Ga naar inhoud
  • 0

Accu loopt snel leeg


milsani

Vraag

Sinds enige tijd loopt mijn accu leeg als ik mijn auto een paar dagen niet gebruik. De VW dealer heeft de accu al vervangen, maar dat lost het probleem niet op. Binnen 1,5 dag is de accu leeg als ik de auto niet gebruik.

 

Als de auto is uitgeschakeld meet ik een lekstroom van 0,4A.

 

De VW dealer heeft er ook al naar gekeken, maar die hebben het probleem nog niet opgelost. Sterker nog: tijdens de laatste keer dat de auto (afgelopen donderdag) hebben ze nog meer stuk gemaakt, tijdens het rijden krijg ik nu continue allerlei foutmeldingen (ESP, ABS, verlichting, portiersloten springen open en gaan weer op slot, meldingen van de motor).

 

Ik heb weinig vertrouwen in de VW dealer meer. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

 

Het liefst ga ik naar een merkloze dealer, die bekend is met VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds enige tijd loopt mijn accu leeg als ik mijn auto een paar dagen niet gebruik. De VW dealer heeft de accu al vervangen, maar dat lost het probleem niet op. Binnen 1,5 dag is de accu leeg als ik de auto niet gebruik.

 

Als de auto is uitgeschakeld meet ik een lekstroom van 0,4A.

 

De VW dealer heeft er ook al naar gekeken, maar die hebben het probleem nog niet opgelost. Sterker nog: tijdens de laatste keer dat de auto (afgelopen donderdag) hebben ze nog meer stuk gemaakt, tijdens het rijden krijg ik nu continue allerlei foutmeldingen (ESP, ABS, verlichting, portiersloten springen open en gaan weer op slot, meldingen van de motor).

 

Ik heb weinig vertrouwen in de VW dealer meer. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

 

Het liefst ga ik naar een merkloze dealer, die bekend is met VW.

Lekkere dealer dan!

Zitten je accu polen wel goed vast? Lijkt er sowieso op dat je een lekstroom hebt, maar 0,4 A mag niet na 1,5 dag je accu leegtrekken . Heeft je dealer nog de laadspanning gemeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekkere dealer dan!

Zitten je accu polen wel goed vast? Lijkt er sowieso op dat je een lekstroom hebt, maar 0,4 A mag niet na 1,5 dag je accu leegtrekken . Heeft je dealer nog de laadspanning gemeten?

Ja, ik baal van die dealer!! Helaas zijn alle VW dealers hier dezelfde.

 

Accupolen zitten goed vast. Accu laad ook goed bij lopende motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat doet de alarm led in de deur als je de wagen op slot doet ? Direct over naar knipperen of gaat deze even een paar seconden branden vooraleer hij gaat knipperen ?

Is dit een teken dat de batterijspanning te laag is? Dat heeft de mijne soms ook. Vind ook dat hij net ff een slag extra maakt om te starten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat kan zijn is:

 

- de deuren of kofferbak gaan niet goed op slot en daardoor blijft de module aktief.

- Van het alarm is de accu kapot (module waar ook de hoorn in zit) en trekt daardoor accu leeg.

- De RNS doet raar en gaat daardoor niet in slaapstand.

- De gateway is defect en gaat daardoor niet in slaapstand.

- de dynamo is defect waardoor er lekstroom is bij stilstand motor.

 

Om maar wat dingen te noemen die meer dan gemiddeld optreden.

Is wel een werkje om dat te vinden.

 

Als je zelf handig bent met een multimeter:

Zekering radio, alarm en gateway eruit en meten, dan stuk voor stuk terugplaatsen om te kijken wat ze doen.

 

Je kunt meten door de deuren open te laten maar de deurvergrendeling dicht te drukken, ook de motorkap en achterklep.

Als je de auto op slot doet dan zie je de stroom afnemen. Deze moet na een paar minuten dan nagenoeg nul zijn.

 

anders kom je langs dan doen we het samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat kan zijn is:

 

- de deuren of kofferbak gaan niet goed op slot en daardoor blijft de module aktief.

- Van het alarm is de accu kapot (module waar ook de hoorn in zit) en trekt daardoor accu leeg.

- De RNS doet raar en gaat daardoor niet in slaapstand.

- De gateway is defect en gaat daardoor niet in slaapstand.

- de dynamo is defect waardoor er lekstroom is bij stilstand motor.

 

Om maar wat dingen te noemen die meer dan gemiddeld optreden.

Is wel een werkje om dat te vinden.

 

Als je zelf handig bent met een multimeter:

Zekering radio, alarm en gateway eruit en meten, dan stuk voor stuk terugplaatsen om te kijken wat ze doen.

 

Je kunt meten door de deuren open te laten maar de deurvergrendeling dicht te drukken, ook de motorkap en achterklep.

Als je de auto op slot doet dan zie je de stroom afnemen. Deze moet na een paar minuten dan nagenoeg nul zijn.

 

anders kom je langs dan doen we het samen.

 

Martijn, bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn auto is nu weer terug bij de VW dealer, mochten het probleem daarna nog niet zijn opgelost, dan kom ik graag een keer bij je langs. Mijn kennis van auto's is niet groot genoeg om dit zelf snel op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden