Dag allen,
Alweer even geleden en zal de uitkomst van bovenstaande delen.
Hong Paul herkende de klachten mbt het los laten van het gas en springen van RPM meteen. Hij gaf aan dat dat een defect was welke verholpen kon/moest worden.
Het verschil in snelheid van schakelprocedure tussen even- en oneven gangen is een producteigenschap, jammer.
Tot slot het “fenomeen” microslip. Dit is deels een producteigenschap, maar de mate waarin dit voorkomt niet.
Ik heb besloten de mechatronic te laten reviseren door Hong Paul en de wissel van deze is uitgevoerd door JB Autoservice. Super geregeld allemaal overigens.
De sprong in RPM bij los laten gas is compleet verdwenen.
De microslip was na reparatie extreem verminderd tot bijna verdwenen. Nu, enkele maanden later, weer meer merkbaar, wat dus blijkbaar normaal is.
Voor mij persoonlijk is de DQ200 een slecht presterend product van zéér matige bouwkwaliteit en duur in “onderhoud”.
De producteigenschappen blijven mij irriteren, ondanks kosten (duizenden euro’s) nog moeite die ik er in heb gestopt.
Ik heb geen ervaring met de andere DSG-generaties, maar vergeleken met de C-klasse uit hetzelfde bouwjaar is de DQ200 zwaar onderontwikkeld qua schakelgedrag en comfort.
Ik ben erg tevreden over de diensten van JB en Hong Paul en ben dankbaar dat ze mij zo goed geholpen hebben. Aanrader!
Voor nu blijf ik genieten van de vele overige eigenschappen waarover de Passat gelukkig ook beschikt. Daarnaast geeft het een goed gevoel dat ik weet dat irritaties die ik heb producteigenschappen zijn, en me geen zorgen om hoef te maken.