Ga naar inhoud
  • 0

B7 bijverwarming


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja kan best is dat niet dat ding dat altijd kapot gaat? Is zon electronisch apparaat die koelwater opwarmt bij diesels zodat ze in winter wat sneller warm worden

 

Edit auxillary heater als goed is schoot me weer tebinnen

aangepast door Postie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook in de 3C zitten en deze zit blijkbaar dicht bij de kachel en zorgt enkel voor voorverwarmen van de lucht. Het verwarmingselement zit niet in het koelwater ofzo.

Maar als ik eerlijk mag zijn merk ik er weinig van (heb er geen fouten in)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 E    HW: 1K0 963 235 E
   Component: PTC-Element         0404  
   Revision: 00800000    Serial number:               
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2D7FC776B48A202A39-8078

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan je dat in een scan zien of er dat in zit? Waar moet je dan kijken? Kwam nl van de week een 12V elektrische verwarming tegen die ik misschien als standkachel wil gaan gebruiken. Ze zeggen er wel bij dat het bij langdurig gebruik de batterij leeg trekt tenzij je de motor start wat ook logisch is.

Klopt het als mijn batterij aangesloten is op een druppellader dat ik deze bijverwarming wel kan gebruiken zonder de batterij leeg te trekken?

Volgens mij kan je dat alleen zien bij de "vroege" versies van de 3C, waar die verwarming nog via can gestuurd wordt. Vanaf 2007 of zo (1K0 963 235 F) wordt die gestuurd via de motor ECU. Ik vermoed dat die dan niet meer zichtbaar is met VCDS.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zit die niet op iedere diesel. Bij m'n 2006 zat die er in, bij m'n 2010 niet... Beide import uit DE.

 

grtz, dre

Ben je nu niet in de war met de bijverwarming voor de koelvloeistof om de dieselmotor sneller op temperatuur te krijgen? In het begin (tot ergens in 2006) werd die standaard bij de 3C diesel ingebouwd. Dit is (in feite) een standkachel die dus op brandstof (diesel) loopt. Een bekende mod uit die tijd was ook om hem aan te passen dmv het wisselen van de stuurprint naar een volwaardige standkachel die ook vanuit het interieur is te bedienen.

 

Volgens mij is de elektrische luchtbijverwarming voor het interieur echt in elke B6 en B7 gemonteerd. Dat is juist wat een Passat een iets meer luxe auto maakt. Later is het ook in de Golf standaard gemonteerd.

 

Dat ze vaak stuk gaan kan ook wel kloppen. Maar of ze bij latere modellen dit euvel nou verholpen weet ik niet.

 

Deze elektrische bijverwarming wordt dynamisch aangestuurd. Bij stationair levert hij minder warmte dan wanneer er gereden wordt met een hoger toerental.

 

Wel staat mij iets bij dat hij alleen bijgeschakeld wordt wanneer de Climatronic in auto stand staat of ten minste de airco aan. (Ofwel niet in eco mode)

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben je nu niet in de war met de bijverwarming voor de koelvloeistof om de dieselmotor sneller op temperatuur te krijgen? In het begin (tot ergens in 2006) werd die standaard bij de 3C diesel ingebouwd. Dit is (in feite) een standkachel die dus op brandstof (diesel) loopt. Een bekende mod uit die tijd was ook om hem aan te passen dmv het wisselen van de stuurprint naar een volwaardige standkachel die ook vanuit het interieur is te bedienen.

 

Volgens mij is de elektrische luchtbijverwarming voor het interieur echt in elke B6 en B7 gemonteerd. Dat is juist wat een Passat een iets meer luxe auto maakt. Later is het ook in de Golf standaard gemonteerd.

 

@@bm-er  Nee hoor, die zat er bij mij niet in, want ik heb hem zelf ingebouwd bij de ombouw... Ik moest daarvoor twee relais bijplaatsen in de motorruimte (onder de zekeringskast) + bedrading natuurlijk...

 

De standkachel heb ik ook ingebouwd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan die verwarming niet zelf aan of uitzetten. Die word aangestuurt via CAN of via motor ecu.

Een druppellader zou trouwens nooit genoeg stroom leveren om zo'n verwarming te laten werken én de batterij op peil te houden... Het vermogen is xx Watt, hoeveel weet ik niet, maar je hebt een 10mm² kabel ernaartoe lopen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met 200W begin je niet veel als je een auto wil verwarmen. Verder kan een druppellader nooit dit vermogen leveren.

 

Kijk uit met elektrische kachels om je auto te verwarmen, je zal de eerste niet zijn die zijn auto er mee in de brand zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben ze in de Scandinavische landen zo geen spullen om de auto/motor warm te houden ? Zit met iets in m'n hoofd dat ze daar een 230V stekker ergens vanonder kunnen toveren en dan gewoon aansluiten met een verlengkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar dat is toch alleen voor het koelwater oid?

ok maar een reeds warme(re) motor zorgt dan toch ook voor een sneller warm interieur ?

 

misschien dit een alternatief dan

https://www.conrad.nl/nl/defa-ventilatorkachel-230-v-standkachel-1017849.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die defa spullen thuis liggen.

Het werkt maar je moet er wel de tijd voor nemen.

Een gewone 2000w kachel werkt sneller beter.

 

Ik zeg spaar effe door en haal een webasto.

Dat is natuurlijk de MAX... Beter kan niet. Alleen zorgen dat je niet op 'reserve' rijdt, want eenmaal je tanklichtje brandt dan werkt de Webasto niet meer...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden