Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE


PassatGTE

Vraag

Beste Forum,

 

Ik ben nu bijna een jaar in bezit van een GTE tevreden mee maar een punt van irritatie is dat de motor nooit blijft lopen. Rij vrijwel altijd GTE stand als ik dan gaslos laat gaat de motor uit. Mijn vraag hoe ervaren jullie dit en is er een oplossing voor dat de motor niet elke keer uitschakeld? Vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben waarschijnlijk iets "groener". Ik probeer zoveel mogelijk electrisch te rijden, en gebruik de GTE stand heel selectief. Ik begrijp dan ook niet wat er irritant aan is dat de motor steeds uitgaat als die niet nodig is. Hij springt meteen en vrijwel ongemerkt bij als hij nodig is. Is de GTE wel de beste keus geweest voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto kun je uitverschillende gedachten kopen. Uit een groene gedachte of de fijne combinatie van elektra en brandstofvermogen.

 

Denk zeker dat ik een juiste keuze heb gemaakt en als je de totale beoordeling doet van deze auto is hij niet heel groen daar de productie en ontmanteling veel meer belastend is dan een traditionele diesel als benzine maar dat is de discussie niet. Ik ben benieuwd naar een oplossing voor het uitschakelen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iedere keer een schokje en dat jr heel even moet wachten dat volledig vermogen er is.

 

Tevens is het slecht voor de motor en turbo lijkt mij

 

Is me nooit opgevallen, al moet ik zeggen dat ik GTE mode eigenlijk alleen maar op de snelweg gebruik.

 

Rij je lease of prive een GTE? Continue in GTE modus rijden zal het brandstof verbruik in ieder geval niet ten goede komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem met afslaande motor is hardnekkig en kost veel turbo's.. PON en VW zullen zeggen van niet maar het is wel degelijk zo.. wie bedenkt er ook om tijdens rijden de smering en koeling van een turbo uit te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er gisteren nog eens extra op gelet. Maar kan dit schokje en even wachten op vol vermogen niet bevestigen. Is zelfs zo dat als ik in GTE het gas loslaat, de toerenteller langzaam inzakt en niet plotseling naar 0 toeren gaat. Als ik lang genoeg gas loslaat dan zakt de toerenteller opeens (onmerkbaar) naar 0 toeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem met afslaande motor is hardnekkig en kost veel turbo's.. PON en VW zullen zeggen van niet maar het is wel degelijk zo.. wie bedenkt er ook om tijdens rijden de smering en koeling van een turbo uit te zetten..

Denk ook niet dat VW de GTE in gedachten had voor de snelle rijder. Het is een auto voor de milieu liefhebbers.

 

Dat onze overheid deze auto's zo goedkoop maakte om te leasen zorgt er eigenlijk voor dat de verkeerde doelgroep met deze auto rijd. Die hebben hem alleen maar omdat ie op 14% zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk ook niet dat VW de GTE in gedachten had voor de snelle rijder. Het is een auto voor de milieu liefhebbers.

 

Dat onze overheid deze auto's zo goedkoop maakte om te leasen zorgt er eigenlijk voor dat de verkeerde doelgroep met deze auto rijd. Die hebben hem alleen maar omdat ie op 14% zat.

Als VW hem niet voor de "snelle rijder" had bedoelt, hadden ze hem ook niet zo snel hoeven maken????????. Overigens herken ik mij niet in de rijder die het alleen voor de bijtelling doet. Ja, het woog mee in de overweging, maar eigenlijk had ik het "koop-besluit" al genomen na 200 m proefrit. Het rijdt zo waanzinnig fijn!!.

De actieradius van ca 35-40 km brengt mij in ca 80% van de ritten op mijn bestemming. Ik heb een brandstof verbruik van 1:50. Als ik op deze manier iets kan bijdragen aan de ontwikkeling van schonere auto's, waarom zou ik dat laten. Voor mij staat vast dat op termijn de brandstof motor vervangen wordt door een vorm van electro motor. De overheid heeft er in mijn ogen goed aan gedaan het electrisch rijden te stimuleren, zodat er geïnvesteerd kan worden in goede oplaadvoorxieningen, de consument vertrouwd raakt met electrisch auto's en de fabrikanten nieuwe technieken uitvinden en op de markt zetten. En over 3 jaar komen er ook voor "de gewone man" en heleboel plug-in hybride beschikbaar, met een zo goed als nieuwe accu. Omdat de vorige rijder toch nooit stekkerde???? Je moet het grotere plaatje zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn wederhelft is al ruim een jaar lachend in haar Leaf al die benzinepompen voorbij gereden, die wil niet meer anders.

En het rijdt ook echt fijn, zo een EV.

Stil, torque van een V6 vanaf 0km/h en goedkoop "tanken", zelfs als je het zelf moet betalen.

Zit er toch ook hard aan te denken om de A2 (m'n daily driver) te verkopen en ook een EV te nemen.

"Tanken" kan ik gratis op m'n werk, staan van die motorwarmer palen met een 16A stopcontact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij sinds mei vorig jaar met veel plezier een hele mooie GTE Variant.

In het begin kon ik makkelijk 35 tot 40 km elektrisch rijden. In de winter op de koudste dagen was dat maar 15 - 20 km. Dat werd veroorzaakt door de temperatuur zeiden ze.

Ondertussen, een jaar verder kom ik tegenwoordig niet verder dan 25 - 27 km. Mijn dealer en PON kunnen me geen verklaring geven.

De accu is doorgemeten en daar kunnen ze niets aan concluderen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden