bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 (aangepast) Mijn auto is gisteren weggesleept wegens enkele foutmeldingen. De auto is komen te staan bij een Volkswagendealer in Capelle aan den IJssel. Inplaats mij op de hoogte te houden van de werkzaamheden zijn ze aan mijn auto gaan sleutelen door inbreng van mij. Is de dealer niet verplicht eerst contact op te nemen met mij voordat er aan de auto wordt gesleuteld? Of ben ik nou gek? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 13 februari, 2017 aangepast door bob1986 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Er zou eerst een diagnose gesteld moeten worden en dan een kosten berekening. Naar aanleiding daarvan kan je beslissen of je de reparatie uit wil laten voeren of niet. Als ze zonder overleg onderdelen vervangen hebben dus je hebt geen opdracht gegeven om werkzaamheden te verrichten d.m.v. vervangen van onderdelen dan mag je hopen dat ze flink tekeer zijn gegaan. Je hoeft daarvoor dus niet te betalen! Echter zij Mr.Frank Visser zeggen dat je de onderdelen wel zou moeten betalen maar de arbeids- loon niet. Ik zou dank je wel zeggen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RohanV6 Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Lijkt mij ook normaal dat de garage/dealer eerst contact opneemt over toestemming van de eigenaar. Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Precies zoals Barry zegt???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Maar doet ie het weer? En wat zijn de kosten? Ben je bereikbaar geweest, hadden ze je nummer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 (aangepast) Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde gehad. Drie kachelmotoren vervangen zonder goedkeuring van mijn kant en een rekening van bijna €1000,- hoger dan beraamd. Of ik dat even wilde aftikken. Ik heb mijn poot stijf gehouden, en gezegd dat ze dan de oude maar weer terug moesten zetten. Het was even een strijd, maar uiteindelijk hebben ze een streep door de factuurregels gezet.Bij mij was het wel zo dat ik het nooit had laten doen, ook als ze wel gebeld hadden. Dat is dus een overweging die je zelf moet maken. Als ze gebeld hadden, had je het dan wel laten maken? Het is niet goed voor de onderlinge verstandhouding, is dat het je waard? 11 februari, 2017 aangepast door Tarabass Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Laat die Capellenaren maar schuiven Maar serieus, als het een kleine ingreep is geweest, dachten ze misschien, doe maar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Maar doet ie het weer? En wat zijn de kosten? Ben je bereikbaar geweest, hadden ze je nummer? Wat zei zeggen is dat het aan mijn abt chip lag en deze hebben opnieuw ingesteld€350 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde gehad. Drie kachelmotoren vervangen zonder goedkeuring van mijn kant en een rekening van bijna €1000,- hoger dan beraamd. Of ik dat even wilde aftikken. Ik heb mijn poot stijf gehouden, en gezegd dat ze dan de oude maar weer terug moesten zetten. Het was even een strijd, maar uiteindelijk hebben ze een streep door de factuurregels gezet. Bij mij was het wel zo dat ik het nooit had laten doen, ook als ze wel gebeld hadden. Dat is dus een overweging die je zelf moet maken. Als ze gebeld hadden, had je het dan wel laten maken? Het is niet goed voor de onderlinge verstandhouding, is dat het je waard? Als ze mij hadden gebeld dan had ik nee gezegd en mijn auto laten ophalen door van Beynum want daar is de auto in onderhoud. En er zit nog garantie op de auto. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Je had het dus wel laten maken. Wellicht kun je de rekening doorsturen naar van Beynum ivm garantie? Ik zou hen is bellen om te vragen hoe dit aan te vliegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Hebben ze je niet gevraagd waar de auto heen gesleept moest worden? Ja €350 is wel weer een hoop geld, hopelijk kan je het oplossen met de andere partij? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Je had het dus wel laten maken. Wellicht kun je de rekening doorsturen naar van Beynum ivm garantie? Ik zou hen is bellen om te vragen hoe dit aan te vliegen. Van beynum zei dat ze eerst contact met hen moesten opnemen voordat ze eraan gingen werken. De pechhulpdienst van vw zei van het maakt niet uit waar de auto staat ivm garantie als het maar bij een officele dealer wordt gedaan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Hebben ze je niet gevraagd waar de auto heen gesleept moest worden? Ja €350 is wel weer een hoop geld, hopelijk kan je het oplossen met de andere partij? Auto wordt naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht en dan zouden ze met mij contact moeten opnemen ivm verdere actie Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Watvoor garantie heb je dan? Das Welt of BOVAG garantie? Heb je al betaald? Zo niet laat ze het dan maar oplossen met elkaar. Anders naar je eigen garage gaan en hun het laten oplossen voor je! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petroman Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Inplaats mij op de hoogte te houden van de werkzaamheden zijn ze aan mijn auto gaan sleutelen door inbreng van mij. ik snap je zin niet goed: met inbreng van jou ? Niemand, op jezelf na, weet wat er verteld, gezegd en bedoeld is, bij het afslepen en neerzetten van je wagen bij de garage. Ik kan me zo maar voorstellen dat het idee "auto moet gerepareerd worden" ergens is blijven hangen. Verder is het wel zo dat je eerst een kosten raming krijgt en dan pas na toestemming werk uitgevoerd gaat worden. Maar ik heb ook wel eens geschreven dat vragen naar wat men precies bedoeld en gaat doen bij kleine cq. grote beurt niet even helder is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 11 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 ik snap je zin niet goed: met inbreng van jou ? Niemand, op jezelf na, weet wat er verteld, gezegd en bedoeld is, bij het afslepen en neerzetten van je wagen bij de garage. Ik kan me zo maar voorstellen dat het idee "auto moet gerepareerd worden" ergens is blijven hangen. Verder is het wel zo dat je eerst een kosten raming krijgt en dan pas na toestemming werk uitgevoerd gaat worden. Maar ik heb ook wel eens geschreven dat vragen naar wat men precies bedoeld en gaat doen bij kleine cq. grote beurt niet even helder is. Er moest staan *zonder inbreng van mij* Nee bij het wegslepen heb ik gevraagd mijn auto neer te zetten in Gouda. Er is niet gesproken over repareren alleen over wegslepen van. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petroman Geplaatst 11 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2017 Er moest staan *zonder inbreng van mij* Nee bij het wegslepen heb ik gevraagd mijn auto neer te zetten in Gouda. Er is niet gesproken over repareren alleen over wegslepen van. Dan heb je wel iets om mee te slaan. Gewoon melden dat je geen opdracht gegeven hebt ter reparatie en vragen wat voor oplossing ze hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bert888 Geplaatst 12 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2017 Dealers zijn stealers. Specialist Celltemp Ridderkerk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 12 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2017 Dealers zijn stealers. Specialist Celltemp Ridderkerk. Je mag ze niet allemaal over 1 kam scheren.Zitten ook goede bij. Al worden ze schaarser maar toch. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 12 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2017 Je had je vraag hier ook kunnen stellen zonder direct de naam van de dealer te noemen. Maar goed, de schoonheidsprijs verdient het niet wat er tot nu toe gebeurd is, maar volgens mij zijn er nog genoeg mogelijkheden voor beide garagebedrijven om er onderling goed uit te komen. Ik zou dat onderlinge gesprek tussen de twee bedrijven maandag even aanslingeren en eens kijken of ze er onderling uit komen. In ieder geval succes er mee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
R-line Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Ik ben al 15 jaar klant bij M. de Koning en ze hebben nog nooit iets gerepareerd (op een kentekenlampje na) zonder eerst telefonisch overleg gehad te hebben. Dit staat ook in hun voorwaarden, ik vermoed dat er ergens iets met de communicatie is mis gegaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bob1986 Geplaatst 13 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 Het grappig is het is niet de eerste keer dat ze dit doen. Het is zelf bij de manager gekomen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DexterXL Geplaatst 13 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2017 ...het is maar net wat jij grappig vind. Ik zou toch iets anders gereageerd hebben, ik kan uitspraken doen die net aan de goede kant van het randje zijn, waar ze alleen ja of nee op kunnen antwoorden, dus ze heerlijk voor het blok zetten zeg maar.... Maar zolang jij 1000% zeker weet dat je geen opdracht tot repareren hebt gegeven, dan wens ik ze succes....gewoon je poot stijf houden totdat ze met een eerbaar voorstel komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten