Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 (aangepast) Beste forumleden, Sinds een aantal jaar heb ik mijn passat w8. Nu merk ik sinds kort dat op de een of andere manier links achter mijn schijf 4x zo heet word dan de rest van mijn remschijven, zelfs al na 2 straten te hebben gereden.. Blokken/schijven en klauwen zijn recent vernieuwd maar blijf het probleem houden. Mijn garage houder geeft aan dat het mss aan de klauw kan liggen die is niet origineel oem maar mijn andere klauw aan de rechterkant is ook niet oem en daar heb ik dat probleem totaal niet.. Nu na een maand gereden te hebben zitten er al dikke groeven in deze linker schijf en zijn de blokken scheef afgesleten.. De vw dealer weet het niet meer en mijn eigen vertrouwde garage waar ik regelmatig kom snapt er ook niks meer van het enige wat zou kunnen zijn is de remslangen, abs pads???, abs pomp?? Remslangen reeds vervangen geen effect.. abs geen problemen mee voor zover bekent, licht ook geen dashboard lampje op.. Is er Iemand die dit zelfde probleem al eens heeft gehad of heeft iemand anders mss enig idee? Auto is ook uitgelezen 2 lange pagina’s waren de fouten voor reset, 1 korte pagina fouten na reset. Groeten 12 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SnoopyP Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Hebben ze bij het vervangen van blokken/schijven dan wel de klauw nagekeken (of gereviseerd), kan natuurlijk gemakkelijk dat de remzuiger vast zit..? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 (aangepast) Ja dat hebben ze 2x gecontroleerd. Alles is dan ook nieuw vervangen en nog geen 500km oud. Ook gaven ze aan dat het mss aan de abs unit kan liggen want daar zitten de regelkleppen in die de remwerking regelt. Maar ook dat is wss het probleem niet, toen de klauw vast zat hebben ze het ontluchtingsnippel losgedraait zodat de remdruk van de remvloeistof wegkon. Maar de rem blokkeerde nog steeds.. 12 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevin Passat 2.0 Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Toch klinkt het alsof de zuiger niet goed terug komt. Hoe is de handrem geregeld bij een W8? Via inwendige trommels of op de klauwen?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Op de klauwen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Ps. Handremkabels zijn vorige week ook vernieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevin Passat 2.0 Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Ik doe te weinig met VW om het fijne ervan te weten, maar ik weet dat het bij de wat oudere Nissan’s een kwaal is dat het mechanische van de handrem hevel op klauw te stroef gaat lopen op moment dat er spanning op staat (spanning van de handrem kabel) als je de klauw los in je handen neem loopt hij wel soepel waardoor je het niet zo gauw daaraan zult wijten. Wellicht ook iets vergelijkbaars bij de W8?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Dat zou idd kunnen ik heb er ook niet zoveel verstand van maar vind het ook vreemd dat het maar aan 1 kant is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevin Passat 2.0 Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Ik ga er vanuit dat op de remmen bank is gekeken of de rem we gewoon goed remt?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Dat is idd gebeurt, remdruk is ook minder dan voorheen maar garagehouder geeft aan alles te hebben ontlucht zoals het hoort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Klink echt als zuiger vast/niet goed. Kan je de handrem hevel terug trekken en komt het dan los? Is een kwaal bij de 3BG/3BS. Zou toch nog een keer vervangen.of reviseren. Heb je nog garantie op de klauw? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Hmm ok.. ik heb geen idee zal het donderdag eens proberen dan heb ik weer tijd. Nee heb er jammer genoeg geen garantie meer op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 (aangepast) Maar de klauw etc zit er pas 500km op.. hoe kan het dan dat de zuiger dan alsnog kapot is of kan het ook nog dat de zuiger ergens anders door kapot gaat? 12 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Knellen je blokken niet, als de remklauw er af is moeten de blokken netjes over de beugel glijden, als die iets kantelen kunnen ze ook vast gaan zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 (aangepast) Denk het niet en ik laat alles door een goede bovag erkende garage repareren dus neem aan dat het op z’n minst juist gemonteerd word.. Ook hebben ze het hele zooitje er al 2/3 x vanaf gehaald dus dat moeten ze zeker gezien hebben. Ik heb er verder weinig verstand van. 12 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Slijt de ene kant sneller dan de andere kant? Niet per schijf, maar per wiel. Warmte kan ook door defect lager komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 (aangepast) Schijf links achter word veel warmer (echt heet) dan de rest van de schijven. De rest heeft geen problemen. Bedoel je per wiel kwa bandenslijtage of? Die schijf vertoont ook al groeven en de andere niet, blokken aan die kant zijn ongelijk afgeschuurd in ongeveer een maand tijd. Garage geeft aan dat toen de nieuwe klauw gemonteerd werd ze het ontluchtingsnippel losgedraaid hebben zodat de remdruk van de remvloeistof wegkon, maar de rem blokkeerde nog steeds.. Ik weet niet veel van auto’s dus kan alleen aangeven wat de garage me gezegd heeft. 12 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Als de garage de klauw heeft vervangen en hij loopt nog steeds niet soepel, dan is of de betreffend klauw niet goed of de handrem. Als t de handrem niet is, zou de garagist deze klauw nog een keer moeten vervangen want blijkbaar is die dan ook niet goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Dat is het probleem nu net, beide handremkabels zijn vervangen + complete remmerij achter aan beide kanten, kan weer nieuwe schijven en blokken gaan kopen na max 500 km.. Ik denk dat het probleem zich eerder al voordeed maar nu pas opvalt vanwege de nieuwe onderdelen.. Word er langzaam beetje gek van zit al veel geld in de auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 12 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Klauw zit scheef op de schijf, als ik het zo lees. Ophanging krom of houder krom. Goedkoopste is een andere houder erop zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 12 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2020 Ik ga er donderdag maar eens even naar kijken en alles even na lopen met de garage. Bedankt voor alle feedback ik houd jullie op de hoogte! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 14 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 14 oktober, 2020 hoofdremcilinder en/of de rembekrachtiger is denk ik de boosdoener, waarschijnlijk heb je (teveel) water in de waterkast gehad doordat de plug onder de accu verstopt zat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 15 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2020 Bedankt ik zal het meenemen in het onderzoek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vw W8 Geplaatst 15 oktober, 2020 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2020 (aangepast) Net even uurtje tijd gehad en nog eens op de brug geweest om snel te kijken. Zie dat het wiel nu aanloopt en niet vrij draait.. konden het zo 123 niet vinden dus word volgende week weer naar gekeken als ik een dagje vrij heb want heb het erg druk.. Als iemand nog ideeën heeft is altijd welkom! Zie dat de schokbrekers ook aan vervanging toe zijn dus heb een set KW Inox v2 besteld, deze is gemakkelijk te vervangen net als originele set? Hoor namelijk van de garage dat daar wel wat meer werk in gaat zitten dan originele set?! 15 oktober, 2020 aangepast door Vw W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 15 oktober, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2020 is goed te doen, alleen je moet het afstellen bij voorkeur in de bankschroef al goed doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten