Ga naar inhoud
  • 0

Lucht en brandstof filter diesel

Vraag

Geplaatst

Een klein vraagje, wanneer moet je bij een diesel je brandstof en luchtfilter vervangen? (Kilometers)

Ik zat net de onderhoudboekjes van mijn eerste en tweede Passat te bekijken, bij de eerste zijn beide filters pas met 90.000km vervangen en daarna niet meer, bij de tweede om de 30.000km.

Mijn tweede moet over 12.000km voor een longlife beurt maar ik weet niet of ze vervangen moeten worden, beide filters zitten er nu ongeveer 30.000km in.

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Staat ook in het service boekje wanneer dat moet. Om de 60k is goed. Interieurfilter vind ik frisser om de 30k

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

• 0
Geplaatst

Bij mij 1e Passat was de vorige eigenaar vergeten het brandstoffilter te verwisselen. Daar kwam ik achter op weg naar Parijs, toen de motor diesel over mijn auto uitsproeide. Is geen pretje dus better save than sorry. Ik doe het ook iedere 60.000km.

• 0
Geplaatst

ik vind een longlife beurt  grote kwats,

ik vervang iedere 15.000 de olie en alle filters  voor een prijs van 150.00 euro. als je het goed ziet is het 1 cent de km.

en die 1 cent haal je dan weer terug uit de brandstofkosten.

• 0
Geplaatst
15 uren geleden, BARRY_TDI zei:

Ik doe onderhoud zelf en max 15k word alles vervangen.

barry wie doet wat , zijn jullie met zijn tweetjes jij en max 

• 0
Geplaatst
4 uren geleden, rvbeek72 zei:

barry wie doet wat , zijn jullie met zijn tweetjes jij en max 

Beurtje kan ik zelfstandig. Max ken ik niet. ?

Zal het anders formuleren. Bij maximaal 15k km 

• 0
Geplaatst

Off Topic

Ik kreeg achter elkaar berichtje over: "Lucht en brandstof filter diesel" dat ik dacht maar even kijken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden