Fopperr Geplaatst 31 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2016 Kan het zijn dat mijn B7 een bijverwarming heeft? Ik had vorige week de kachel aan en gelijk was deze warm. Het was een graad of 5 buiten en de auto ijskoud. Ik heb geen standkachel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 navi16 Geplaatst 31 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2016 Zou best kunnen. Had ik in mijn vorige auto (transporter t5) . De extra verwarming draait met de motor mee waardoor olie en de koelvloeistof veel sneller op temperatuur komt. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 31 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2016 Mijn 2007 Jetta had het ook maar ook een officieel winterpakket met o.a. Koplampsproeiers, stoelverwarming etc. Mijn b7 heeft wel stoelverwarming maar, zover bekend, geen winterpakket. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Postie Geplaatst 31 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2016 (aangepast) Ja kan best is dat niet dat ding dat altijd kapot gaat? Is zon electronisch apparaat die koelwater opwarmt bij diesels zodat ze in winter wat sneller warm worden Edit auxillary heater als goed is schoot me weer tebinnen 31 oktober, 2016 aangepast door Postie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 (aangepast) Heb ik ook in de 3C zitten en deze zit blijkbaar dicht bij de kachel en zorgt enkel voor voorverwarmen van de lucht. Het verwarmingselement zit niet in het koelwater ofzo. Maar als ik eerlijk mag zijn merk ik er weinig van (heb er geen fouten in) 1 november, 2016 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Component: PTC-Element 0404 Revision: 00800000 Serial number: Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 2D7FC776B48A202A39-8078No fault code found. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Ok, dat kun je nergens aan zien enkel merken of de kachel direct warm wordt óf even uitlezen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Vanochtend even geprobeerd. Was niet heel koud (9 graden) maar zodra ik de kachel bij koude auto op HI zet, voel je direct dat de lucht niet koud is. Zodra ik 100meter gereden heb wordt de lucht duidelijk merkbaar warmer. Leuke optie, scheelt weer onnodig jas aantrekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 kan je dat in een scan zien of er dat in zit? Waar moet je dan kijken? Kwam nl van de week een 12V elektrische verwarming tegen die ik misschien als standkachel wil gaan gebruiken. Ze zeggen er wel bij dat het bij langdurig gebruik de batterij leeg trekt tenzij je de motor start wat ook logisch is. Klopt het als mijn batterij aangesloten is op een druppellader dat ik deze bijverwarming wel kan gebruiken zonder de batterij leeg te trekken? Volgens mij kan je dat alleen zien bij de "vroege" versies van de 3C, waar die verwarming nog via can gestuurd wordt. Vanaf 2007 of zo (1K0 963 235 F) wordt die gestuurd via de motor ECU. Ik vermoed dat die dan niet meer zichtbaar is met VCDS. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 @@dreke zit deze wel op iedere diesel of is dit een optie geweest? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Volgens mij zit die niet op iedere diesel. Bij m'n 2006 zat die er in, bij m'n 2010 niet... Beide import uit DE. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 1 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Mijn 2008 had het ook niet hoor. Die werd wegschrijven van de egr pas heel laat warm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roelh Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Benieuwd of mijn B7 het ook heeft. Vanmorgen getest of de kachel snel warm wordt, voor mijn gevoel niet. Maar toch even uitlezen. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 (aangepast) Volgens mij zit die niet op iedere diesel. Bij m'n 2006 zat die er in, bij m'n 2010 niet... Beide import uit DE. grtz, dre Ben je nu niet in de war met de bijverwarming voor de koelvloeistof om de dieselmotor sneller op temperatuur te krijgen? In het begin (tot ergens in 2006) werd die standaard bij de 3C diesel ingebouwd. Dit is (in feite) een standkachel die dus op brandstof (diesel) loopt. Een bekende mod uit die tijd was ook om hem aan te passen dmv het wisselen van de stuurprint naar een volwaardige standkachel die ook vanuit het interieur is te bedienen. Volgens mij is de elektrische luchtbijverwarming voor het interieur echt in elke B6 en B7 gemonteerd. Dat is juist wat een Passat een iets meer luxe auto maakt. Later is het ook in de Golf standaard gemonteerd. Dat ze vaak stuk gaan kan ook wel kloppen. Maar of ze bij latere modellen dit euvel nou verholpen weet ik niet. Deze elektrische bijverwarming wordt dynamisch aangestuurd. Bij stationair levert hij minder warmte dan wanneer er gereden wordt met een hoger toerental. Wel staat mij iets bij dat hij alleen bijgeschakeld wordt wanneer de Climatronic in auto stand staat of ten minste de airco aan. (Ofwel niet in eco mode) 1 november, 2016 aangepast door bm-er 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Ben je nu niet in de war met de bijverwarming voor de koelvloeistof om de dieselmotor sneller op temperatuur te krijgen? In het begin (tot ergens in 2006) werd die standaard bij de 3C diesel ingebouwd. Dit is (in feite) een standkachel die dus op brandstof (diesel) loopt. Een bekende mod uit die tijd was ook om hem aan te passen dmv het wisselen van de stuurprint naar een volwaardige standkachel die ook vanuit het interieur is te bedienen. Volgens mij is de elektrische luchtbijverwarming voor het interieur echt in elke B6 en B7 gemonteerd. Dat is juist wat een Passat een iets meer luxe auto maakt. Later is het ook in de Golf standaard gemonteerd. @@bm-er Nee hoor, die zat er bij mij niet in, want ik heb hem zelf ingebouwd bij de ombouw... Ik moest daarvoor twee relais bijplaatsen in de motorruimte (onder de zekeringskast) + bedrading natuurlijk... De standkachel heb ik ook ingebouwd. grtz, dre 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Je kan die verwarming niet zelf aan of uitzetten. Die word aangestuurt via CAN of via motor ecu. Een druppellader zou trouwens nooit genoeg stroom leveren om zo'n verwarming te laten werken én de batterij op peil te houden... Het vermogen is xx Watt, hoeveel weet ik niet, maar je hebt een 10mm² kabel ernaartoe lopen... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 Met 200W begin je niet veel als je een auto wil verwarmen. Verder kan een druppellader nooit dit vermogen leveren. Kijk uit met elektrische kachels om je auto te verwarmen, je zal de eerste niet zijn die zijn auto er mee in de brand zet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 1 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 november, 2016 En beetje heater begint bij 1500watt. Zeker in de kouden wintermaanden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Hebben ze in de Scandinavische landen zo geen spullen om de auto/motor warm te houden ? Zit met iets in m'n hoofd dat ze daar een 230V stekker ergens vanonder kunnen toveren en dan gewoon aansluiten met een verlengkabel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 2 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Maar dat is toch alleen voor het koelwater oid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Maar dat is toch alleen voor het koelwater oid? ok maar een reeds warme(re) motor zorgt dan toch ook voor een sneller warm interieur ? misschien dit een alternatief dan https://www.conrad.nl/nl/defa-ventilatorkachel-230-v-standkachel-1017849.html 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 2 november, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Dat denk ik ook Peter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 hoe kun je zien of er zo'n systeem in je wagen zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 (aangepast) Zoiets dus ... motorverwarming 220 Volt. Of deze, Nederlands leverancier voor hetzelfde merk. grtz, dre 2 november, 2016 aangepast door dreke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Ik heb die defa spullen thuis liggen. Het werkt maar je moet er wel de tijd voor nemen. Een gewone 2000w kachel werkt sneller beter. Ik zeg spaar effe door en haal een webasto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 2 november, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2016 Ik heb die defa spullen thuis liggen. Het werkt maar je moet er wel de tijd voor nemen. Een gewone 2000w kachel werkt sneller beter. Ik zeg spaar effe door en haal een webasto. Dat is natuurlijk de MAX... Beter kan niet. Alleen zorgen dat je niet op 'reserve' rijdt, want eenmaal je tanklichtje brandt dan werkt de Webasto niet meer... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Fopperr
Kan het zijn dat mijn B7 een bijverwarming heeft? Ik had vorige week de kachel aan en gelijk was deze warm. Het was een graad of 5 buiten en de auto ijskoud.
Ik heb geen standkachel.
Link naar reactie
Delen op andere sites
39 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten