.

Iemand enig idee? Werkt dit alleen als ik echt daadwerkelijk een data simkaartje in mijn dashboardkastje stop? (ik heb geen wifi op de oprit). Dat zou me nog eens 5E per maand kosten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Om met We Connect te verbinden zit er een interne SIM in  je auto die alleen voor die verbinding gebruikt wordt, daar hoeft je auto dus niet via een telefoon een verbinding voor op te zetten.  Als je je auto aan je We Connect account kan koppelen, dan zou dit moeten werken. Een probleem zou kunnen zijn dat de vorige eigenaar je auto niet van zijn account ontkoppeld heeft, in dat geval kan je de helpdesk van Volkswagen bellen,die kunnen dat voor je oplossen. Overigens is We Connect nog al eens off line, maar bij mij werkt het op dit moment wel. Succes, het moet goed kunnen komen lijkt me.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Welk datapakket heb je gekocht trouwens? Bij mijn vorige GTE (ook uit 2015) kon je kiezen uit 2 pakketten: een pakket voor live verkeersinfo en wat andere functies en een ander pakket voor gebruik van de mobiele app. Dat laatste pakket heb je dus in ieder geval nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
15 uren geleden, StefanT zei:

Het was een lange week wachten, maar vandaag is mijn GTE (bj 2015) thuis afgeleverd. Voelt echt als een bijzonder aangenaam cadeau!

Er zullen vast nog wel wat andere vragen komen, maar nu eerst eentje over We Connect en de internetverbinding vanuit de Passat.

Vandaag geleerd dat de Passat via mijn telefoon verbinding kan maken met het internet. Op zich niet heel spannend (smartwatch, fietscomputer, etc doen het net zo). Maar mijn sterke vermoeden is dat de auto dus alleen maar verbinding heeft met internet zolang deze aanstaat en is verbonden met mijn telefoon. Klopt dit?

Dan de hamvraag: hoe zou ik dan met We Connect de actuele status van mijn auto moeten kunnen uitlezen als deze uitstaat en ik lekker binnen op de bank zit? Vraag achter de vraag is dan ook dat ik dit niet werkend krijg. Koppelen leek goed te gaan, maar ik krijg geen enkele info uit de auto in de app. En ik heb wel in mijn enthousiasme la 95E neergelegd voor 2 jaar van deze connected service.

Iemand enig idee? Werkt dit alleen als ik echt daadwerkelijk een data simkaartje in mijn dashboardkastje stop? (ik heb geen wifi op de oprit). Dat zou me nog eens 5E per maand kosten. 

ik heb mijn passat 2020 gte ook net een maand en krijg de me conect ook niet aan de praat , mijn tel en aansluitingen gaan wel , ik kan bellen en gebeld worden  , zie op de app mijn naam , mijn auto maar voor de rest geen knijt , niet verbruik , niet km stand , geen accu stand , niets ... ik heb het opgegeven ... lol

 

mij geeft hij steeds , deze online dienst is in uw wagen gedecativeerd ... gelieve in uw wagen te activeren , maar met de beste wil van de wereld kan ik het maar niet vinden , 

ik had nogthans ;

druk menu

setup -> car-net of we connect

dienstenbeheet

activeer gewenste diensten 

 

bij setup ben ik al verloren , car-et of we connect is niet te vinden !!

 

aangepast door bert111
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
15 uren geleden, tvc15 zei:

Welk datapakket heb je gekocht trouwens? Bij mijn vorige GTE (ook uit 2015) kon je kiezen uit 2 pakketten: een pakket voor live verkeersinfo en wat andere functies en een ander pakket voor gebruik van de mobiele app. Dat laatste pakket heb je dus in ieder geval nodig.

Klopt, er zijn nog 2 pakketten. De eerste is 60, de tweede is van 75 (voor 1 jaar). Die tweede heeft vooral dynamische input op PIO's als extra. eerste pakket is voor alle auto-gegevens.

Heb net op advies van TVC15 even gebeld. Ik moet nog 3 dagen geduld hebben. Duurt kennelijk even om de betaling te verwerken. Volgende week nog maar eens een pging wagen.

31 minuten geleden, bert111 zei:

bij setup ben ik al verloren , car-et of we connect is niet te vinden !!

Ik heb dienst aangeschaft via mijn telefoon, linkje in de app. Vervolgens krijg je een code die je moet invoeren in de auto om te koppelen. Dat ging bij mij allemaal goed, dus ik dacht dat ik er al was. Kennelijk niet...

En interessant om te horen dat de Passat dus naast het SIM kaart slot in het dashboard standaard nog een SIM kaart aan boord heeft. Ik had geen idee! Dank voor de info!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Misschien zit het probleem ergens anders. Even mijn ervaring delen.

Mijn B8 05-2015 heeft géén ingebouwde SIM kaart. Dus zonder SIM of koppeling met je telefoon kan de auto geen data naar de VW server sturen.
Ik heb een duo SIM van mijn gewone telefoon dus geen extra abo kosten.
Deze zit in het SIM slot in het dashboardkastje.

Tweede stap is Car Net activeren op je DM of DP. Even checken of je data binnen krijgt (bv nieuws, weer of fileberichten, afhankelijk van je abonement).

Laatste stap is de data op je telefoon te krijgen. Ik ben erachter gekomen dat mijn auto wel verbinding kan maken met de We Connect App, maar mijn auto is te oud om data uit te wisselen. Ik moet dus de oudere VW Connect App gebruiken. Ben bij een VW dealer geweest met een specialist van online diensten.

Ook deze App weer eraf gegooid, kan er niet zoveel mee. Ik zie de KM stand, rijbereik, of de deuren op slot zijn en of er ergens een storing is ( rood of groen lampje ).

Succes !

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

En ik ben er uit , vraag mij niet hoe en wat maar alles functioneert , kan zien hoe en wat , vertrektijden invoeren enz , ben zo blij als een hond met 2 lullen   hahahah

moest ik nu nog weten wat ik gedaan heb ik zou het hier neerpennen , maar al sla je mij dood , ik weet het niet meer , ben overal en nergens in geweest  op mijn rit van 2h15  ....

aangepast door bert111
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier werkt het inmiddels ook. De tip om gewoon even te bellen met de klantenservice bleek het gouden antwoord te zijn. Kennelijk wordt de SIM kaart die voor de dataverbinding zorgt na enige tijd niet gebruiken gedeactiveerd. Die moet dan door Volkswagen weer geactiveerd worden. Iets met privacy wetgeving. Gelukkig kon dit activeren gewoon op afstand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Mooi dat het werkt! Nu niet gefrustreerd raken als het af en toe niet lukt om verbinding met je auto te maken, want de We Connect app is niet echt het toppunt van betrouwbaarheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
9 uren geleden, tvc15 zei:

Mooi dat het werkt! Nu niet gefrustreerd raken als het af en toe niet lukt om verbinding met je auto te maken, want de We Connect app is niet echt het toppunt van betrouwbaarheid.

hahaha , ik ben gemakkelijk heel blij en gemakkelijk heel teleurgesteld ,  moet ik nu pillen nemen docter ?    lol

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat kan idd afhajelijk van bouwjaar en uitrusting.
Ik heb zelf een Connected Series uit 2016 ( geen GTE). Daar zit een module in waar geen abo voor nodig is. Deze werkt met de "Mijn Volkswagen" App. Hier kun je status en storingen van je auto zien en laatst gereden routes enz. Dan heb ik ook nog de "We Connect" app welke alleen werkt als de Carnet diensten zijn geactiveerd. Deze was destijds 2 jaar gratis en daara kun je een abo afsluiten. Overigens werkt dit in de auto via de internetverbinding van de DM/DP. Velen gebruiken hier de hotspot functie van hun telefoon voor of een Carstick.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden