Ga naar inhoud
  • 0

Welke 3e generatie clima ?


Bonny

Vraag

Hoi,

 

 

Ik ben ook aan het kijken voor een 3e generatie clima unit.

Ik heb geen stoel verwarming, geen standkachel, geen voorruit verwarming, de meeste simpele unit dus.

 

Helaas vind ik zeer veel verschillende types en het is mij niet duidelijk wat het verschil is (buiten het feit dat ik geen stoel verwarming icoon zie bv.).

 

Even wat parts die ik vind:

3AA907044BB

3AA907044BQ
3AA907044BP
3AA907044CJ
3AA907044AG
3AA907044C
3AA907044AN
 
Weet iemand of deze parts zondermeer werken in mijn 3C/B6 van 2008 ?
Is er ergens een overzicht te vinden over wat de verschillen precies zijn?
 
 
Bedankt voor jullie reacties,
Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een B7 uit eind 2011 (comfort line) en zou ook graag een 3de gen clima willen inbouwen. Reden is vooral omdat mijn huidige clima alleen met volle graden werkt en ik constant tussen 22 en 23 graden wissel. Daarnaast vind ik de 3de gen er gewoon strak uitzien! :)

 

Mijn auto heeft geen stoelverwarming of standkachel. Of er een luchtkwaliteitssensor in zit weet ik niet, hoe kan ik dit controleren? Er zit wel een RNS 510 in met (volgens mij) mat chromen knoppen. Dus ik zou graag de clima ook met mat chromen knoppen hebben, want neem aan dat er af-fabriek ook de matte versie zou worden gebruikt in mijn geval??

 

Zijn er nog meer zaken die ik eerst moet controleren voordat ik de juiste clima systeem kan bepalen?

 

 

Kan iemand mij vertellen:

- Welk onderdeel nummer het clima systeem zou moeten zijn?

- En welk onderdeel nummer het paneel zou moeten zijn?

 

 

Alvast bedankt.

aangepast door mrfaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een B7 uit eind 2011 (comfort line) en zou ook graag een 3de gen clima willen inbouwen. Reden is vooral omdat mijn huidige clima alleen met volle graden werkt en ik constant tussen 22 en 23 graden wissel. Daarnaast vind ik de 3de gen er gewoon strak uitzien! :)

 

Mijn auto heeft geen stoelverwarming of standkachel. Of er een luchtkwaliteitssensor in zit weet ik niet, hoe kan ik dit controleren? Er zit wel een RNS 510 in met (volgens mij) mat chromen knoppen. Dus ik zou graag de clima ook met mat chromen knoppen hebben, want neem aan dat er af-fabriek ook de matte versie zou worden gebruikt in mijn geval??

 

Zijn er nog meer zaken die ik eerst moet controleren voordat ik de juiste clima systeem kan bepalen?

 

 

Kan iemand mij vertellen:

- Welk onderdeel nummer het clima systeem zou moeten zijn?

- En welk onderdeel nummer het paneel zou moeten zijn?

 

 

Alvast bedankt.

 

hier nog 1tje te koop

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/41165-diverse-delen-passat-3c/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke bedankt voor de link; zie echter dat zijn onderdeelnr 3C8907044AF is? moet ik geen 3AA hebben voor mijn auto?

dat maakt niet uit bij deze panelen,

Ik heb ook een 3AA paneel in mijn 3C zitten.. 35D 907 044 D heb ik erin zitten, als visueel alle knoppen erop zitten die je nodig hebt dan is dat voldoende.

 

voor het kadertje rond de clima moet je wel even info geven van welk type inleg je er nu in hebt zitten, zilver, alu look, geborsteld alu, hout,...

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat maakt niet uit bij deze panelen,

Ik heb ook een 3AA paneel in mijn 3C zitten.. 35D 907 044 D heb ik erin zitten, als visueel alle knoppen erop zitten die je nodig hebt dan is dat voldoende.

 

voor het kadertje rond de clima moet je wel even info geven van welk type inleg je er nu in hebt zitten, zilver, alu look, geborsteld alu, hout,...

 

Volgens mij heb ik de alu-look. Ik heb er een foto van gemaakt, maar hoe kan ik deze toevoegen in mijn reactie?! :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je het covertje eens demonteren en kijken welk onderdeelnummer erop staat op de achterkant. Lijkt wel Iridium te zijn ipv Alu look.

 

Zie ook nr55 in deze link

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2013/drive_standart/702/hg_ug/863/subcategory/863050/part_id/3689663/lang/e#sec_55

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet eerst de 4 pennetjes van de navilock er uit draaien, dan kan je het paneeltje om de radio weg halen. Dan pas het paneeltje van de clima, die zit wet met 3 of 4 schepenen vast.

 

 

Verzonden in de baas z'n tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu jullie toch zo lekker bezig zijn met de climatronic, in byte 1 bit 3 kun je extended temperature range aanvinken. Dan kun je de temperatuur instellen tussen 16,0 t/m 30,0 graden met stapjes van 0,5 C.

Het werkt alleen niet bij elke climatronic. En je kunt ook losse knopjes krijgen in aluminium, staat ook wel leuk. Bij mij zaten ze er al op toen ik hem kocht 2e hands.

 

mk7clwar.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je het covertje eens demonteren en kijken welk onderdeelnummer erop staat op de achterkant. Lijkt wel Iridium te zijn ipv Alu look.

 

Zie ook nr55 in deze link

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2013/drive_standart/702/hg_ug/863/subcategory/863050/part_id/3689663/lang/e#sec_55

 

Eindelijk even tijd gehad om mijn huidige paneeltjes te demonteren. De volgende nummers staan erop: "3AA 863 100D", "32154 0100", "00020368/00" en "3AA 863 082". :)

 

Foto: http://imgur.com/a/5QXcJ 

aangepast door mrfaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt dan toch dezelfde uitvoering te zijn als het pareltje wat ik hier liggen heb.

 

Als je interesse zou hebben mag je een PB zenden. Je kan bvb eens proberen en kijken of het hetzelfde is. Zoniet stuur je het gewoon terug.442a20c3018c845453ba6f8dd1751c3a.jpgbae21ac268402aadb371847c6dfa8047.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jou paneel lijkt toch meer op aluminium idd en lijkt ook een stuk lichter van kleur. Zou je wellicht een foto kunnen nemen van de nummers op de achterzijde? Ik moet deze week toch langs de dealer voor een lakstiftje. Dan kan ik gelijk navragen welke versie ik nou echt nodig heb. Hun kunnen wellicht via mijn kenteken direct zien welk nummer in mijn auto hoort. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jou paneel lijkt toch meer op aluminium idd en lijkt ook een stuk lichter van kleur. Zou je wellicht een foto kunnen nemen van de nummers op de achterzijde? Ik moet deze week toch langs de dealer voor een lakstiftje. Dan kan ik gelijk navragen welke versie ik nou echt nodig heb. Hun kunnen wellicht via mijn kenteken direct zien welk nummer in mijn auto hoort. :)

Je kan het wel navragen wel paneel er nu in jouw wagen zit. En welke eindletters zodat je kan afleiden welke versie je erin hebt. Maar zou kunnen dat mijn eerste gedacht wel het juiste is En dat het Iridium is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke : Vandaag even langs de dealer geweest. Ik heb inderdaad iridium in mijn auto zitten. Een paneeltje voor de 3de gen climatronic kost net geen € 34,00 incl BTW. Dus dat valt mee! Overigens staan volgens de dealer de kleur codes niet op dit soort paneeltjes vermeld, dus bij gebruikte panelen is het goed opletten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke : Vandaag even langs de dealer geweest. Ik heb inderdaad iridium in mijn auto zitten. Een paneeltje voor de 3de gen climatronic kost net geen € 34,00 incl BTW. Dus dat valt mee! Overigens staan volgens de dealer de kleur codes niet op dit soort paneeltjes vermeld, dus bij gebruikte panelen is het goed opletten. :)

Klopt,

Ik heb een 45eur betaald voor een nieuw B7 paneel in geborsteld alu en ook heb ik een nieuw gekocht bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden