Ga naar inhoud
  • 0

Onregelmatig accu leeg / auto dood


19TDI

Vraag

Ik heb een Passat V6 3.2 FSI 4Motion (2007) en daarmee heb ik sinds kort het volgende probleem. Op een zeker moment was de accu zo ver leeg dat de auto nog wel open wilde maar niet meer wilde starten, klikkend geluid van startrelais. Accu vervangen door een ander exemplaar en het leek weer goed te gaan. Een paar dagen later hetzelfde probleem. Het kon dus niet aan de accu liggen want die was net vervangen. Vervolgens blijft het verschijnsel onregelmatig optreden. Auto is niet meer met de ab of keyless te openen. Auto is compleet dood. Andere accu eraan en dan leeft hij weer en is ook gewoon te starten. Dan weer een aantal dagen tot weken geen probleem en dan ineens weer dood. Ik wordt er gek van. Het lijkt of er na het uitschakelen en afsluiten een "stille verbruiker" (plakkend relais bv.) aan blijft die de accu leeg trekt (of dat de accuspanning onder een bepaald niveau daalt waardoor de elektronica de zaak uitschakelt). Zoals gezegd soms een paar dagen tot weken geen enkel probleem (met dagelijks gebruik) maar het komt ook voor dat je 's avonds nog met de auto gereden hebt en dat ie de andere morgen compleet dood is...... Ik heb de auto ook al een keer vijf dagen niet gebruikt en geen probleem ondervonden. Uit voorzorg schakel ik nu de stoelverwarming uit, voorruitverwarming uit, spiegelverwarming uit etc. maar dat maakt geen verschil. Ik heb de auto al 4 jaar en voorheen kon dat ook gewoon aan blijven staan want met het uitschakelen van het contact gaat alles gewoon uit (als het goed is natuurlijk). Wie het weet of iets in de goede richting weet mag het zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor jullie reacties zover.

 

Stief: klopt, dat is ook een van de volgende stappen, het probleem is dat niet te voorspellen is wanneer de "spookverbruiker" actief is. Dat maakt het meten lastig.

 

Wulfke: het enige wat ik gewijzigd heb is de stadslichtjes, die LED waren, vervangen door gloeidraad lampjes. De alarmled brand bij het op slot zetten even continue en gaat dan in een traag tempo knipperen. Daaraan kan ik zien dat de auto dood is want dan knippert die ook niet meer. Er zit iid een trekhaak onder (13 polig). De auto is wel eens uitgelezen maar niet recent, dat is ook een vervolgstap naast het meten zoals Stief voorstelt.

 

Dreke: dank voor je ervaring, zou met het uitlezen wellicht aan het licht moeten komen als dat het probleem is. Overigens werken alle 4 de ramen normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gezien het feit dat de alarm led enige seconden blijft branden voor hij over gaat naar knipperen denk ik dat je het in de richting van het alarm, deursloten of alarmhoorn moet zoeken.

 

Heeft u VCDS ter beschikking ?

Ik heb namelijk ook zo eens iets gehad en onder andere nog andere forumleden en dat is dat de alarmhoorn defect is en dat dit de accu leeg trekt.

Je zou bvb met vcds eens de optie piepen bij vergrendelen en ontgrendelen van de deuren aan kunnen zetten en luisteren of je de hoorn hoort bij het open en of afsluiten van de wagen.

 

Of je doet de sleuten in het contact, raam van de bestuurder open, dan alles eruit en de wagen afsluiten met de sluit toets.

Dan via het bestuurdersraam de motorkap hendel bedienen, dan zou de motorkap moeten ontgrendelen en het alarm zou moeten getriggerd worden, dus de alarmlichten gaan knipperen en de hoorn zou moeten beginnen piepen. zoniet, is er wat mis, als dit wel het geval is dan zou je richting de sloten of deuren moeten zoeken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jullie wel voor de eventuele oplossingen.

Het probleem heb ik nog steeds en openbaart zich onregelmatig.

Dan weer elke dag en dan weer twee weken niet.

Bij gekomen probleem is dat door het af en toe dood zijn dat m'n radio/navigatie nu om de code vraagt.

En je raad het al, die heb ik niet ontvangen bij het aanschaffen van de auto :bash: 

Ook de vorige eigenaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank jullie wel voor de eventuele oplossingen.

Het probleem heb ik nog steeds en openbaart zich onregelmatig.

Dan weer elke dag en dan weer twee weken niet.

Bij gekomen probleem is dat door het af en toe dood zijn dat m'n radio/navigatie nu om de code vraagt.

En je raad het al, die heb ik niet ontvangen bij het aanschaffen van de auto :bash:

Ook de vorige eigenaar niet.

Code kan je opvragen bij de dealer????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt je alarmhoorn nog wel goed?

Dat was bij mij een boosdoener

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee, die doet het niet meer, alleen de knipperlichten knipperen zonder geluid.

ik heb nu de zekering getrokken om te zien of de accu nu wel op peil blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Code kan je opvragen bij de dealer

 

 

Voor code kun je in Zwaag (Hoorn) terecht, bij @

 

 

Mits het een RNS 510 is

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Thnx guys, de andere dag werkte hij weer normaal, zonder dat ik een code ingevoerd heb.

Het leeglopen van de accu geeft dus ook andere spookverschijnselen.

Zo kon ik afgelopen weekend niet van z'n plaats omdat de elektrische handrem er niet af wilde.

Vanmorgen werkte die ook weer normaal.

Zet hem er uit voorzorg voorlopig meer even niet op....  :wink: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden