Ga naar inhoud
  • 0

180.000 km onderhoud


milsani

Vraag

Mijn Passat is toe aan 180.000 km onderhoud. Nu heb ik aan mijn VW-dealer een prijsopgave gevraagd, waarbij ik niet kan inschatten of de werkzaamheden (en bijbehorende kosten) noodzakelijk en redelijk zijn:

- longlife onderhoudsbeurt: €335,00
- brandstofsysteemreiniger: €23,95
- interieurfilter vervangen: €40,00
- luchtfilter vervangen: €45,00
- brandstoffilter vervangen: €70,00
- DSG (versnellingsbak) olie verversen: €260,00
- Haldex olie verversen: €99,00
- Remvloeistof verversen: €70,00
- Emissieservice: €49,95
- Aircoreiniger: €39,95
==========================================
TOTAAL: €1032,85 (inclusief btw)

Wat zijn jullie ervaringen? Is dit een redelijke prijs? Is het een optie om onderhoud door een 'witte' dealer te laten uitvoeren? 

Ik stel deze vraag omdat het me is opgevallen dat ik bij vrijwel elke onderhoudsbeurt wordt verrast door veel bijkomende kosten, bovenop de prijsopgave die ik dan heb ontvangen. Ik heb een Golf GTE en een Passat en verbaas me vaak over de hoge onderhoudskosten die VW-sealers in rekening brengen. 

 

aangepast door milsani
Link naar bericht
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn Passat is toe aan 180.000 km onderhoud. Nu heb ik aan mijn VW-dealer een prijsopgave gevraagd, waarbij ik niet kan inschatten of de werkzaamheden (en bijbehorende kosten) noodzakelijk en redelijk zijn: - longlife onderhoudsbeurt: €335,00

- brandstofsysteemreiniger: €23,95

- interieurfilter vervangen: €40,00

- luchtfilter vervangen: €45,00

- brandstoffilter vervangen: €70,00

- DSG (versnellingsbak) olie verversen: €260,00

- Haldex olie verversen: €99,00

- Remvloeistof verversen: €70,00

- Emissieservice: €49,95

- Aircoreiniger: €39,95

==========================================

TOTAAL: €1032,85 (inclusief btw)

Wat zijn jullie ervaringen? Is dit een redelijke prijs? Is het een optie om onderhoud door een 'witte' dealer te laten uitvoeren? 

Ik stel deze vraag omdat het me is opgevallen dat ik bij vrijwel elke onderhoudsbeurt wordt verrast door veel bijkomende kosten, bovenop de prijsopgave die ik dan heb ontvangen. Ik heb een Golf GTE en een Passat en verbaas me vaak over de hoge onderhoudskosten die VW-sealers in rekening brengen. 

 

 

Interieur filter vervangen is 5 min werk. Filter kost hooguit 20 euro Brandstofreiniger zelf halen bij bijvoorbeeld

Zelfde voor luchtfilter 5 min werk

 

Vind het nog wel een dikke factuur

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Bij een long life beurt zitten de filters er toch bij ?

Of is de olie alleen 335 euro.

Had er mijns inzien olie wissel moeten staan en geen onderhouds beurt.

Gepeperde rekening hoor.

Wat ik gewend was van de dealer hielden ze de prijs van de werk order aan. Als ze meer tegen kwamen werd dat eerst overlegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb pas bij mijn 3.2 ook een onderhoudsbeurt gedaan incl haldex met filter, tussenbak ook voorzien van nieuwe olie en alles van de motor. Dsg laten flushen en was nog geen 300 euro kwijt. Alles van Bosch en eurol olie gebruikt. 

Heb dit zelf gedaan dus tel uit je winst. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
20 uren geleden, BARRY_TDI zei:

Bij een long life beurt zitten de filters er toch bij ?

Of is de olie alleen 335 euro.

Had er mijns inzien olie wissel moeten staan en geen onderhouds beurt.

Gepeperde rekening hoor.

Wat ik gewend was van de dealer hielden ze de prijs van de werk order aan. Als ze meer tegen kwamen werd dat eerst overlegd.

Volgens de website van VW is alleen olie en olie filter inbegrepen.  kortom ga niet naar VW maar naar een goede vakgarage.
Bij VW weet je zeker dat je gen... wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden