Mijn Passat is toe aan 180.000 km onderhoud. Nu heb ik aan mijn VW-dealer een prijsopgave gevraagd, waarbij ik niet kan inschatten of de werkzaamheden (en bijbehorende kosten) noodzakelijk en redelijk zijn:
Wat zijn jullie ervaringen? Is dit een redelijke prijs? Is het een optie om onderhoud door een 'witte' dealer te laten uitvoeren?
Ik stel deze vraag omdat het me is opgevallen dat ik bij vrijwel elke onderhoudsbeurt wordt verrast door veel bijkomende kosten, bovenop de prijsopgave die ik dan heb ontvangen. Ik heb een Golf GTE en een Passat en verbaas me vaak over de hoge onderhoudskosten die VW-sealers in rekening brengen.
Vraag
milsani
Mijn Passat is toe aan 180.000 km onderhoud. Nu heb ik aan mijn VW-dealer een prijsopgave gevraagd, waarbij ik niet kan inschatten of de werkzaamheden (en bijbehorende kosten) noodzakelijk en redelijk zijn:
- longlife onderhoudsbeurt: €335,00
- brandstofsysteemreiniger: €23,95
- interieurfilter vervangen: €40,00
- luchtfilter vervangen: €45,00
- brandstoffilter vervangen: €70,00
- DSG (versnellingsbak) olie verversen: €260,00
- Haldex olie verversen: €99,00
- Remvloeistof verversen: €70,00
- Emissieservice: €49,95
- Aircoreiniger: €39,95
==========================================
TOTAAL: €1032,85 (inclusief btw)
Wat zijn jullie ervaringen? Is dit een redelijke prijs? Is het een optie om onderhoud door een 'witte' dealer te laten uitvoeren?
Ik stel deze vraag omdat het me is opgevallen dat ik bij vrijwel elke onderhoudsbeurt wordt verrast door veel bijkomende kosten, bovenop de prijsopgave die ik dan heb ontvangen. Ik heb een Golf GTE en een Passat en verbaas me vaak over de hoge onderhoudskosten die VW-sealers in rekening brengen.
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten