Ga naar inhoud

#19

Members
  • Aantal items

    39
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over #19

Profile Information

  • Plaats
    Haarlem

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

#19's Achievements

11

Community reputatie

  1. Wellicht kan Marijnensan jou helpen ... Hij heeft mij in ieder geval perfect geholpen. Neem even contact met hem op. Succes !
  2. Update..| Alweer een tijdje geleden is de Passat door Marijn uitgelezen. Ons vermoeden was dat een of meerdere verstuivers defect waren. Tijdens het rijden constateerden we dat de computer verstuivers 3 & 4 aan het corrigeren was. Bij deze controle lees je dus niet de werking van de verstuivers uit, maar de correctie van de computer. Hierbij moet je heel nauwkeurig de waardes lezen en deze goed interpeteren. We hebben verstuivers 3 & 4 vervangen. Eerst door twee gebruikte verstuivers, later door twee nieuwe verstuivers, via Ronald Morien. In de eerste instantie was de klacht weg, echter na een week begon de Passat weer te stotteren bij een koude motor. Na een paar minuten is het inhouden voorbij en loopt de auto als een zonnetje. Ik ben er zelfs mee naar Frankrijk gereden met aanhanger en al. We vermoeden dat verstuivers 1 & 2 nu ook aan de beurt zijn om vervangen te worden. Ik heb bijna het geld bij elkaar gespaard om ook deze twee te vervangen. Eerst maar weer uitlezen. Wordt vervolgd. Edit: Het trieste is dat je niet meer zomaar je oude verstuivers kunt terug plaatsen. Deze hebben ieder een unieke code, welke je moet inleren. Terug naar je oude verstuivers kan blijkbaar niet, omdat die code maar ene keer werkt.
  3. Classic Superbikes

  4. Hetzelfde probleem dus... Ik heb nu een ander merk koppeling erin zitten.. Lucas of Sachs (Beide origineel Volkswagen overigens !) welke weet ik even niet meer.. Bij Ronald Morien vertelde men dat het andere model "Iets minder snel kapot leek te gaan" Fijn dat je er op tijd bij was !
  5. Kom uit de buurt van Haarlem. Anyway, eerst maar eens het brandstoffilter bekijken.. Ik houd jullie op de hoogte.
  6. Bedankt voor het meedenken Foppe. Mocht het de pomp zijn, valt het moeilijk te verklaren dat de motor dit euvel heeft met een koude motor (zelfs alleen de eerste start van de dag)
  7. Nee, de auto rookt niet. Het duurt ook heel kort.
  8. Het betreft hier een 2.0 TDi uit 2011 met ondertussen 162.000 Km op de teller. Nog geen maand geleden en net bekomen van mijn versnellingsbak- avontuur, dient zich nu het volgende probleem aan: Bij een koude motor rijd ik (ALTIJD) rustig weg. Zo nu en dan begint de motor te trillen, en heeft hij veel vermogen te kort. Het lijkt alsof hij op drie of twee cilinders loopt. Als ik echter mijn koppeling intrap loopt het blok keurig op vier cilinders. Kort daarna, als de motor gaat opwarmen is er niets meer aan hand. Herkend iemand dit ? Note: Bij de vorige reparatie is de versnellingsbak, vliegwiel, drukgroep/plaat, druklager vervangen. Bovendien was dit fenomeen al aan de hand voor de versnellingsbak wissel. Groet, Rene Botman. Velserbroek
  9. Ok.... tijd voor een verdere uitleg, en hoe dit voorval is opgelost. Ik had besloten geen genoegen te nemen met de eerder genoemde prijs van 6675,- Euro. Ondertussen was het mij duidelijk gemaakt dat de onderdelen 5000,- zouden kosten ex BTW Daarbovenop het arbeidsloon ex BTW en dat maakte het totaalbedrag van 6675,- Nog steeds te veel dus... Ik trok de stoute schoen aan, belde de Dealer alwaar mijn Passat twee keer voor een kleine beurt was geweest. Daar schrok men zich wezenloos, en kon men zich niet voorstellen dat de genoemde prijs zo hoog was. Ze wilden de reparatie uitvoeren voor 4500,- Incl BTW en de auto ophalen voor 90,- Dit vond en vind ik nog steeds heel erg netjes, en ik was verbaasd dat uitgerekend de VW Dealer met dit voorstel kwam.. Verder op zoek naar een nog betere oplossing. Die kwam van Ronald Morien uit Friesland. ( Bedankt Jaap ) Zij konden een nieuwe bak met 0 Km leveren inclusief vliegwiel, drukgroep, plaat en druklager voor 2140,- Incl BTW. Alles orgineel VW ! Bovendien twee jaar garantie. Dwz als er iets aan de bak of onderdelen mankeert kun je de auto brengen en lossen zij het probleem op. Mijn keuze was snel gemaakt bij dit zeer vakkundige bedrijf, alles zelf opgehaald en afgeleverd bij het bedrijf waar de Passat stond. Daar stond men wel even met een mond vol tanden... De volgende dag kon ik de auto ophalen en moest ik nog 680,- Incl BTW afrekenen aan arbeidsloon en Bakolie. Dit weekend ben ik met de Passat naar Frankrijk geweest met aanhanger en twee motorfietsen, en heb zo'n 900 Km gereden. De Auto is weer als vanouds, de bak schakelt 100 % en heeft geen bijgeluiden. Totaal ben ik nu 2820,- Euro kwijt, en dat is natuurlijk heel veel minder dan het eerste genoemde bedrag. Conclusie: - Altijd goed uitzoeken of de prijs wel reëel is. - Zelf je onderdelen regelen scheelt dus een hoop geld. - Check ook even de dealer. Nu weer lekker rijden, en genieten van de fijne Passat.
  10. Versnellingsbakcode LNZ
  11. Het betreft hier een 2.0 TDI uit 2011 met 158.634 KM op de teller. Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand. Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken. De werkplaats moest de bak los halen van het blok om te kijken wat er aan aan de hand was, en tot hun grote verbazing zag men dat de drukgroep kapot was gegaan, en een gat in de bak had geslepen... De bak moet nu vervangen worden.. kosten: Orginele VAG Ruilbak 3000,00 Vliegwiel, koppeling drukgroep, olie 2000,00 Arbeidsloon 1675,00 Ik ben er gewoon ontdaan van.... 6675,00 inclusief BTW Op zoek naar een gebruikte bak van een auto met weinig kilometers maar.. Als er iemand nog tips heeft.... graag ! Ik dacht ik deel hem even, mocht je een geluidje horen, het is wellicht niet je druklager of massavliegwiel, zoals ik wel dacht.
  12. Dank voor de tip.Maar even helemaal weggehaald. Module intussen onderweg..
  13. @Sipko, Wil je even contact met mij opnemen ?
  14. Stuurwiel binnen, nu wachten op de module van Simi73
  15. Dag Sipko, Welke module heb je dan precies ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden