Ga naar inhoud
  • 0

Traffic info RNS510


roelh

Vraag

Hallo,

 

Ik merk sinds enkele weken dat bij Traffic geen informatie meer komt. Ik draai nu V15, maar bij V14 merkte ik het ook al.

Ik heb het een langere tijd wel gehad, waardoor ik niet begrijp waarom het nu niet meer is.

De instellingen staan nog zoals ze altijd stonden. Automatisch zender kiezen, alle wegen en niet alleen de route die je rijdt.

Weet iemand wat er aan kan schelen, of hebben meer mensen hier last van?

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alles geprobeerd voorheen trafic sign aan gezet in de rns voorheen kreeg ik de maximale snelheid te zien op de map since v14 is dat weg. Nu heb ik het wel in m'n teller terug maar dat komt door de lane assistent camera. Maar voorheen heb ik het niet meer inorde gekregen op de rns. origineel was het een c die later geüpdatet is naar een L versie volgens @ kon het daar mee te maken hebben.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super raar, zo ineens van de ene op de andere dag. Geen updates oid gedaan, dus kan het niet aan liggen

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geen problemen hier, ook heb ik rijbaan advies en snelheidsaanduiding in beeld

Heb alleen de V15 van @@Mich76 gedownload, gezien ik die van Jou (Roel) niet aan de praat kreeg.

Ik weet dat Mich een Originele V15 gekocht heeft en hem geript heeft

 

Wel heb ik sinds vanmiddag een ander probleem.... Turbo knalde eruit pfffffffff

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen problemen hier, ook heb ik rijbaan advies en snelheidsaanduiding in beeld

Heb alleen de V15 van @@Mich76 gedownload, gezien ik die van Jou (Roel) niet aan de praat kreeg.

Ik weet dat Mich een Originele V15 gekocht heeft en hem geript heeft

 

Wel heb ik sinds vanmiddag een ander probleem.... Turbo knalde eruit pfffffffff

En welke link is dat, kun je een pb doen?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen problemen hier, ook heb ik rijbaan advies en snelheidsaanduiding in beeld

Heb alleen de V15 van @@Mich76 gedownload, gezien ik die van Jou (Roel) niet aan de praat kreeg.

Ik weet dat Mich een Originele V15 gekocht heeft en hem geript heeft

 

Wel heb ik sinds vanmiddag een ander probleem.... Turbo knalde eruit pfffffffff

 

Heftig Ronald!

Is het een grote schadepost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja niks gedaan. Kan zender bereik er iets mee te maken hebben?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

De traffic info komt dacht ik via de TMC voorkeurszender dus veronderstel dat bereik er wel wat mee te maken heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De traffic info komt dacht ik via de TMC voorkeurszender dus veronderstel dat bereik er wel wat mee te maken heeft.

Dat had ik bij mijn oude navi, de MFD-2. Daar kon je zelf de TMC zender instellen, dat werkte destijds heel fijn. Bij de RNS-510 kan dat niet.

 

Maar met de Flitsmeisters van vandaag leven we in een ander tijdperk en zal je onboard Navi het op dit punt altijd afleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat had ik bij mijn oude navi, de MFD-2. Daar kon je zelf de TMC zender instellen, dat werkte destijds heel fijn. Bij de RNS-510 kan dat niet.

 

Maar met de Flitsmeisters van vandaag leven we in een ander tijdperk en zal je onboard Navi het op dit punt altijd afleggen.

Ik kan wel een auto zender toevoegen, maar het beste lijkt mij hierbij automatisch, heb ik ze allemaal, dacht ik dan.

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Flitsmeister is online info dus redelijk real-time

TMC is voor 95% alleen de snelwegen en niet real-time. Duurt soms wel 10 min of langer voordat er een update in de lijst is, of als de file weg is blijft nog de melding een tijdje aanwezig.....

Meen dat er ook nog onderscheid is tussen TMC en  Premium TMC waar je een abonnement voor nodig hebt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan wel een auto zender toevoegen, maar het beste lijkt mij hierbij automatisch, heb ik ze allemaal, dacht ik dan.

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Neen, automatisch wil volgens mij zeggen dat wanneer de gekozen TMC zender niet goed ontvangt dat hij dan overschakelt naar de volgende best ontvangen TMC zender maar mogelijks bied deze zender dan weinig of geen TMC info, als deze dan redelijk goede ontvangst heeft over het hele land dan krijg je helaas weinig tot geen info meer. Je zou eens kunnen zoeken naar een goede zender met veel TMC info en deze dan instellen en dan dat automatisch uitschakelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of dit uit maakt, maak de tijd loopt een uur achter bij gps time. Zou kunnen zijn dat die dan niet alle juiste info weergeeft, omdat her waarschijnlijk tijdsgebonden is? Is dit te veranderen?

Het is nu 16.41, gps time geeft weer:

e9889e766248c1c662baf1fce993c65d.jpg

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijf het raar vinden. Flitsmeister geeft files, rns tmc niet. Niet volop op vertrouwen dus :)

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

geen last van

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of dit uit maakt, maak de tijd loopt een uur achter bij gps time. Zou kunnen zijn dat die dan niet alle juiste info weergeeft, omdat her waarschijnlijk tijdsgebonden is? Is dit te veranderen?

Het is nu 16.41, gps time geeft weer:e9889e766248c1c662baf1fce993c65d.jpg

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Turkse unit toevallig?
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden