Ga naar inhoud

Djelmer90

Members
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community Answers

  1. Djelmer90's bericht in Waterpomp of lucht in kvs systeem was marked as the answer   
    HEREN!!!!!
     
    soms heb je van die momenten waar je ineens een liedje in je kop krijgt:
    https://youtu.be/QXCGnTy-v2M
     
    Vandaag was bij mij zo'n moment.
    Wat heb ik gedaan, het hele koelsysteem was gecheckt en we hebben geconstateerd dat er te weinig circulatie was maar genoeg om de motor te koelen.
    We hebben dus toch nog een keer alle twee de radiatoren gespoeld en wat bleek. GADVERDAMME!! bij de tweede keer spoelen van de kachel hebben we de tegengestelde richting gespoeld en wat bleek. Eeen grote derrie die eruit kwam. Terwijl de gewone richting schoon water gaf.
     
    Dus alles twee maal gespoeld, radiator van de kachel en de grote voor het blok. Daarna alles gevuld met de meest goedkope troep van de action en radiator reiniger erin gedaan van Forte. (lees goed REINIGER, dus geen dichtermaak rommel).
     
    30 min. De auto warm gereden zoals beschreven. Kachel werd lauw. Gezien de buitentemp. 4 graden een vleugje hoop gekregen.
    Hierna de auto laten koelen en de rommel afgetapt en het blok en de radiatoren gespoeld. Man man man man. Wat kan er toch een zooi uit die dingen komen. Het hele spoel riedeltje nog eens gedaan. Dit keer ook het blok door gespoten met water. Daarna radiatoren en het blok met lucht leeg geblazen. En gevuld met die action rommel.. waarom dit keer weet action rommel? Omdat ik een weekje hiermee door rijd om alles goed door gereden te hebben en de grootste rotzooi weg te kunnen spoelen.
     
    A fin, nu het moment om de auto te ontluchten en hem te starten. Kachel standje HI!! En een rondje gereden en werkelijk!! DAT DING WERD ME TOCH EEN PARTIJTJE HEEEEET!!!!!
    Nu even terug naar de link die erbij zit.. met dit nummer in je kop en een dansje naast de auto, was mijn middag afgesloten! En dan nu schaft!
     
    Volgende week herhaal ik het spoelen met water van de radiatoren en daarna gooi ik er een kwaliteits vloeistof in. En dan zitten we er weer lekker warm bij!!
     
    Wat me wel opviel is dat het kvs niveau berhoorlijk gezakt was, waarna ik hem heb bijgevuld en zag hem nog iets nazakken. Dus weer tot aan de rand max. En daar bleef hij nu ook mooi. Straks nog een rondje karren en alles checken. Daarna blok mooi schoonspuiten zodat onderzoek op miniscule lekkage makkelijker gaan. Dus alle olie en kvs resten weg spoelen en de wagen blijven controleren.
     
    Wat ik me nu dus ga voornemen na dit gezien te hebben is bij elke olie wissel een spoelbeurt geven aan de radiatoren en deze schoon blazen en afvullen met nieuwe vloeistof.
     
    Mannen bedankt voor het mee denken en helpen!!
     
    Maybe tot bij een meeting! En CHEERS!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden