Ga naar inhoud

HH Bos

Members
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Zwolle
  • Naam
    Henkdrik Bos

Overige

  • Auto
    Passat Variant B8

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. HH Bos

    terugroepactie

    En hoe rijdt de nieuwe software? Of heb je geweigerd?
  2. V-Power tanken schijnt ook een goede bijdrage aan minder roetvorming te zijn.
  3. dit filmpje op YouTube laat het springen van rpm in 5e zien bij een Skoda.
  4. Een update en hopelijk herkent iemand dit probleem, of kan bevestigen dat dit zo hoort. nav het springen van de RPM naald met name in 5e versnelling, laag in toeren, in vooral koude conditie, de auto laten tunen door JD-Engineering. Motor en bak. Na aanpassingen rijd auto fijner, maar probleem werd langzaam erger. Echt grote sprongen en slip in RPM 3e, 5e en ook 7e. Koppelings-set laten vervangen bij specialist, tezamen met de bak-olie. Helaas bleef probleem bijna onverminderd aanwezig zodra er vermogen gevraagd werd. Zonder vermogen te vragen schakelde de bak goed, op enkel een
  5. dank! zeker! Dat had ik geleden en heb tussen het paneel en leder ook vol gedrukt 👍🏼
  6. Dat klopt qua Km ook met de mijne. Althans ze gaven aan dat ze ca. 40/50% versleten waren, en heb er nu 115dkm op staan.
  7. Vandaag de beide achterdeur-panelen gedemonteerd. De deur en panelen grofweg voorzien van SilentCoat. Totaal ca. 2,5 uur arbeid aan besteed, dus (helaas) zéker niet zo nauwkeurig en netjes als Hans-Jan Gelukkig mag het resultaat er wel zijn en 95% van de rammeltjes zijn verdwenen. Enkel bij bepaalde frequenties resoneert er nog iets mee, maar echt een wereld van verschil.
  8. 1.6TDI Heb te horen gekregen dat de koppelingsplaten vanaf een bepaalde generatie van harder composiet zijn gemaakt, om vervroegde slijtage tegen te gaan. Hierdoor hebben ze platen in koude toestand minder grip. (Beetje zelfde idee als met keramische remmen) ook kunnen de platen een beetje geglazuurd raken. Dit lijkt aannemelijk want zodra de auto goed op temperatuur is, verdwijnt dit verschijnsel. Zeker nu het buiten ook weer warmer is, merk ik het zelfs bij koude al motor minder.
  9. Kan het zijn dat de standaard connect app gratis is? Mijn 2016 heb ik zonder betalingen aangemeld via de app met QR code in deurstijl.
  10. Ok weer wat geleerd! Wellicht iig goedkoper de dealer enkel de VAS kalibratie uit te laten voeren. Zorg ik wel dat de accu vol is
  11. Thanx. Ik hoop dat ik nog even met de huidige platen mag rijden. Even de uitkomst van het andere topic afwachten. Mocht het wel aan de orde zijn moeten we wellicht iets plannen. Doe jij ook de tuning?
  12. Dat lijkt me niet aannemelijk gezien het enkel in de 5e versnelling merkbaar is? Hij heeft deze week nog OH gehad en is ook uitgelezen, geen foutcodes. Motor start en loop als een zonnetje.
  13. Ok ga ik testen en kom er op terug. If so, koppelingsplaten versleten?
  14. Ok duidelijk. Zit jij nabij JD Engineering? Nu heb ik een een opmerking over het functioneren van mijn DSG, en heb zojuist een nieuw topic gestart met de vraag of iemand dit herkent. Is dit wellicht ook een voorstadium van een versleten koppeling? En uit nieuwsgierigheid, wat bedragen grofweg de kosten voor het vervangen van de koppelingsset?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden