Ga naar inhoud

  • 0

Vrijschakeling RNS-510 (ervaring)


Leen

Vraag

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Een vriend van mij heeft half dit jaar via JNCS dit systeem laten inbouwen. Voor zover wij hebben kunnen zien is deze vrijgeschakeld voor eventuele monitoren achter die dmv de externe uitgang aangesloten kunnen worden. Silstaand konden we ook op het scherm voor kijken maar op het moment dat we gingen rijden ging dit uit. Volgens JNCS zou er wel een stukje software zijn dit dit zou omzeilen.

 

Er hoeft volgens mij geen MM interface ertusen omdat het systeem al zo werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat je dan even de kabel van de handrem moet halen en gewoon aan de massa moet doen. Waarschijnlijk werkt ie alleen als de parkeerrem is ingeschakeld.

 

jep heb ik ook gedaan loskoppelen handrem en gewoon massa geven .

en dan maar kijken onder het rijden lekker spannend .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb er een interface tussen, werkt prima. Het is een complete stekker die er tussen gezet wordt. Een nadeel: de interface is niet goedkoop.

 

Welk merk heb jij er tussen zitten en wat koste die?

Ik heb bij mijn huidige MFD2 (versie C) een Dietz vrijschakeling en MMI zitten. Ik heb begrepen dat Dietz nog geen vrijschakeling en MMI heeft voor de RNS-510. Wel jammer, het Dietz-spul is ook aardig aan de prijs maar werkt dan ook perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat je dan even de kabel van de handrem moet halen en gewoon aan de massa moet doen. Waarschijnlijk werkt ie alleen als de parkeerrem is ingeschakeld.

 

 

Begrijp ik het goed dat je de voeding van de kabel aan de massa moet leggen! Hebben wij dan geen oorlog :angry: in de zekering kast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat je dan even de kabel van de handrem moet halen en gewoon aan de massa moet doen. Waarschijnlijk werkt ie alleen als de parkeerrem is ingeschakeld.

 

 

Begrijp ik het goed dat je de voeding van de kabel aan de massa moet leggen! Hebben wij dan geen oorlog :angry: in de zekering kast

 

Ik kan DVD kijken als ik rijd ( standaard ) maar zodra ik boven de 2,3,4 km/u kom dan gaat ie op zwart.

Dus ik denk dat het toch een snelheids signaal is en geen handrem kabel.

 

Na onderzoek op de sites in deze thread zie ik ook dat voor diverse merken een "veel" goedkopere variant op de markt is.

Dit zijn waarschijnlijk "handrem modellen" zoals bij BMW , Range Rover etc.

 

Ben zelf ook nog op zoek , en op marktplaats worden ook van deze setjes aangeboden. Maar Tixxon is tot nu de goedkoopste, maar dan moet er ook nog porto bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk uit met die goedkopevrijschakelingen! Zij onderdrukken het snelheidssignaal in je CAN-signaal. Niets mis mee, tot je wilt navigeren, dat gaat echt mis. Omdat de RNS510 voornamelijk je CAN-signaal gebruikt om te navigeren en GPS als ondersteuning, zijn alle goedkope interfaces meestal slecht. Ik heb 'm van JNCS en die werkt perfect. Ook mijn digitenne-tuner blijft beeld geven tijdens het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds kort ook een RNS510, versie A.... Dus het model zonder aux uitgang voor video oid...

 

Nu vraag ik me eigenlijk af wat voor nut zo'n vrijschakeling heeft... Ik zie mezelf eigenlijk geen dvd/digitenne kijken onder het rijden...

 

En aangezien ik er dus geen extern scherm aan kan hangen...

 

Verder is het wel een mooi systeem, heb alleen 1 klein vraagje. Als ik in het syteemmenu instel dat ik ook het 2de scherm van split-screen in 3D wil, dan is ie die instelling na een langere stilstand weer kwijt... Hebben jullie dit ook? Of ben ik de enige die dit 'probleem' heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk uit met die goedkopevrijschakelingen! Zij onderdrukken het snelheidssignaal in je CAN-signaal. Niets mis mee, tot je wilt navigeren, dat gaat echt mis. Omdat de RNS510 voornamelijk je CAN-signaal gebruikt om te navigeren en GPS als ondersteuning, zijn alle goedkope interfaces meestal slecht. Ik heb 'm van JNCS en die werkt perfect. Ook mijn digitenne-tuner blijft beeld geven tijdens het rijden.

 

Wil je mij eens vertellen hoe die duurdere vrijschakelingen het doen ? Bij mijn weten zijn alle oplossingen kabels met een kastje die je serieel schakelt tussen de Canbus en de RNS.

Wat zouden de duurdere modellen dan fysiek doen ? Aangezien de RNS reageert op een snelheidssignaal tbv TV/DVD , is dat het enige dat je eruit kan filteren om deze functie te laten werken.

De dealer geeft aan dat er mogelijk ook een bitje voor is maar VW houd deze geheim.

Zelfs dealert weet niet hoe of wat. Maar als ik aangeef welke , dan willen ze het wel proberen.

 

En wat betreft het nut ! : Mijn zoontje kijkt graag pixar movies. Ik heb ze al 100x gezien dus sla er geen acht meer op. Maar het zou fijn zijn als de RNS blijft spelen onderweg voor bijrijder en passagiers achter ( zonder dat ik meteen zwaar in de buidel moet tasten voor extra schermen.

 

Ben zelf wel een Alpine 10.2" scherm aan het overwegen maar aangezien ik een schuifdak heb , kan dat nog een probleem worden met de ophanging. Kopsteunen voor ik niet zoveel voor. ( Diefstal gevoelig )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, echt begrijpen doe ik het ook niet CP_2007.... ik denk dat er inderdaad een signaaltje toegevoegd/weggemoffeld wordt in het kastje. Het snelheidssignaal blijkt gewoon te blijven werken.

 

Waarom zou je trouwens de dealert lastigvallen als het kastje gewoon te koop is? Volgens mij gaat het jou om de sport te achterhalen hoe zoiets werkt, en dat snap ik heel goed! Hou ons op de hoogte van de vorderingen van je speurwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom zou je trouwens de dealert lastigvallen als het kastje gewoon te koop is? Volgens mij gaat het jou om de sport te achterhalen hoe zoiets werkt, en dat snap ik heel goed! Hou ons op de hoogte van de vorderingen van je speurwerk!

 

Omdat ze hebben aangegeven dat er een bit voor omgezet kan worden maar het wordt schijnbaar angstvallig geheimgehouden. En het is een keuze van jezelf of dit wel of niet vrij wilt schakelen.

Dus proberen en 100eurie besparen kan geen kwaad, ze zijn de vervelendste niet hoor! Maar ze weten het dus echt niet !

De monteur bij mijn dealer schijnt een van de toppers te zijn ( 1e van nederland bij VAG wedstrijden en 3e van de wereld naar het schijnt ! )

 

Gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze week met een VW monteur gesproken en hij heeft me de werking van de VW-computer laten zien (is anders als VAGCOM). Met het doorlopen van het menu 'coderen' wordt de vraag gesteld voor welk land de RNS510 ingesteld moet worden. Mijn vraag was wat hier het nut van was en zijn antwoord: "dit heeft te maken met het kijken van DVD onder het rijden. Dit is in sommige landen (o.a. Japan) toegestaan en in ander landen niet. Als Japan geslecteerd wordt kun je onder het rijden kijken". Het lijkt dus dat het wel degelijk te coderen is en dat de vrijschakeling niet persé hardwarematig hoeft te geschieden. Het nadeel van landcode Japan is de ontvangst van het radiosignaal. In Japan is blijkbaar een andere frequentieindeling waardoor de ontvangst hierdoor erg slecht wordt.

 

Weet niet of het verhaal klopt of te toetsen is, maar wilde het jullie niet onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat je dan even de kabel van de handrem moet halen en gewoon aan de massa moet doen. Waarschijnlijk werkt ie alleen als de parkeerrem is ingeschakeld.

 

Hoi

Ik weet niet waar jullie het over hebben maar, bij mij kan je gewoon een film dvd op zetten tijdens de rit.

Kan dat dan niet bij jullie?

Heb nergens last van als ik aan het rijden ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden