Ga naar inhoud
  • 0

Water in reservewiel bak


FZPassat

Vraag

Dag passat rijders,

 

Bij het schoonmaken van de auto keek ik ff in het reservewielbak. Tot mijn verbazing trof ik een enorm hoeveelheid water!. Ik kan nergens een oorzaak vinden zover waar dit vandaan komt.

 

De vorige keer paar maanden terug trof ik wat vocht aan, maar negeerde het verder.

 

Heeft iemand dit eerder gehad? En wat was dan de oorzaak?

 

Betreft een 3C uit 2006. Sedan

 

Groetjespost-24462-1496596691,757_thumb.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@wulfke

 

Voor zover ik kan zien niet. In de achterlicht unit ook nooit sporen gezien van vocht of iets dergelijks

 

@@Diver achterklep rubber zien er allemaal nog prima uit.

 

Heb de auto net gewassen met hogedruk. Weer gekeken geen druppel te zien.

 

Kan het vanuit de achterbumper komen of onderkant ofzo?

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan kan je eventueel de koffer bekledingen eens demonteren en kijken of je op het chassis geen water loop sporen ziet of in de kofferbak zelf kijken van welke richting het water in de reservewielbak binnen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten ook ventilatietroosters in de carrosserie aan de achterzijde. Om overdruk in de cabine te voorkomen als je een deur dichtgooit. Lijkt me stug dat hier water naar binnenkomt maargoed.

 

http://s12.photobucket.com/user/uktom1/media/E224E9C1-DB3F-4548-ADA7-35F83AAF2CE6_zpswpbi1fce.jpg.html

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet toevallig een een pak water lek geprikt of zo?

Heb het bij mijn Sportage gehad. Niet zoveel water als jou. Maar wel een aardig bodempje. Na een halve dag speuren en onderzoeken komt mn vrouw thuis en vraagt waarom ik in de kofferbak lig. Verhaal uitgelegd... zegt ze... "Ooh had wel gisteren boodschappen gedaan en een pak BarleDuc was lek. Heb de mat verder wel droog gekregen met de zon erop was het zo droog" ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ooit nog al eens gezien : het was toen de afvoer van de goot rondom de koffer aan de rechter bovenkant (ongeveer onder het raam) waar de afvoerslang van los was. Deze slang zit achter de beklding ongeveer ter hoogte van de gasveer.

 

Succes

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Spuit je toevallig ook de wielkasten uit met een hogedrukreiniger ik heb zelf ervaren dat er dan water naar binnen komt via het overdruk rooster.

Nu je het zegt dat klopt ja!

Maar na het droger heb ik dus de auto gewassen met hoge druk reiniger en toen geen water meer gezien. Dus denm toch dat het ergens van boven af komt.

 

Ik zal al jullie tips eens meenemen om te checken. Tnx

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Passat Rdi

 

Gisteren heeft het natuurlijk hard geregend en wederom weer water erin.

En heb nu wel gezien waar het vandaan komt. Rechts bij het randje stroomt het water binnen en vult dus zo het reservewiel bak.

Wat zou het dan kunnen zijn? Toch bij de wielkas? Want als je het dus van buitenaf kijkt in die wielkas dan is dat precies waar het binnen komt.

 

2815z4j.jpg

 

zycxe0.jpg

 

311rubc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk komt het toch via de lichten naar binnen of de goot van je klep je hebt een sedan toch? Misschien dat de afwatering gootjes verstopt zijn.

 

Waar kan ik die ongeveer vinden, of wat moet er los om dat te zien?

Ik heb idd een Sedan.

aangepast door FZPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar kan ik die ongeveer vinden, of wat moet er los om dat te zien?

Ik heb idd een Sedan.

Zoals ik zei : achter de bekleding in de hoek aan de achterruit. Je kan het afvoergat zien wanneer je de klep opendoet en boven het scharnier kijkt...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik zei : achter de bekleding in de hoek aan de achterruit. Je kan het afvoergat zien wanneer je de klep opendoet en boven het scharnier kijkt...

 

grtz, dre

 

Ah sorry je berichtje over het hoofd gezien.

Top ga ik straks eens bekijken.

 

laat et jullie weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ben ff bezig geweest en dit zijn mijn bevindingen:

 

Begonnen met het loshalen van bekleding aan de rechterkant. Geen spoor water te zien dat van bovenaf komt. Ook de avoerslang @@dreke zat gewoon goed vast zowel aan de boven als onderzijde. De achterlichtunit ook ff losgehaald en ook daar geen spoor te zien. Heb minutenlang zitten staren waar het water nou vandaan zou kunnen komen maar ik vind maar geen link of spoor. Het is uiteindelijk daar 1 en al carosserie.

 

Wat ik wel aantrof tot mijn verbazing was heel veel glasstukjes. Blijkbaar is die achterraam dus een keer ingeslagen en nooit goed opgeruimd. Maar goed... de ruimte achter de bekleding waar dus die spullen zitten zeg maar daar een klein beetje water aangetroffen maar heel weinig. Denk dat dat daar al heel lang zit. Maar ook daar zie je niet waar jet vandaan komt.

 

Heb uiteindelijk alles gedroogd, kofferbak dichtgedaan en emmers water erover heen gegoten. Afvoerslang voert netjes het water naar beneden en wederom geen druppeltje te zien van binnen. Geen lekkage niks.

 

Uiteindelijk de linkerkant bekleding losgehaald en ook daar het zelfde verhaal. Wel klein plasje water gevonden maar geen spoor waar het vandaan komt. Ook daar water gegoten en wederom niks te zien. Ook de lichtunits los, niks te zien. Alle rubbers zien er werkelijk waar perfect uit en zitten goed op hun plaats.

 

Ik kan dus concluderen dat het niet van bovenaf komt. Want er is ook geen spoor te vinden dat het van bovenaf komt, ook vandaag heeft het veel geregend en er zat wel water in de reservewiel bak.

 

Ben een beetje verbaasd dat ik niks heb gevonden. Is het een goed idee om in de wielkas ff te kijken? Dus wiel eraf, kunststof plaat los en ff daar kijken?

 

Hier wat fotos.

 

 

Afvoerslang zat goed vast

post-24462-1496862054,28_thumb.jpeg

 

Ruimte rechts achter bekleding

post-24462-1496862069,936_thumb.jpg

 

 

Achterlicht unit rechts

post-24462-1496862097,0761_thumb.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk gewoon dat het te maken heeft met die ingeslagen achterruit.

 

Het kan zijn dat dus die ruit niet goed is gemonteerd. Als ik kijk bij het randje boven de reservewielbak dan lijkt et logisch dat het vanuit de achterruit komt.

 

Dus ff de lijsten aan de binnenkant loshalen en daar een kijkje nemen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden