Ga naar inhoud
  • 0

Inleren RNS 315


Talsma

Vraag

Hallo, ik heb een passat B6 uit Mei 2006.

 

Deze was standaard voorzien van een telefoon module, en RNS300. De RNS300 hebben we nu vervangen voor een RNS315 met Dab+ en bluetooth, echter kunnen we niet met VCDS in de radio komen...?

 

De Can Gateway die er nu in zit is een 3C0907530C en in tussentijd al geflashd naar versie 48. Kan de gateway C het probleem zijn? Iemand zelfde ervaringen?

 

 

Ook heb ik gehoord dat de bestaande microfoon van de standaard telefoon module niet werkt op een RNS315 is dit waar, iemand ervaring of tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat je nu niet in radio kan komen klopt. Je kunt hem nu benaderen via navigation.

 

De gateway kan wel voor een battery drain zorgen, maar daar kom je snel genoeg achter natuurlijk. Mijn 315 icm een gepatchede C was er één zonder succes.

 

Of de microfoon niet gaat werken van een telefoonmodule weet ik niet, daar ik deze nooit heb gehad en een microfoontje later heb ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie Tarabass, het probleem is alleen dat we geen verbinding kunnen maken met de RNS.

 

Via de navigation hebben we geprobeerd maar lukt helaas niet.

 

Ik heb in de tussentijd nog een Can Gateway E besteld, hoop dat dit nog een oplossing biedt.

 

Misschien is het nog handige info om te vermelden dat ik een rode teller heb MFD+, radio gaat wel automatisch aan en uit op contact en cd wisselaar werkt ook maar stuurwiel bediening, menu in MFD+, phone / bluetooth werken niet (Bluetooth zit wel op de RNS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd, want Bluetooth loopt via de radio. Die zou het moeten doen, mits er echt Bluetooth aanwezig is en de apparaten goed gepaired zijn. Kun je pairen? Staat er een mac adres op de unit (niet 0.0.0.0)?

Dat je teller/menu's niet werkt met de RNS315 is iets wat ook niet gaat werken. De RNS315 praat via een ander protocol dan jouw teller en dit is, itt in een RNS510, niet te veranderen. Dat je knopjes op het stuur niet werken heeft dezelfde oorzaak. Je stuur praat tegen je teller, maar je teller kan het niet doorgeven naar de RNS315. Daarom werken de knopjes rechts wel en links niet.

Bovenstaande ervan uitgaande dat de RNS315 goed is. Een gateway upgraden heeft zover ik weet alleen zin als je een battery drain hebt. Overigens kun je nog kijken of je foutmeldingen hebt. En of telefoon en microfoon uitstaan in vcds. Weet niet wat je daarop aangesloten hebt, maar naar mijn weten kunnen die uit en bijten misschien elkaar.

Verklaart nog niet waarom je niet in navigation kan komen..

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd, want Bluetooth loopt via de radio. Die zou het moeten doen, mits er echt Bluetooth aanwezig is en de apparaten goed gepaired zijn. Kun je pairen? Staat er een mac adres op de unit (niet 0.0.0.0)?

 

Dat je teller/menu's niet werkt met de RNS315 is iets wat ook niet gaat werken. De RNS315 praat via een ander protocol dan jouw teller en dit is, itt in een RNS510, niet te veranderen.

 

Dat je knopjes op het stuur niet werken heeft dezelfde oorzaak. Je stuur praat tegen je teller, maar je teller kan het niet doorgeven naar de RNS315. Daarom werken de knopjes rechts wel en links niet.

 

Bovenstaande ervan uitgaande dat de RNS315 goed is. Een gateway upgraden heeft zover ik weet alleen zin als je een battery drain hebt.

 

Overigens kun je nog kijken of je foutmeldingen hebt. En of telefoon en microfoon uitstaan in vcds. Weet niet wat je daarop aangesloten hebt, maar naar mijn weten kunnen die uit en bijten misschien elkaar.

 

Verklaart nog niet waarom je niet in navigation kan komen..

Mac adres staat wel ingevuld, geen nullen. Maar Bluetooth heeft in de auto waar deze uitkomt ook altijd gewerkt. Dat zie ik uiteindelijk wel goed komen.

 

Uitschakelen van telefoon/microfoon lukt inderdaad wel maar ons probleem is nu dat VCDS niet verbinding kan maken met de radio. (En heeft natuurlijk in de vorige auto wel gewerkt)

 

Wat zou ik kunnen doen om de knoppen en het display wel aan de praat te krijgen, betekent dit een nieuwer model stuur en tellerunit?

 

 

Iedereen bedankt voor de snelle reacties en meedenken in ons probleem/uitdaging.

aangepast door Talsma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mac adres staat wel ingevuld, geen nullen. Maar Bluetooth heeft in de auto waar deze uitkomt ook altijd gewerkt. Dat zie ik uiteindelijk wel goed komen.

Dat scheelt. Zolang er een mac-adres is ingevuld op de unit en de vorige eigenaar niet gebruik maakte van een externe bluetooth module moet dit inderdaad gaan werken.

 

Uitschakelen van telefoon/microfoon lukt inderdaad wel maar ons probleem is nu dat VCDS niet verbinding kan maken met de radio. (En heeft natuurlijk in de vorige auto wel gewerkt)

Misschien is het handig dat je eerst in de module "Navigation" kan komen in VCDS. In "Radio" kom je sowiesoe niet. Met de rest kan ik je uitgebreid helpen. Wellicht dat @@dieseltje of @ je hiermee kan helpen, of @@wulfke of @@Passat Rdi.

 

Wat zou ik kunnen doen om de knoppen en het display wel aan de praat te krijgen, betekent dit een nieuwer model stuur en tellerunit?

Er zijn meerdere opties die je kan doen. Maar met alle opties heb je inderdaad een zwartwit- of kleurenteller nodig. Ook zijn er 3th party oplossingen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel weet ik dat die de menu's tevoorschijn toveren, maar het lijkt me sterk dat je daarmee ook je stuur weer werkend krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We krijgen de volgende meldig bij code 37 en 56;

 

"Address 37: Navigation"

"Cannot be reached"

 

We gaan zodra de andere gateway binnen is die nog proberen in te stellen, mocht het dan nog niet lukken zal ik overgaan op de RNS510.

 

Stuur en teller unit vervangen gaan we niet aan beginnen, dit vinden we (qua kosten) de moeite niet waard voor een RNS315.

 

De gateway E module komt begin september bij ons binnen, zodra we die geprobeerd hebben laat ik weten hoe dat af loopt.

 

 

 

P.S. Iemand ervaring met een duidelijke topic op dit forum betreft een RNS 510 aangesloten op de MFD+ en het "8 toets" stuur? Hoer zou ik mij graag al in willen verdiepen ook betreft onze telefoon module. Deze heeft codering: 3C0035729E, zou deze al goed zijn voor Bluetooth op de 510?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Telefoonmodule loskoppelen onder je stoel deed bjj mij veel wonderen.

 

Heel even wachten en BT werkte daarna gelijk.

 

Microfoon gaat idd niet werken, aliexpres heb je voor paar euro een prima oplossing.

 

En ik heb mijn gateway zelf ook moeten upgraden, met een C variant was mijn 315 ook nergens te benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden