Ga naar inhoud

iemand handig met chroomstrips? 7-12: GEVONDEN bij InPro !!!


ketelapper

Aanbevolen berichten

tsja, ik zou graag nog de grille onder mijn nummerplaat ook van horizontale verchroomde lamellen laten voorzien, net zoals mijn highline boven de nummerplaat heeft.

 

maar hoe werkt dat met die los te kopen opplakstrips :?:

en kun je daarmee een beetje een duurzame verfraaiing maken?

 

het resultaat zou zo'n beetje dit moeten zijn:

passatsven.jpg

(met dank aan sven van de tdiclub :!: )

 

met mijn twee linkerhanden, zoek ik dus eigenlijk iemand die hier handig in is. bij voorkeur regio nijmegen (mijn woonplaats) tot eindhoven (mijn werkplek)... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, ik zou graag nog de grille onder mijn nummerplaat ook van horizontale verchroomde lamellen laten voorzien, net zoals mijn highline boven de nummerplaat heeft.

 

maar hoe werkt dat met die los te kopen opplakstrips :?:

en kun je daarmee een beetje een duurzame verfraaiing maken?

 

met mijn twee linkerhanden, zoek ik dus eigenlijk iemand die hier handig in is. bij voorkeur regio nijmegen (mijn woonplaats) tot eindhoven (mijn werkplek)... 8)

 

Erg grappig om te lezen dat jij al net zo leip bent als ik. Ik ben ook al bezig geweest met Photoshop en heb gekeken of dat een beetje smoelt en ik ben ervan overtuigd dat dit gaaf wordt.

 

Plakstrips werken niet i.v.m. de ronding. Ik ben nu op zoek naar het juiste materiaal, denk het gevonden te hebben en laat het je weten of het werkt of niet. Kijk, ik ben niet zo zoals sommigen met hun mistachterlicht :lol::wink:

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..

 

Voor die strips.. als je ze opplakt op dat soort plastic dus dat zwarte dan blijven ze niet zo goed zitten. wat je kan doen is heel kleine drupeltjes seconde lijm gebruiken.. maar als je het op de lak plakt met dat dubbelzeidige tape wat er bij hoort dan houd het wel goed.. :wink:

trouwens na een verloop van tijd zien ze er niet meer uit inverband met steenslag...

 

groeten:

Senad - Chrompassat.

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er over aan het denken om bij mijn passat 3b een chrome strip te plakken op de naad tussen het boven stuk (bij mij zwart) en het onderste deel (bij mij iets van crème achtig)

 

Zo ongeveer als deze :

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=I3ZDKP4J

 

Nu weet ik alleen niet of deze strip standaard blijft plakken aangezien er bijna niks op het dashbord blijft plakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er over aan het denken om bij mijn passat 3b een chrome strip te plakken op de naad tussen het boven stuk (bij mij zwart) en het onderste deel (bij mij iets van crème achtig)

 

Zo ongeveer als deze :

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=I3ZDKP4J

 

Nu weet ik alleen niet of deze strip standaard blijft plakken aangezien er bijna niks op het dashbord blijft plakken...

 

De foto opent niet maar ik neem aan dat je W8 strips bedoelt. Die zijn zelfklevend maar je moet de ondergrond zeer zeer goed ontvetten. bijvoorbeeld met wasbenzine.

 

Ik heb het ook zelf gedaan en dan moet je het met de fohn verwarmen, dan plakt het beter.

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet deze het wel :

 

http://www.mijnalbum.nl/Album=7MALOZGW

 

Het zijn wel idd die chrome lijstjes, impagnat...

 

Plakstrips kosten 9 euro voor 9 meter...

 

Die kant en klare kosten... 155,44 ?

Uhm... denk dat ik het eers eens ff met die elcheapo strips probeer.

Kan ik daarna altijd nog wel naar die dure over stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij hebt deze ?

 

Teilenummer Beschreibung Euro

3B0 853 299 2ZZ Chromleiste, vorne links 38,86

3B0 853 300 2ZZ Chromleiste, vorne rechts 38,86

3B4 853 981 2ZZ Chromleiste, hinten links 38,86

3B4 853 982 2ZZ Chromleiste, hinten rechts 38,86

Totaal 155,44

 

Die van die link die je postte ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze er ook in zitten... bij mij ging dat niet met dat dubbelzeidigetape.. heb paar druppeltjes secondelijm gebruikt werkt prima :wink:

 

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=11&id=8431666&key=6ZDAF7V6&album_id=489340&album_key=VRRDEDWQ

 

groetjes

Senad - Chrompassat.

__________________

http://www.mijnalbum.nl/Album=VRRDEDWQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vincent,

 

maar voordat ik iets ga verbouwen, wil ik altijd weten wat het onderdeel kost

 

Ik heb een prijsopgaaf gehad van ongeveer EUR 150 en dat is dan de gehele neus zoals jij die nu hebt (dus met de chrome horizontale lamellen). Maar dat was telefonisch, ik wil dit nog verifieren in de garage voordat ik wat ga bestellen.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, ik zou graag nog de grille onder mijn nummerplaat ook van horizontale verchroomde lamellen laten voorzien, net zoals mijn highline boven de nummerplaat heeft.

 

maar hoe werkt dat met die los te kopen opplakstrips :?:

en kun je daarmee een beetje een duurzame verfraaiing maken?

 

het resultaat zou zo'n beetje dit moeten zijn:

passatsven.jpg

(met dank aan sven van de tdiclub :!: )

 

met mijn twee linkerhanden, zoek ik dus eigenlijk iemand die hier handig in is. bij voorkeur regio nijmegen (mijn woonplaats) tot eindhoven (mijn werkplek)... 8)

Hoi.

 

Je kan het precies zo krijgen als jij wilt hebben.

Wat doe je als je auto gespoten moet worden?

Dat kan ook met je grill die kan je laten verchromen, het is er af halen weg brengen en weer ophalen en je hebt het gevoel dat echt in zo'n passat rijd, en je ziet er geen verschil meer in, lekker makkelijk.

Groetjes Marcel van Es.

Ps ik hoop dat het wat voor je is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Volgens mijn beperkte kennis zou dit moeten werken:

 

chrometrim.jpg

 

Zelf heb ik jarenlang in de motorfietsbranche gewerkt en naast de HD jongens (en meisjes) zijn vooral Goldwingrijders dol op chrome. Dit artikel werd veel gebruikt om de randen van hun machine te verfraaien. Het is een heel simpel U-profiel waarbij een laagje verchroomd metaal in de sandwich zit van twee lagen transparant kunststof. Om nou het binnendringen van water te voorkomen en je jarenlang plezier hebt hiervan zonder verkleuring kun je de uiteinden van de strips a.) dichtsmelten of b.) dichtsmeren met een lijmpistool, kit o.i.d.

 

Het kost 3,50 Euro per meter en is te verkrijgen via www.goldwing.nl

Klik in de bovenste balk op shop en voer bij "zoek naar een specifiek artikel" het artikelnummer in (0211)

 

Geef het aantal meters op dat je nodig hebt en bestellen maar. Misschien kun je ze ook bellen, zijn leuke gasten, ken ze al een jaar of 15 en ze zijn uiterst betrouwbaar. Voor hun steek ik mijn handen in het vuur.

 

Misschien is het wat voor je en kun je hiermee vooruit.

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

gevonden bij In-Pro: artikel 78.501

 

InPro78501.jpg

 

beetje duur, maar ga het toch proberen... moet nl. besteld worden dus beetje blind probeersel.

wel toezegging van tussenhandel dat als het kwalitatief gelijk is aan "plakstripjes" ik het artikel niet hoef af te nemen ;)

 

keep you posted dus......

 

 

 

en Jos: InPro heeft ook strips voor de bovenste grille. goedkoper dan origineel VW-onderdeel voor de Highline (maar niet hetzelfde...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden