Ga naar inhoud
  • 0

Versnellingsbak doorgesleten !


#19

Vraag

Het betreft hier een 2.0 TDI uit 2011 met 158.634 KM op de teller.
Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand.
Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken.
De werkplaats moest de bak los halen van het blok om te kijken wat er aan aan de hand was, en tot hun grote verbazing zag men dat de drukgroep kapot was gegaan,
en een gat in de bak had geslepen...

De bak moet nu vervangen worden.. kosten:

Orginele VAG Ruilbak                           3000,00
Vliegwiel, koppeling drukgroep, olie    2000,00
Arbeidsloon                                          1675,00

Ik ben er gewoon ontdaan van.... 6675,00 inclusief BTW
Op zoek naar een gebruikte bak van een auto met weinig kilometers maar..

Als er iemand nog tips heeft.... graag !  :cry: 


Ik dacht ik deel hem even, mocht je een geluidje horen, het is wellicht niet je druklager of massavliegwiel, zoals ik wel dacht.

post-13799-0-09633600-1492541379_thumb.jpg

post-13799-0-31478900-1492541402_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben best wat reparatie bedragen gewent maar dit is wel erg veel, vooral het arbeidsloon :shock:

Zoiets moet ook te maken zijn voor de helft, wat nog steeds een bedrag is maar wel reëler.

 

En eigen bak repareren geen optie, dus voorkant van de bak er nieuw op ?

Zoals ik het lees is de schade ontstaan door de koppeling/drukgroep, dan zal de bak voor de rest nog ok zijn.

 

Als je eventueel de bak wil laten repareren, dan kan ik je daarbij wel van dienst zijn ( t is m'n werk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1675 euro arbeidsloon voor het de- en monteren van een bak en koppeling? Veel langer dan 8 uur mag dat niet duren.

Dat is dan ruim 200 euro per uur. 

Ik zou bijna adviseren om goed te ontvetten en kneedbaar metaal in het gat te proppen. Dat wordt keihard en kan tegen warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omg, ik hoor ook t bekende "kapotte druklager/vliegwiel geluidje". Set wordt volgende maand vervangen... hopelijk valt t bij mij mee????????.

 

Succes met de afhandeling en zoals de rest aangeeft.... bijna €7000 is wel errug veel.....

 

Wat is btw je motor en je bakcode?

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met droge ogen even een rekening neerleggen van 7000 euries door een constructiefout van een versnellingsbak, zo zie ik het, Is ronduit schandalig.

De zoveelste misser van VW, met name de importeur die z'n klanten in de kou laat staan.

Een gat in een versnellingsbak gesleten moet toch niet kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met droge ogen even een rekening neerleggen van 7000 euries door een constructiefout van een versnellingsbak, zo zie ik het, Is ronduit schandalig.

De zoveelste misser van VW, met name de importeur die z'n klanten in de kou laat staan.

Een gat in een versnellingsbak gesleten moet toch niet kunnen!

Lees even goed

Versnellingsbak is kapot omdat drukgroep het heeft begeven.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees even goed

Versnellingsbak is kapot omdat drukgroep het heeft begeven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het slachtoffer hoorde alleen een licht schurend geluid wat daarna weg was.

Niets wees er op dat er echt iets stuk was tot het moment van lekken.

En al zou de drukgroep het begeven, dan nog blijft het vreemd dat er dan gaten in je bak kunnen schuren.

VW mag minstens een flinke coulance toepassen! Zeker bij een dergelijke lage km stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het slachtoffer hoorde alleen een licht schurend geluid wat daarna weg was.

Niets wees er op dat er echt iets stuk was tot het moment van lekken.

En al zou de drukgroep het begeven, dan nog blijft het vreemd dat er dan gaten in je bak kunnen schuren.

VW mag minstens een flinke coulance toepassen! Zeker bij een dergelijke lage km stand.

Dit lees je te kort door de bocht Rolf..

 

Wat begon met een onschuldig licht schurend geluidje tijdens het stationair draaien van de motor in vrij stand.

Na enige tijd was het geluidje gelukkig verdwenen, maar begon de Passat een klein beetje bakolie te lekken..

 

 

ik denk niet dat het ging om een paar minuten maar eerder een tijd van bijv een week of maand..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok.... tijd voor een verdere uitleg, en hoe dit voorval is opgelost.

Ik had besloten geen genoegen te nemen met de eerder genoemde prijs van 6675,- Euro.
Ondertussen was het mij duidelijk gemaakt dat de onderdelen 5000,- zouden kosten ex BTW 
Daarbovenop het arbeidsloon ex BTW en dat maakte het totaalbedrag van 6675,-
Nog steeds te veel dus...

Ik trok de stoute schoen aan, belde de Dealer alwaar mijn Passat twee keer voor een kleine beurt was geweest.
Daar schrok men zich wezenloos, en kon men zich niet voorstellen dat de genoemde prijs zo hoog was.
Ze wilden de reparatie uitvoeren voor 4500,- Incl BTW en de auto ophalen voor 90,-
Dit vond en vind ik nog steeds heel erg netjes, en ik was verbaasd dat uitgerekend de VW Dealer met dit voorstel kwam..

Verder op zoek naar een nog betere oplossing.
Die kwam van Ronald Morien uit Friesland. ( Bedankt Jaap )
Zij konden een nieuwe bak met 0 Km leveren inclusief vliegwiel, drukgroep, plaat en druklager voor 2140,- Incl BTW. Alles orgineel VW !
Bovendien twee jaar garantie. Dwz als er iets aan de bak of onderdelen mankeert kun je de auto brengen en lossen zij het probleem op.
Mijn keuze was snel gemaakt bij dit zeer vakkundige bedrijf, alles zelf opgehaald en afgeleverd bij het bedrijf waar de Passat stond.
Daar stond men wel even met een mond vol tanden... :blink2: 
De volgende dag kon ik de auto ophalen en moest ik nog 680,- Incl BTW afrekenen aan arbeidsloon en Bakolie.

Dit weekend ben ik met de Passat naar Frankrijk geweest met aanhanger en twee motorfietsen, en heb zo'n 900 Km gereden.
De Auto is weer als vanouds, de bak schakelt 100 % en heeft geen bijgeluiden.

Totaal ben ik nu 2820,- Euro kwijt, en dat is natuurlijk heel veel minder dan het eerste genoemde bedrag.
Conclusie:

- Altijd goed uitzoeken of de prijs wel reëel is.  
- Zelf je onderdelen regelen scheelt dus een hoop geld.
- Check ook even de dealer.

Nu weer lekker rijden, en genieten van de fijne Passat.






 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, komt ie...

Vandaag koppelingsset bij Matthijs laten vervangen, waarvoor dank!

Drukgroep is kapot gebroken en heeft de koppelingsplaat beschadigd en deze is te keer gegaan tegen de binnenzijde van de versnellingsbak. Gelukkig is het bij mij goed gegaan maar had niet veel langer moeten duren.

Aanschouw de foto's:

fbcf90c17f5f14619dac1f0a88ca1906.jpg

5e6b8e9abb989a69f94c096e77c05384.jpg

4bd348404563f482698c299bdbb742b3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden