Het betreft hier een 2.0 TDI uit 2011 met 158.634 KM op de teller. Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand. Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken. De werkplaats moest de bak los halen van het blok om te kijken wat er aan aan de hand was, en tot hun grote verbazing zag men dat de drukgroep kapot was gegaan, en een gat in de bak had geslepen...
Vraag
#19
Het betreft hier een 2.0 TDI uit 2011 met 158.634 KM op de teller.
Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand.
Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken.
De werkplaats moest de bak los halen van het blok om te kijken wat er aan aan de hand was, en tot hun grote verbazing zag men dat de drukgroep kapot was gegaan,
en een gat in de bak had geslepen...
De bak moet nu vervangen worden.. kosten:
Orginele VAG Ruilbak 3000,00
Vliegwiel, koppeling drukgroep, olie 2000,00
Arbeidsloon 1675,00
Ik ben er gewoon ontdaan van.... 6675,00 inclusief BTW
Op zoek naar een gebruikte bak van een auto met weinig kilometers maar..
Als er iemand nog tips heeft.... graag !
Ik dacht ik deel hem even, mocht je een geluidje horen, het is wellicht niet je druklager of massavliegwiel, zoals ik wel dacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites
45 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten