Ga naar inhoud

HH Bos

Members+
  • Aantal items

    73
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

HH Bos won de laatste dag op mei 11 2021

HH Bos had de meest gelikete inhoud!

Over HH Bos

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Zwolle
  • Naam
    Henkdrik Bos

Overige

  • Auto
    Passat Variant B8 1.6 TDI DSG7 DQ200

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

HH Bos's Achievements

14

Community reputatie

  1. Zijn er verder nog zaken die ik direct mee kan laten vervangen? Of zijn deze motoren tussen de 200dkm en 300dkm als betrouwbaar gebleken? Wellicht kunstof delen van het koelsysteem welke net als bij de golf er om bekend staan te barsten/breken rond de 250dkm?
  2. Dank! Ik heb het opgezocht en lijkt me inderdaad een betere keuze, G12 Evo. Deze staat op het lijstje 👍🏼
  3. Ik weet niet welke type er in zit. De kleur ziet er wel wat paarsig uit dus ik neem aan G13. Is het beter een ander middel terug te plaatsen gezien de koelvloeistof er toch af moet?
  4. Dank voor je reactie. De auto rijdt en presteert goed. Ik heb de afgelopen 100dkm enkel V-Power gereden en 2x per jaar Forté toevoeging. misschien dat dat de levensduur verlengd? is er een manier waarop de actuele staat van de roetfilter kan beoordelen?
  5. Beste Leden, Mijn 1.6TDI B8 uit 2016 nadert de 210dkm. Binnen een afzienbare tijd wil ik de distributieriem met alle aanverwante zaken laten vervangen (distributie set, waterpomp, multiriem, spannerset) icm een grote onderhoudsbeurt. Zijn er nog andere zaken die geadviseerd worden op jullie ervaringen om meteen preventief mee te vervangen? Voorbeeld: Ooit een Golf 6 diesel gehad waarbij een kunststof onderdeel van koelvloeistof rond de 250dkm afbrak (meen het thermostaathuis) Dat kwam vaker voor werd mij verteld. Dit soort zaken vervang ik dan liever meteen. Of sensoren die er om bekend staan rond de 250dkm de geest te geven, etc. Ambitie is om over de 300dkm te rijden voordat ik denk aan afscheid nemen. Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Groet Hendrik.
  6. Helder, zelfs de accu vervangen kan niet meer zonder laptop . Ik ga een afspraak inplannen voor vervanging.
  7. Ai, het is dus niet een klusje die ik zelf kan uitvoeren?
  8. Daar heb je ook een punt vwb de 5 jaar. Ik ga gewoon een nieuwe bestellen en monteren. Dan zie ik daarna wel of er nog storingen komen. Baat het niet, schaadt het niet.
  9. De accu is nu ongeveer 5 jaar oud. Het start/stop systeem is in 2021 uit-geprogrammeerd door JD, dus daar kan ik helaas niets aan merken. Tijdens de start valt de spanning van de accu maximaal terug naar 10,2V. Dat is ook niet extreem laag. Ik zal de accu vannacht eens aan de lader koppelen en morgenvroeg de spanning meten. Als de accu op 60/70% blijft presteren qua voltage, kies ik er wellicht voor deze vroegtijdig te vervangen. Had gehoopt dat de “storingen” welke ik ervaarde, door anderen ooit ook te linken waren aan een matige accu. Dat zou een vroegtijdige vervanging financieel soiezo rechtvaardigen
  10. HH Bos

    Vibratie dsg dq200

    Extra tip, laat meteen 2-massa vliegwiel vervagen. Hong Paul gaf mij aan dat deze bij de DQ200 ook voor problemen kan zorgen
  11. Dag allen, Alweer even geleden en zal de uitkomst van bovenstaande delen. Hong Paul herkende de klachten mbt het los laten van het gas en springen van RPM meteen. Hij gaf aan dat dat een defect was welke verholpen kon/moest worden. Het verschil in snelheid van schakelprocedure tussen even- en oneven gangen is een producteigenschap, jammer. Tot slot het “fenomeen” microslip. Dit is deels een producteigenschap, maar de mate waarin dit voorkomt niet. Ik heb besloten de mechatronic te laten reviseren door Hong Paul en de wissel van deze is uitgevoerd door JB Autoservice. Super geregeld allemaal overigens. De sprong in RPM bij los laten gas is compleet verdwenen. De microslip was na reparatie extreem verminderd tot bijna verdwenen. Nu, enkele maanden later, weer meer merkbaar, wat dus blijkbaar normaal is. Voor mij persoonlijk is de DQ200 een slecht presterend product van zéér matige bouwkwaliteit en duur in “onderhoud”. De producteigenschappen blijven mij irriteren, ondanks kosten (duizenden euro’s) nog moeite die ik er in heb gestopt. Ik heb geen ervaring met de andere DSG-generaties, maar vergeleken met de C-klasse uit hetzelfde bouwjaar is de DQ200 zwaar onderontwikkeld qua schakelgedrag en comfort. Ik ben erg tevreden over de diensten van JB en Hong Paul en ben dankbaar dat ze mij zo goed geholpen hebben. Aanrader! Voor nu blijf ik genieten van de vele overige eigenschappen waarover de Passat gelukkig ook beschikt. Daarnaast geeft het een goed gevoel dat ik weet dat irritaties die ik heb producteigenschappen zijn, en me geen zorgen om hoef te maken.
  12. Na een uur rijden zou een nieuwe accu 12,7v moeten zijn. Dat na een nacht stilstand het voltage bijna gelijk gebleven is, geeft mij aan dat er geen extreem sluipverbruik aanwezig is.
  13. Hoi Wulfke, Ik meet nu, na nachtje stilstand, nog steeds 12,36/12,35v. Dat zou betekenen dat de accu nog ca. 70% “vermogen” heeft naar mijns inziens. Goed om preventief te vervangen gezien de voorgenoemde verschijnselen?
  14. Gisterenochtend lange rit gemaakt van ca 1 uur. Vervolgens heb ik de Fluke op de accu gezet en lees 12,36V. Bij deze meting de accu niet ontkoppeld. Dit lijkt mij aan de lage kant. Wellicht 1 cel in de accu welke niet meer optimaal is? stationair krijgt de accu 14,40v geleverd, wat prima is lijkt mij.
  15. Kunnen dergelijke vage klachten worden veroorzaakt door een matige accu conditie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden