Ga naar inhoud
  • 0

Waterpomp of lucht in kvs systeem


Djelmer90

Vraag

Hallo allemaal,

 

Na een lekkere zomer komt de winter er weer aan en nu heb ik geen kachel????

 

Het volgende is gedaan om te kijken of alles in takt is:

- kachelradiator doorgespoeld met water, stroomt goed door.

- kvs meerdere malen ontlucht met kvs pot hoog.

 

Nu is me wel opgevallen wanneer de motor uit staat krijg ik wel kvs uit het ontluchtingsgaatje van de kachel radiateurslang. Met lopende motor komt er niks uit.

 

Opgemerkt is ook als het kleine slangetje los is van het kvs reservoir en dit zo in het reservoir laat lopen, er stoots gewijs kvs uit komt. Bij 3000 toeren wel een dikkere straal maar ook stoots gewijs en het reservoir loopt redelijk vol!

 

Kan ik nu concluderen dat de waterpomp stuk is, of lucht in het systeem heb?

Ik snap niet waarom ik geen warme lucht krijg uit me verwarming. Maar heb het idee dat er of lucht in het systeem zit of dat me waterpomp kapot is en niet voldoende kan circuleren door de kachelradiateur.

 

Hopelijk kan iemand helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de kleppen allemaal al eens gecontroleerd. En deze werkte in iedergeval wel:

- de V68 klep

- de V70 klep

 

Deze zitten beide achter de radio/clima unit en kun je redelijk makkelijk bij om ze te checken. Voor de zekerheid heb ik toen ook de endoscoop naar binnen gebracht om de kleppen te checken op functie en dit was ook prima.

 

De V71 was ik van mening alleen de recirculatie klep te zijn. Maar blijkt dus een tweede klep aan te sturen. Dit gaan we dan nog even onderzoeken.

 

Keep u posted

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De drie kleppen die ik heb kunnen filmen bewegen allemaal goed.

 

De V68 klep beweegt gewoon en de V70 klep beweegt gewoon.

 

De klep bij de voorruit beweegt ook gewoon. En de recirculatie klep beweegt ook gewoon.

Maar dan moet er dus nog een extra klep zijn bij de recirculatie klep om de routing te bepalen?

 

De slangen in en uit de radiator zijn goed heet zoals het hoort. Wil nu nog een keer kijken of ik met een warmte kijker iets kan zien van de radiateur, maar dat moet ik nog even kijken in hoeverre dat gaat lukken en wat daarvoor gedemonteerd moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er komt ook genoeg lucht doorheen? Pollenfilter is schoon? Hoor je verschil op recirculatie. Bewegen alle kleppen ook aan de binnenkant. Wat dan moet je de radiateur zijn zitten? Controleer anders is vanuit de inlaatzijde of je de radiateur kan vinden en/of deze schoon is?

 

Heb je de radiateur er ook uitgehad?

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er komt ook genoeg lucht doorheen? Pollenfilter is schoon? Hoor je verschil op recirculatie. Bewegen alle kleppen ook aan de binnenkant. Wat dan moet je de radiateur zijn zitten? Controleer anders is vanuit de inlaatzijde of je de radiateur kan vinden en/of deze schoon is?

 

Heb je de radiateur er ook uitgehad?

Radiateur kun je niet zien vanaf de buitenkant en/of binnenkant, daarvoor moet het gehele dashboard er uit. En de kleppen zie ik werken vandaar de endoscoop. Hiermee ben ik in het luchtkanaal geweest om de kleppen te controleren.

 

Als het pollenfilter dicht zit krijg je geen lucht in je wagen dus zou ik niet kunnen voelen of hij warm of koud werd????

 

Om het een en ander uit te sluiten moet ik dus het dashboard los maken.

 

Ik vraag me alleen af of er naast alleen de temp. Klep nog een tweede klep bij de recirculatie klep zit om de stroomrichting te bepalen langst de radiateur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Recirculatie is alleen voor verse lucht of lucht in de auto.

 

Weet niet of je zin hebt, maar volgende week, 12 november, zitten we met een groepje bij een meeting in t'harde. Dan kunnen we er ff na kijken wat er aan de hand is.

Ik moet dat weekend helaas werken. Anders leek het me wel tof om een keer naar een meeting te komen. Niet dat de passat zo geweldige uitstraling heeft als ik andere soms voorbij zie komen;) standaard sportline uitvoering.

 

Maar nog ff verder gezocht. En blijken dus twee motoren te zijn bij de recirculatie klep. De V71 en de V113. Maar lees dus dat deze ook samen gekoppelt zitten. En ik zie ook inderdaad twee kleppen dicht gaan bij de recirculatie klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met deze klep heeft VDUB ook een probleem gehad op het forum heb ik gelezen. Misschien deze uitbouwen en even binnenkant controleren en insprayen.

 

Niet verkeerd om dat met alle morortjes te doen omdat ze bij ligte weerstand al storingen geven. Maar dit zou als nog niet mijn probleem verhelpen. De kleppen gaan gewoon om.

 

Toch de radiateur eens uitbouwen en voelen of deze goed heet word. En kanalen controleren of deze misschien ergens verstopt zitten. Heb er geen idee meer van waar ik nog zou kunnen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik doe/deed dat altijd met soda en heet water

Heb daar het kvs reservoir mee schoongemaakt.

Wat een koek kwam er van die bodem af zeg????

 

Btw iemand een idee wanneer er het signaal gegeven word als het kvs reservoir minimaal is? Is dat wanneer het bijna leeg is of al eerder?

 

Kreeg namelijk geen melding toen hij 1/5 onder minimaal stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed gevonden!! Inderdaad goed flushen je koelsysteem! :thumb: blij dat de kachel het weer doet!

Zeker zeker, en kan je zeggen dat dit dansje werkelijk heeeft plaats gevonden ???? dit omdat in mijn achterhoofd toch december begon te spoken omdat het al kouder wordt en de vrouw zwanger is. Moet er een goede wagen zijn als er met spoed/nood naar het ziekenhuis gegaan moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden